وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این خطرات زنان سیگاری را تهدید می کند!!

این خطرات زنان سیگاری را تهدید می کند!!

به گزارش ایران ناز سیگار کشیدن برای زنان با خطرات زیادی همراه است. بسیاری از بیماری ها نظیر سرطان ریه، سکته قلبی و گرفتگی عروق، مشکلات جنسی و بارداری از عوارض مصرف سیگار برای زنان است. آیا می‌دانید كه سالانه بسیاری از زنان به سرطان ریه مبتلا می‌شوند

 

ودر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و تعداد زنانی كه از بیماری سرطان ریه می‌میرند بیش از مبتلایان به سرطان سینه است؟ مرگ ناشی از مصرف توتون و تنباكو بیش از مرگ ناشی از ایدز، مواد مخدر، خودكشی، تصادفات است.سیگار كشیدن در میان زنان پس از جنگ جهانی دوم به شدت افزایش یافت

 

این خطرات زنان سیگاری را تهدید می کند!!

 

و به همین نسبت نیز تعداد مبتلایان به سرطان ریه نیز بیشتر شد. از سال 1960 تا به امروز تعداد زنان مبتلا به سرطان ریه چهار برابر شده است خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات به تعداد سیگاری كه افراد در روز مصرف می‌كنند و مدت زمانی كه سیگاری هستند، بستگی دارد.

 

استعمال دخانیات عامل مهمی در ابتلا به برخی شرایط كشنده و ناتوانی‌هاست. در مورد زنان، استعمال دخانیات با ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و مشكل در روابط جنسی و بارداری همراه است. زنان سیگاری بیش از سایر زنان در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

 

زنانی كه سیگار می‌كشند و از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌كنند، در معرض سكته و حمله قلبی هستند و این خطر با افزایش سن بیشتر می‌شود.سیگار كشیدن در زنان به بیماری عروقی (PVD) منجر می‌شود این بیماری زمانی رخ می‌دهد كه رگ‌های خونی بسته می‌شوند و گردش خون، درست صورت نمی‌گیرد.

 

این بیماری با درد زیاد همراه است و ممكن است حتی به قطع اعضا نیز بینجامد.سیگار كشیدن خطر ابتلا به سرطان بینی، دهان، گلو، مری، حنجره، مثانه، كلیه، معده، لوزالمعده، كبد، مقعد و خون را افزایش می‌دهد.زنان سیگاری در معرض خطر بیشتری از مشكلات بهداشتی مربوط به قاعدگی، 

 

این خطرات زنان سیگاری را تهدید می کند!!

 

درد قبل از قاعدگی، بارداری و سلامت نوزادان و یائسگی قرار دارند و اكثرا به ناباروری و تأخیر در لذت جنسی مبتلا می‌شوند.زنان سیگاری در دوران بارداری و زایمان بیش از دیگران به عوارض بارداری، سقط جنین و یا تولد زودرس نوزادان مبتلا می‌شوند.

 

نوزادان آنها نیز اغلب كم‌وزن و اگر مرده متولد نشوند، مدت كوتاهی پس از زایمان می‌میرند و به سندرم مرگ ناگهانی دچار می‌شوند .كمتر دیده می‌شود كه زنان سیگاری به نوزادان خو شیر بدهند و زنانی هم كه به نوزادان خود شیر می‌دهند، شیر كافی برای تغذیه نوزاد خود ندارند،

 

به همین دلیل نوزادان آنها زودتر از موعد از شیر گرفته می‌شوند. وجود نیكوتین در بدن مادر علاوه بر اینكه طعم شیر را تغییر می‌دهد نوزاد نیز در معرض آن قرار می‌گیرد.سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن ریوی از جمله برونشیت و آمنیزیم را افزایش می‌دهد و در نهایت این بیماری‌ها،

 

عملكرد ریه را با مشكل مواجه می‌سازند و نفس كشیدن را سخت‌تر می‌كنند.زنان سیگاری در معرض خطر شكستگی لگن قرار دارند؛ چرا كه زودتر به پوكی استخوان مبتلا می‌شوند و استخوان آنها نازك شده و می‌شكند. تحقیقات اخیر نیز نشان می‌دهد كه زنان ســیگاری بیــش از غیرســیگاری‌ها دچار سرماخوردگی می‌شوند. 

 

این خطرات زنان سیگاری را تهدید می کند!!

 

میزان چین و چروك خصوصا دور لب‌ها در زنان سیگاری بیش از غیرسیگاری‌هاست.تعداد سقط خود به خود و خطر حاملگی خارج رحمی (لوله‌های فالوپ و یا حاملگی صفاقی) در زنان سیگاری بسیار زیاد است. زنان سیگاری گاهاً به یائسگی زودرس دچار می‌شوند و علائم یائسگی در آنها شدیدتر از سایرین خواهد بود.

 

سیگار كشیدن خطر ابتلای زنان به سرطان گردن رحم را دو برابر افزایش می‌دهد.  به نظر می‌رسد خطر ابتلا به دیابت در زنان سیگاری به نسبت مردان سیگاری دو برابر بیشتر است و همینطور تعداد زنانی كه به بیماری‌های مزمن ریوی مبتلا می‌شوند بیش از همتایان مرد است.

 

استرس یكی از عوامل مهمی است كه همواره زنان را به سیگار كشیدن وا می‌دارد. این روزها، زنان به صورت تمام وقت كار می‌كنند. مسئولیت نگهداری از خانه و خانواده و كودكان بر عهده آنهاست و … ولی بدانید كه همیشه راه‌هایی برای ترك سیگار وجود دارد.

 

ورزش، رژیم غذایی سالم، كاهش وزن و مبارزه با افسردگی و مشاوره به ترك سیگار كمك می‌كنند.با اینكه سیگار كشیدن برای سلامتی مضر است، ولی هنوز هم افراد زیادی هستند كه سیگار می‌كشند؛ ترك سیگار یكی از بهترین اقداماتی است كه می‌توان برای حفظ سلامتی خود انجام داد.