وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از خواص جالب خیار چه می دانید؟!

از خواص جالب خیار چه می دانید؟!

خیار از جمله میوه هایی است که بسیار پرخاصیت می باشد.خواص خیار و فواید خیار برای سلامتی چیست ؟ 1- از خواص خیار اینست که خیار دارای سلولز بسیار زیادی است و آب خیار برای درمان یرقان بسیار مفید است . 2- از دیگر خواص خیار اینست که پوست خیار دارای ویتامین C است

 

و برای نرمی استخوان و معالجه سل بسیار مفید است. 3-میوه خیار دارای موادی مانند آب ، پروتئین ، چربى، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم، قند، گوگرد، کلر و ویتامین A ، B1 ، B2، P، C، B6و E می باشد. 4-طبق بررسی های بدست امده در صد گرم خیار مواد زیر موجود است .

 

کلسیم 25 میلی گرم پتاسیم 160 میلی گرم ویتامین آ 250 واحد سدیم 6 میلی گرم ویتامین ب 1 0/03 میلی گرم ویتامین ث 7 میلی گرم انرژی 8 کالری آب 95 گرم پروتئین 0/6 گرم مواد چربی 0/1 گرم مواد نشاسته ای 2/5 گرم فسفر 30 میلی گرم آهن 0/2 میلی گرم 5-از فواید خیار میتوان به تصفیه خون اشاره کرد .

 

از خواص جالب خیار چه می دانید؟!

 

خیار با تامین آب موردنیاز بدن برای رفع عطش بی نظیر می باشد . 7-خیار خنک کننده بدن می باشد و به دلیل داشتن طبع سرد مصرف آن در هوای گرم و همچنین برای افراد با طبع گرم توصیه می شود 8-طبق گزارش متخصصان پوست و مو آب خیار دارای روی زیادی میباشد و در نتیجه برای سلامتی پوست و مو معجزه گر است.

 

خیار رنده شده و یا پوست خیار یکی از بهترین ماسک های صورت است. cucumber1 9- از خواص خیار اینست که برای درمان نقرس مفید است. خیار حل کننده اورات و اسید اوریک است . 10-جالب است بدانید که میوه خیار ادرار آور است . 11- طبق بررسی های بدست امده عصاره برگهای له شده خیار ایجاد تهوع می کند.

 

بنابراین در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه جهاز هاضمه استفاده شود . 12-اگر از چین و چروک پوستتان رنج می برید ، خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست صورت بگذارید. 13- کسانی که پوستی چرب دارند خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شستشو دهید . 14-برای درمان خستگی خیار بخورید .

 

از خواص جالب خیار چه می دانید؟!

 

به دلیل داشتن ویتامین ب زیاد خستگی را برطرف می کند. 15-خیار دارای آنزیم تریپسین هست که در هضم پروتئین ها تاثیر گذار است . 16-اگر میخواهیم هم شاداب باشید و هم کبدتان تصفیه شود ، خیساندن مقداری میخک در آب خیار به مدت یک روز و مخلوط کردن آن با عسل را انجام دهید .

 

اگر بیماری فشار خون دارید ، مصرف روزانه 2 عدد خیارسبز را فراموش نکنید . همچنین حتما یادتان باشد به جای نمک از سبزی های معطری مثل نعناع و آویشن خشک یا پودر گل محمدی استفاده کنید. 18- از خواص خیار این است که خیارسبز

 

برای دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه مفید می باشد. علاوه بر این برای درمان سوزش ادرار نیز مفید است. 19- کسانی که ناراحتی معده دارند در مصرف خیار زیاده روی نکنند. 20-خیار نفاخ است . اگر نمیتوانید ان را خوب هضم کنید حتما مقداری نمک به ان بزنید.