وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از عمل سرکلاژ چه می دانید!!

از عمل سرکلاژ چه می دانید!!

برای اکثر خانم ها سوال می باشد که عمل سرکلاژ چیست و چگونه صورت میگیرد.سرکلاژ یک روش جراحی است که در موارد نارسایی دهانه رحم (سرویکس) برای جلوگیری از باز شدن دهانه رحم و خروج محصولات حاملگی (جفت و جنین) و سقط انجام می­‌گیرد.

 

نارسایی دهانه رحم به حالتی گفته می­‌شود که بافت دهانه رحم توانایی تحمل وزن محصولات حاملگی را نداشته و در طول حاملگی بدون هیچگونه علامتی (درد، انقباضات رحمی و …) باز شده و باعث خروج محصولات حاملگی و سقط می­‌شود. معمولاً سقط ناشی از نارسایی دهانه رحم در اولین بارداری در سه ماهه دوم بارداری رخ می‌‌دهد 

 

ولی ممکن است در بارداری­‌های بعدی زودتر هم اتفاق افتد.عمل سرکلاژ دهانه رحم تحت بی­‌حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می­‌گیرد و چند ساعت بعد از انجام عمل در صورت تثبیت وضعیت عمومی، بیمار مرخص می­‌شود. سرکلاژ از سقط و زایمان زودرس جلوگیری نموده و در ۸۵ الی ۹۰ درصد موارد نارسایی دهانه رحم،

 

از عمل سرکلاژ چه می دانید!!

 

موفقیت‌آمیز بوده ­است.عمل سرکلاژ به سه روش مکدونالد، شیرودکار و سرکلاژ شکمی انجام می­‌گیرد. روش‌­های مختلف سرکلاژ اختلاف زیادی با یکدیگر نداشته و معمولاً انتخاب آنها برای بیمار، به شرایط بیمار و نظر پزشک معالج ارتباط دارد. به‌طور‌کلی در عمل سرکلاژ با استفاده از نخ بخیه مخصوص دهانه رحم به روش خاص بسته می­‌شود.

 

عموما بیمارانی كه پس از درمان‌های طولانی‌مدت نازایی كه هزینه بالایی را متحمل شده‌اند با توجه به اینكه این بارداری‌ها معمولا بیش از یك قلو هستند لذا پزشك معالج، گاهی ترجیح می‌دهد بیمار را تحت عمل سركلاژ قرار دهد.این عمل بسیار ساده است و در هفته 18-14 بارداری انجام می‌گیرد.

 

نحوه عمل سركلاژ با مك‌دونالد متفاوت است. عمدتا مك دونالد عمل ساده‌تری است و زمان بیهوشی بیمار كمتر می‌باشد.این روش خونریزی ندارد و عوارض آن كمتر است؛ به همین دلیل بیشتر پزشكان عمل مك دونالد را ترجیح می‌دهند.در این روش با نخ‌های مخصوص Mercy lain كه 5 میلی‌متر عرض دارد،

 

از عمل سرکلاژ چه می دانید!!

 

تحت بیهوشی عمومی، دهانه رحم به صورت Continue Lock با چهار سوچور بسته شده، گره بالا یا پایین زده می‌شود و نخ در همان محل باقی می‌ماند.البته قبل از این عمل یك بوژی 4 یا 7 داخل رحم قرار می‌گیرد تا دهانه رحم كاملا بسته نشود و ترشحات احتمالی بتواند به راحتی خارج گردد.

 

قبل از شروع دردهای زایمانی باید بخیه­‌های دهانه رحم برداشته شود تا زایمان امکان‌پذیر باشد. برداشتن بخیه دهانه رحم معمولاً در انتهای حاملگی انجام می­‌شود و یک عمل بدون درد بوده و نیاز به بی‌‌حسی و بی‌­هوشی ندارد و در عرض چند دقیقه انجام می‌‌گیرد.

 

در صورت بروز دردهای زود هنگام و زایمان زودرس باید بخیه سرکلاژ باز شود، بنابراین باید در این مواقع فرد در بیمارستان تحت مراقبت قرارگرفته تا به‌­موقع در خصوص بازکردن بخیه دهانه رحم اقدام شود. در نارسایی دهانه رحم برای هر بار حاملگی عمل سرکلاژ ضروری است.