وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا سرد مزاج هستید حتما بخوانید

آیا سرد مزاج هستید حتما بخوانید

آیا سرد مزاج هستید حتما بخوانید

 

مزاج گرم و سرد آیا شما میدانید مزاج تان کدام است ؟ با ایران ناز همراه باشید عضو مؤسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به اینکه گرم نگه داشتن مغز مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، گفت: همه مردان در گذشته کلاه یا دستار به سر می‌بستند و حافظه آنان تا سنین بالا قوی و فعال بود.

 

سعید نظری درباره ارتباط تغذیه و جلوگیری از آلزایمر در افراد گفت: یکی از دلایل ایجاد آلزایمر این است که ندانیم هر بدنی از چه مزاجی برخوردار است، نکته قابل توجه این است که حتی اعضا و جوارح فرد نیز دارای طبع‌های مختلفی هستند به عنوان مثال مزاج قلب گرم و‌ تر و مزاج مغز سرد و‌ تر است.

 

وی در ادامه افزود: اگر سردی در مغز تشدید شود حتی با وجود اینکه سن فرد پایین است در عملکرد مغز مشکل ایجاد می‌شود، به این دلیل که هر عضوی از بدن در شرایط ایده آل می‌تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

 

پرهیز از خوردن شیر و چیپس در شیرخواران

این پزشک عمومی با انتقاد از اینکه هم اکنون عمده غذاهای جوانان برنج، سیب زمینی یا فست فود‌ها هستند، ابراز کرد: متاسفانه فست فود‌ها تولید خلط سوداوی یعنی سرد و خشک می‌کنند؛ یکی از اشکالاتی که دیده می‌شود این است که به مادر شیرده و نوزاد شیرخوار چیپس داده می‌شود و به دلیل طبع سرد شیر و سیب زمینی پس از مصرف این دو ماده با یکدیگر نوزاد تا چند روز دچار یبوست خواهد بود.

 

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران تصریح کرد: در جامعه ما یبوست غوغا می‌کند و ام الامراض محسوب می‌شود و به دلیل تغذیه نامناسب ضعف حافظه و بسیاری از بیماری‌های مغز و اعصاب در جوانان ما دیده می‌شود.

 

نظری، با اشاره به اینکه افراد سرد مزاج پیش از خواب ۳ تا ۴ عدد خرما مصرف کنند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود پیش از خواب هیچ غذایی با مزاج سرد مصرف نشود همچنین افرادی که کمبود حافظه دارند دانه‌ای با نام سُعد کوهی را با کندر، زعفران و عسل بکوبند با آب مخلوط کنند و چند مرتبه مصرف کنند تا مزاج مغز آنان گرم شود.

 

سرد مزاج‌ ها چه چیزهایی باید بخورند

سردمزاج‌ها بهتر است گوشت گوساله، ماهی، عدس، خیار، کاهو، موز و کیوی کمتر بخورند و به جای آن گوشت گوسفند، نبات، نعنا، روغن کنجد، سبزی، مغزها و چای دارچین بخورند.افرادی که مزاج سرد و خشک دارند و به آن سودا گفته می شود اغلب لاغر هستند و کف دست و پایشان عرق می کند.

 

افراد سردمزاج از نظر روحی وسواس دارند و اغلب حافظه ضعیفی دارند و معمولاً بسیار تغییر عقیده می دهند.مصرف فست فود سودا را زیاد می کند و همین امر باعث افزایش پرخاشگری و ناهنجاری رفتاری می شود بنابراین بهتر است این افراد خاکشیر زیادی مصرف کنند و توت، گوشت گوسفند، ماهی، شربت سکنجبین را در رژیم خود بگنجانند و گوشت گاو و گوساله کمتر مصرف کنند.

 

خوراکی و غذاهای مفید برای سردمزاج‌ها: گوشت گوسفند، خروس، شتر، نمک دریا، نبات سفید، نعنا و روغن کنجد است.مصرف سبزی بیش از سالاد، کلم، جوانه گندم، ماش، پسته، بادام، گردو، چای دارچین و به طور کلی خوراکی های گرم برای افراد با مزاج سرد مفید است.

 

خوراکی و غذاهای مضر برای افراد با مزاج سرد: مصرف گوشت گوساله، ماهی، عدس، گشنیز، لوبیا، بادمجان و سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، گوجه فرنگی و میوه‌هایی مثل موز و کیوی کمتر مصرف شود.خوردن غذاهای سرخ کردنی، نان باگت و فانتزی، سوسیس و کالباس و هر چیزی که سرد و مرطوب باشد برای این گروه باید کم شود.