وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش اندازه گیری سینه و سایز پستان و سوتین +عکس

روش اندازه گیری سینه و سایز پستان و سوتین +عکس

روش اندازه گیری سینه و سایز پستان و سوتین

 

اندازه گیری دقیق سایز سینه خانمها بسیار اهمیت دارد چرا که انتخاب سوتین تنگ یا شل آسیب های زیادی به بافت سینه آنها میزند. در این مطلب از ایران ناز روشهای صحیح اندازه گیری سایز دقیق سینه ها و انتخاب سوتین و کاپ مناسب برای پستان را قرار داده ایم. با آموزش اندازه گیری دقیقا سایز سینه با ما همراه باشید.

 

 سوتین (واژه ای فرانسوی به معنی پشتیبان و حامی، معادل Support در زبان انگلیسی) میتواند بهترین دوست شما باشد و یا به بدترین دشمن شما تبدیل شود. یک سینه بند خوب، در صورتی که مناسبترین سایز را برای خود انتخاب کرده باشید، میتواند از ایجاد بسیاری از مشکلات در شما جلوگیری کند:

 

جلوگیری از شل شدن و افتادگی سینه ها

جلوگیری از ایجاد قوز و کمر درد

جلوگیری از گرفتگی ماهیچه های گردن و دوش

 

نکته ی جالب این است که از هر ۱۰ خانم، ۷ تا ۸ نفر سایز درست سینه بند مناسب خود را نمیدانند و برای همین از سوتین های نامناسب استفاده میکنند که باعث آسیب رسانی درگذر زمان خواهد شد.

 

به طور کلی سایز سوتین بوسیله ی دو بخش اصلی آن محاسبه میشود:

 

عددی که نشان دهنده ی اندازه ی بند اصلی است (بندی که دور بدن قرار میگیرد و دارای گیره است، نه بندی که بر روی دوش قرار میگیرد) و یک حرف لاتین که نشان دهنده ی اندازه ی کاسه ی سوتین میباشد.

 

ممکن است تصور کنید که محاسبه ی سایز کاری سخت و دشوار است ولی واقعیت امر این است که محاسبه ی سایز سینه ها بسیار ساده است، در واقع تمام چیزی که نیاز دارید یک متر پارچه ای است و فردی که به شما در اندازه گیری کمک کند (میتوانید از آینه نیز استفاده کنید).

 

۱- گام نخست – آماده سازی

 

برای اینکه دقیق ترین سایز را بدست آورید، بهتر است از کسی در این کار کمک بگیرید و این کار را از روی پوست بدن (بدون لباس) انجام دهید؛ ولی اگر با اینکار راحت نیستید واحساس خجالت میکنید میتوانید از یک لباس نازک یا سوتین پارچه ای مناسب (بدون پد و قوام) استفاده کنید.

 

انتخاب مناسب ترین سایز سوتین

 

در مقابل آینه (یا فرد همراه) طوری که دستها موازی بدن شما قرار بگیرند (دستها چسبیده به بدن)، بدون اینکه ماهیچه ها را منقبض کنید، کاملا طبیعی و صاف بایستید و طبیعی نفس بکشید.

 

۲- گام دوم – اندازه گیری دور سینه

 

اندازه ی بند دور سینه به عنوان سایز سینه نیز مطرح میشود. این اندازه در واقع محیط قفسه ی سینه ی شما است که نیازمند اندازه گیری قسمت بالایی و پایینی پستان ها است.

 

هرکدام از این اعداد دارای دقت بالایی هستند و میتوانید سایز را با استفاده از یکی از آنها و یا با میانگین آنها محاسبه کنید.

 

A محاسبه ی اندازه ی بالایی

 

متر پارچه ای را دور تا دور بدن قرار دهید (در بالای پستانها در محل زیر بغل) و اندازه ی محیط بدست آمده را با عنوان سایز قسمت بالایی سینه یادداشت کنید. دقت داشته باشید

 

که متر نباید شل و یا بیش از حد کشیده شده باشد و باید کاملا با پوست بدن در تماس باشد. در صورتی که عدد غیرصحیح (برای مثال اعشاری مثل ۸۵.۳) بدست آوردید، آن را به نزدیک ترین عدد صحیح گرد کنید (برای مثال عدد ۸۵.۳ را عدد ۸۵ درنظر بگیرید).

