وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا سرد مزاج هستید یاگرم مزاج؟

آیا سرد مزاج هستید یاگرم مزاج؟

بسیاری از افراد نمیدانند که سرد مزاج هستند یا گرم مزاج.  در نقطه مقابل چند نفر از خانم‌های فامیل روبروی‌تان نشسته‌اند و خیلی راحت در شرایطی که شما گر گرفته‌اید درحال خوردن حلوا ارده با چای به عنوان دسر بعد از ناهار هستند! چیزی که شما از تصورش هم گرم‌تان می‌شود.

 

اما آنها خوب هستند و به گپ و گفت و خوردن‌شان ادامه می‌دهند! این تفاوت از کجا می‌آید؟ وضعیت آب و هوایی مهمانی یک بام و دو هواست یا اینکه وضعیت شخصی هر کدام از شما با هم متفاوت است؟ جواب دوم درست است. از نظر ساختار بدنی، اصطلاحا شما طبع‌تان گرم و دوستانی که درحال خوردن حلواارده و چای هستند،

 

طبع‌شان سرد است و همین دلیل تفاوت تغذیه‌ای شماست، اما از کجا باید متوجه شد که طبع‌مان چیست؟ اصلا طبع گرم و سرد چه تعریف و تفاوتی دارند؟باید چه کار کنیم که بعد از برگشتن از مهمانی‌های پایان هفته، دچار کهیر و خارش نشده ویا به عکس فشارمان این قدر پایین نیفتد که بیهوش شویم.

 

آیا سرد مزاج هستید یاگرم مزاج؟

 

برای پاسخ به همه این سوال‌ها، دکتر سعید صانعی؛ پزشک و متخصص طب سنتی، آزمون طب سنتی و پاسخ آن را به ما توضیح داده‌اند. در بخشی دیگر از مطلب نیز با انواع طبع‌ها و نکته‌های تغذیه‌ای هر گروه آشنا می‌شوید.شاید شنیده باشید فلانی مزاجش گرم است و نباید مثلا خرما بخورد.

 

از سویی ممکن است شنیده باشید مثلا فلانی نباید زیاد ماست یا ماهی بخورد، چون سردی‌اش می‌کند. این یعنی این که این غذاها با ساختار بدنی این افراد کمتر سازگار هستند، اما هرکدام از ما اگر طبع‌مان گرم یا سرد باشد، یعنی چه وضعیتی داریم؟ فعالیت بدنی این افراد زیاد است.

 

اینها همان افرادی هستند که به قول معروف جست و خیزشان زیاد است! آنها گرمایی هستند. این افراد ذاتا مدیر به دنیا می‌آیند. خیلی زود عصبانی می‌شوند و البته از عصبانیت‌شان زود پشیمان می‌شوند. معمولا طعم دهان‌شان در ساعت‌های ابتدایی صبح، تلخ است.

 

در ماه خرداد باید تدابیر خاصی بیندیشند در غیر این‌صورت دچار مشکلات مزاجی خواهند شد. اگر دیدید صورت کسی اغلب اوقات برافروخته است، یعنی او مزاجش گرم و تر است.فشار خون‌شان بالاست. خوش‌اخلاق هستند. اگر کاری به آنها سپرده شود به خوبی آن را انجام می‌دهند اما نیاز به یادآوری مکرر دارند در غیر این‌صورت آن را به اتمام نمی‌رسانند.

 

آیا سرد مزاج هستید یاگرم مزاج؟

 

اشتهای آنها خوب است و زیاد می‌خوابند. مستعد بروز جوش‌های پوستی هستند. آنهایی که اصولا حوصله کمتری برای انجام کارها دارند و انرژی‌شان پایین است، جزو این گروه قرار دارند. انعطاف‌پذیری کمی دارند. فعال نبوده و توان انجام کارشان پایین است و به همین دلیل بارشان را روی دوش دیگران می‌اندازند.

 

به دلیل نامناسب بودن جریان خون در بدن دچار کم‌خونی یا تیرگی پوست می‌شوند. این افراد مستعد ابتلا به افسردگی و وسواس بوده و از نظر ظاهری نیز استخوانی و لاغر هستند. این افراد اضافه وزن دارند. خوش‌ اخلاق بوده و چربی بدن آنها زیاد است. انرژی زیادی ندارند.

 

رطوبت زیاد بدن آنها را به صورت آب دورلب‌ها، ریختن آب روی بالش و تعرق زیاد می‌بینید. اشتهای آنها خوب است اما با وجودی که زیاد غذا نمی‌خورند، چاق می‌شوند. متابولیسم بدن آنها پایین است.دنبال این نباشید که مزاج محترم‌تان را تغییر دهید! به این دلیل که شما با مزاج مورد نظر متولد شده‌اید.

 

درواقع مزاج اصلی، همان مزاجی است که شما با آن چشم به جهان گشوده‌اید.  این طبع یا مزاج همیشه همراه شماست و در‌واقع؛ مزاج یا طبیعت ذاتی شماست. اما ممکن است در طول عمر به دلایل مختلف مانند عادت‌های غذایی، حالت‌های روانی- روحی، اقلیم، تغییرات آب وهوایی و عوامل بیماری‌زا این طبع کمی تغییر کند، اما اصل آن تغییر نخواهد کرد.