وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترسیدن از بیماری های مقاربتی

ترسیدن از بیماری های مقاربتی

به گزارش ایران ناز برای ابتلا به بیماریهای مقاربتی جنسی لازم نیست حتما رابطه جنسی داشته باشید. تماس پوست با پوست برای گسترش زگیلهای تناسلی (genital warts) کافی است. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک خانواده ویروسی است که، زگیل تناسلی ایجاد میکند. برخی از انواع این ویروس موجب زگیل شده و بی خطر هستند،

 

اما برخی دیگر ممکن است سرطان دهانه رحم یا مقعد ایجاد کنند. برای محافظت در مقابل برخی از خطرناکترین انواع آن واکسنهایی وجود دارد. علائم: زگیلهای صورتی یا به رنگ پوست که برجسته، مسطح یا گل کلمی شکل هستند، اما اغلب هیچ علامتی در این بیماری وجود ندارد.

 

احتمالا نام شپش را در مورد موی سر زیاد شنیده اید. گاهی نیز ممکن است در موهای ناحیه شرمگاهی موجودات ریز انگلی یافت شوند که، ظاهری بسیار متفاوت از شپش سر یا بدن دارند. این موجودات در حین تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل میشوند. شپش ناحیه تناسلی با لوسیونهای بدون نسخه از بین میروند. علائم: خارش شدید،

 

تخمهای ریز چسبیده به موی ناحیه شرمگاهی، شپشهای در حال حرکت.گال عفونت خارشی ایجاد شده توسط مایت کوچکی است که پوست انسان را سوراخ کرده و زیر پوست میرود و تخم گذاری میکند. گال همیشه یک بیماری مقاربتی نیست، چون از طریق هر گونه تماس پوست با پوست میتواند گسترش پیدا کند

 

اما در افراد جوانتر اغلب مایتها در حین رابطه جنسی منتقل میشوند. گال با کرمهای تجویزی درمان میشود.  علائم: خارش شدید به ویژه شب هنگام و ضایعات پوستی جوش مانند. ممکن است ظاهر شدن علائم 2 تا 6 هفته طول بکشد.سوزاک به راحتی گسترش می یابد و در صورتی که درمان نشود،

 

ترسیدن از بیماری های مقاربتی

 

هم در مردان و هم در زنان میتواند به ناباروری منجر شود. آنتی بیوتیکها میتوانند عفونت را رفع نمایند. علائم: علائم شایع سوزاک سوزش در حین دفع ادرار و ترشحات. اما اغلب در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد. با گذر زمان عفونت موجب ضایعات پوستی شده یا به خون و مفاصل گسترش می یابد.

 

علائم ممکن است خفیف بوده و به راحتی با عفونت واژن یا دستگاه ادراری اشتباه گرفته شود.علائم ممکن است خفیف بوده و به راحتی با عفونت واژن یا دستگاه ادراری اشتباه گرفته شود.علائم ممکن است خفیف بوده و به راحتی با عفونت واژن یا دستگاه ادراری اشتباه گرفته شود.

 

کلامیدیا یک بیماری مقاربتی شایع است که، در صورت عدم درمان میتواند به ناباروری منجر شود. این بیماری با درمان آنتی بیوتیکی کاملا برطرف میشود، اما اغلب فرد متوجه بیماری اش نمیشود، چون علائم یا وجود ندارند یا مبهم هستند. کلامیدیا میتواند موجب عفونت راست روده یا گلو شوند.

 

علائم در مردان: سوزش و خارش در نوک آلت تناسلی، ترشحات، درد هنگام دفع ادرار. علائم در زنان: خارش واژن، ترشحاتی که ممکن است بو دار باشند، درد در حین رابطه جنسی، درد در حین دفع ادرار.برخی افراد گاهی اوقات بر روی لب تبخال میزنند.

 

ترسیدن از بیماری های مقاربتی

 

تبخال به واسطه ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) ایجاد میشود. این ویروس معمولا بیماری مقاربتی ایجاد نمیکند. ویروس به سادگی در بین اعضای خانواده یا از طریق بوسیدن منتقل میشود. ممکن است این ویروس از طریق تماس دهانی یا تناسلی فرد آلوده به ناحیه تناسلی فرد دیگر راه یابد.

 

اگر چه هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما داروها میتوانند دوره آن را کوتاه کرده و یا از بروز آن پیشگیری کنند. علائم و نشانه ها: تبخال هر از گاهی ممکن است بر روی لب ایجاد شود. تاولهای کوچک یا زخم بر روی دستگاه تناسلی نیز ممکن است، اتفاق بیفتد.

 

بیشتر موارد هرپس تناسلی به واسطه ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2) ایجاد میشود. این ویروس به شدت مسری بوده و از طریق رابطه جنسی یا تماس مستقیم با تبخال هرپس منتقل میشود. در این مورد هم مانند نوع 1 درمان قطعی وجود ندارد،

 

اما داروهای ضد ویروسی دفعات بروز آن را کاهش داده و به رفع سریعتر علائم کمک میکنند. علائم: تاولهای پر آب که در ناحیه تناسلی، رانها یا باسن زخمهای دردناک و پوسته دار ایجاد میکنند. این تاولها از طریق تماس دهانی میتوانند به لبها گسترش یابند.

 

ترسیدن از بیماری های مقاربتی

 

هپاتیت ب ویروس پنهانی است که، آسیب شدیدی به کبد وارد میکند. این ویروس از طریق تماس با خون و مایعات دیگر بدن فرد آلوده گسترش می یابد. افراد سالم از طریق رابطه جنسی، استفاده از سوزن مشترک و در هنگام تولد و نیز تیغ و ماشین اصلاح و مسواک مشترک میتوانند آلوده شوند.

 

هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما داروها میتوانند ویروس را تحت کنترل نگه دارند. واکسن موثری برای پیشگیری از هپاتیت ب وجود دارد که از فرد در مقابل ابتلا به این بیماری محافظت مینماید. علائم: در عفونت حاد فرد ممکن است دچار تهوع، دل درد،

 

تیرگی ادرار، خستگی و زردی پوست یا چشمها شود. عفونت مزمن ممکن است منجر به سیروز کبد و سرطان کبد گردد. بسیاری از افراد سالها بدون علامت هستند.ویروس ایدز عملکرد دفاعی بدن در مقابل عفونتها را دچار ضعف و اختلال میکند. این بیماری از طریق رابطه جنسی محافظت نشده،سوزن مشترک یا تولد از مادر مبتلا به ایدز گسترش می یابد.

 

این بیماری سالها بدون علامت باقی می ماند بنابراین آزمایش خون بهترین راه اطلاع یافتن از وجود این بیماری است. درمان به موقع برای کمک به پیشگیری از بیماریهای جدی بسیار مهم است. علائم اولیه ایدز: بسیاری از افراد مبتلا هیچ علامتی ندارند اما برخی دچار علائم موقتی شبه آنفلوانزا به مدت یک تا دو ماه پس از ابتلا به عفونت میشوند: تورم غدد، تب، سردرد و هستگی. آفت دهان نیز ممکن است ایجاد شود.