 

با توجه به اینکه سایزبندی سوتین بر اساس استانداردهای اروپایی و بین الملل تعیین میشوند بهتر است از واحد اینچ (Inch) بجای سانتی متر استفاده کنید.

 

B محاسبه ی اندازه ی پایینی

 

بار دیگر متر پارچه ای را دور بدن خود و اینبار زیر پستان قرار دهید. اگر عدد بدست آمده یک عدد صحیح است ۴ اینچ (معادل ۱۰.۲ سانتی متر) به آن اضافه کنید و اگر عدد بدست آمده یک عدد اعشاری است ۵ اینچ (معادل ۱۲.۷ سانتی متر) به آن بیافزایید.

 

برای مثال اگر پس از اندازه گیری، مقدار بدست آمده ۲۸ اینچ (۷۱.۱ سانتیمتر) بود باید ۴ اینچ به آن اضافه کنید که میشود ۳۲ اینچ (۸۱.۳ سانتی متر) و این همان سایز سینه ی شماست. (سایز ۳۲) این عدد (عدد بدست آمده) را یادداشت کنید.

 

۳- گام سوم – اندازه گیری سایز کاسه یا سایز Cup

 

برای اندازه گیری سایز کاسه (یا همان سایز کاپ) باید دور سینه را در برجسته ترین نقطه ی آن که معمولا نوک سینه است اندازه بگیرید. سپس عدد حاصل را از عددی که در گام قبلی بدست آورده اید (سایز سینه) کم کنید.

 

بنابراین، برای مثال اگر سایز محاسبه شده در این مرحله برابر ۳۴ اینچ (۸۶.۴ سانتیمتر) باشد و سایز محاسبه شده در گام قبلی ۳۲ اینچ (۸۱.۳ سانتیمتر) باشد، تفاضل این دو عددبرابر ۲ اینچ خواهد بود. حال میتوانید با استفاده از عدد بدست آمده و جدول زیر، سایز کاسه ی سوتین مناسب خود را بدست آورید:

 

۱ اینچ (۲.۵ سانتیمتر) : سایز کاپ A
 

2اینچ (۵.۱ سانتیمتر) : سایز کاپ   B
 

3 اینچ (۷.۶ سانتیمتر) : سایز کاپ C
 

4 اینچ (۱۰.۲ سانتیمتر) : سایز کاپ D
 

5 اینچ (۱۲.۷ سانتیمتر) : سایز کاپ E یا همان DD
 

6 اینچ (۱۵.۲ سانتیمتر) : سایز کاپ F
 

7 اینچ (۱۷.۸ سانتیمتر) : سایز کاپ G

 

بر اساس مثال قبلی، اختلاف بین دو سایز محاسبه شده ۲ اینچ بود، پس سایز کاپ معادل B خواهد بود و سایز سینه نیز در گام دوم محاسبه شده بود (عدد ۳۲) پس در مجموع سایز کلی به صورت ۳۲B خواهد بود. این عدد معمولا بر روی سوتین درج خواهد شد.

 

حال شما میتوانید به تنهایی و یا با کمک یکی از دوستانتان سایز درست خود را محاسبه کنید. گرچه این روش دقت بالایی دارد ولی ممکن است گاهی اوقات سوتینی که انتخاب میکنید دقیقا اندازه ی شما نباشد. این امر کاملا شایع است چرا که تمام شرکتها و تولیدی ها اندازه های استاندارد را در نظر نمیگیرند، به علاوه سایز سینه بند شما بر اساس فعالیتهای ورزشی، رژیم غذایی، افزایش سن و … تغییر میابد.

 

به یاد داشته باشید در افرادی که سایز کاسه بزرگ دارند (معمولا بزرگتر از سایز D)، ممکن است کمی تفاوت در سایز محاسبه شده و سایز واقعی وجود داشته باشد، در این خصوص و در مواردی که سایز انتخاب شده هنوز برای شما مناسب نیست میتوانید به نکات ذکر شده در مطلب “راهنمای سوتین مناسب برای سینه خانم ها ” مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

 

راهنمای خرید لباس برای خانم هایی که سینه بزرگ دارند

 

با خوردن این چیزها سینه های زنان بزرگ و حجیم میشود

 

روش درمان سرطان پستان