وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمان سریع و خانگی خارش واژن

درمان سریع و خانگی خارش واژن

درمان سریع و خانگی خارش واژن

 

زنان در تمام سنین هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند . خارش ، سوزش یا تحریک در ناحیه حساس مانند واژن و فرج می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . سوزش و خارش واژن مشکلی است جدی که بایستی درمان شود.

 

از آنجایی که ناحیه تناسلی می تواند بستر انواع میکروب ها و بیماری های جدی باشد درمان خارش واژن و سوزش را دقیق انجام دهید.در حقیقت خارش واژن (ناحیه تناسلی زنان) مشکلی است که هر خانمی یکبار در عمر ان را تجربه میکند و می داند که این مشکل بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.خارش واژن را به روش های مختلف می توان درمان کرد.

 

سوزش و خارش واژینال یکی از مشکلاتی است که بایستی در درمان آن جدی بود.در میان راههای درمان خارش واژن ما در این بخش از سلامت نمناک به سراغ درمان های خانگی و گیاهی خارش وازن رفته ایم که بی خطر و عوارض هستند.

 

درمان سوزش واژن

برخی از علل شایع ، خارش ، سوزش و تحریک در ناحیه واژن و اطراف آن عبارتند از :

 

عفونت باکتری ها یا مخمر های بیماری های منتقله از راه آمیزش جنسی ( STDs) ، یائسگی و مواد شیمیایی .
عفونت های پوستی واژن نیز می توانند باعث خارش واژن شوند هر چند که ، این نوع از عفونت در کودکان رایج است . استرس بیش از حد و سیستم ایمنی ضعیف ،می تواند احتمال رنج از این مشکل ناراحت کننده را افزایش دهد .

 

علاوه بر خارش و سوزش ، قرمزی و تورم هم می تواند در داخل و اطراف مهبل و فرج وجود داشته باشد .ترشحات واژن و بوی تند نیز ممکن است وجود داشته باشد . اغلب اوقات ، زنان در طول ادرار کردن یا مقاربت نیز ناراحتی دارند .

 

به سراغ راه و روش های خانگی برای درمان سوزش و خارش واژن می رویم.راه و روش هایی که بایستی به دقت و درستی استفاده شوند تا نتیجه بخش باشند.
برای درمان سوزش و خارش واژن آلوئه ورا را امتحان کنید

 

آلوئه ورا غنی از ویتامین سی و آمینو اسید و دیگر مواد معدنی ضروری برای بدن است.ژل آلوئه ورا سلول های آلوده را نابود می کند و همچنین نوشیدن منظم آب آلوئه ورا سیستم ایمنی بدن را تقویت و کاندیدای رشد میکروب و عفونت را در بدن شما را کاهش می دهد.برای درمان خارش و سوزش واژن مصرف موضعی ژل آلوئه ورا در ناحیه تناسلی یکی از نسخه های عالی طب سنتی برای درمان خارش واژن است.

 

سیر درمانی عالی برای خارش و سوزش واژن

مصرف سیر به طور مرتب فاکتورهای ایجاد میکروب و عفونت را در بدن نابود می کند و به طبع از بروز بیماری های عفونی جلوگیری می شود.برای درمان عفونت و خارش واژن می توانید حبه ای از سیر را داخل یک گاز تمیز بپیچید و مثل یک تامپون در دهانه حفره واژن قرار دهید تا با از بین بردن عفونت واژن منجر به درمان خارش واژن شود.

 

روغن سیر هم موثر است ؛ چند قطره از روغن سیر را با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین ای رقیق کنید و به محل بمالید. بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید. تکرار 2 بار در هفته با این روش خارش وازن را درمان کنید.

 

روزی دو لیوان آب ذغال اخته شیرین نشده، بنوشید تا زمانی که خارش متوقف شود .اگر آب ذغال اخته در دسترس نیست ، می توانید قرص های آن را دو بار در روز مصرف کنید ؛ برای دریافت دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید .

 

روغن پونه کوهی نسخه درمان خارش واژن در طب سنتی

یکی از نسخه های گیاهی قدیمی برای درمان مشکلات عفونی واژن و درمان خارش واژن استفاده از شاخ و برگ پونه کوهی است که به صورت های مختلف می توان استفاده کرد.میتوانید شاخ و برگ پونه را داخل آب بجوشانید و سپس آن را از صافی رد کرده و مایع به دست آمده را داخل وان حمام ریخته و به مدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید تا با تماس واژن با این محلول بتوانید خارش واژن و عفونت های ناحیه تناسلی زنان را درمان کنید.

 

چای و دمنوش تهیه شده از گیاهان دارویی مثل دارچین و یا بادرنجوبه یکی از درمان های گیاهی و طب سنتی برای درمان خارش واژن است.

 

سرکه سیب درمانگر قوی خارش واژن

سرکه سیب درمان مناسبی برای خارش واژن است ، برای رفع سوزش و خارش کافیست :2 قاشق از سرکه سیب خالص و تصفیه نشده را داخل یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روزانه 2 بار واژن را با آن شستشو دهید.

 

روش دیگر:1 قاشق سرکه سیب را به همراه 1 قاشق عسل داخل یک لیوان آن گرم حل کنید و مثل نسخه ی قبل روزانه 2 مرتبه واژن را با این محلول شستشو دهید.برگ های گیاه چریش را در دو تا سه فنجان آب تصفیه شده بجوشانید . آن راصاف کنید و اجازه دهید تا سرد شود . از این محلول برای شست شوی ناحیه واژن یک بار در روز برای چند هفته استفاده کنید .

 

یا اینکه ، چند قطره روغن گیاه چریش را به یک کاسه ولرم اضافه کنید و دو بار در روز برای چند هفته از آن برای شست و شوی واژن خود استفاده کنید .شما همچنین می توانید چای گیاه چریش را چند بار در روز مصرف کنید یا پس از مشاوره با پزشک ، کپسول گیاه چریش را مصرف کنید .

 

برای عفونت واژن ، یک تامپون را در کفیر فرو کنید و آن را به مدت دو ساعت در واژن قرار دهید .این کار را دو بار در روز انجام دهید تا مشکل شما حل شود .همچنین برای چند هفته ، روزانه 1 تا 2 فنجان کفیر بنوشید .عسل طبیعی را به عنوان یک پماد در منطقه آسیب دیده اعمال کنید .

 

آن را حدود 30 دقیقه بگذارید بماند ، سپس حمام آب گرم بگیرید . این کار را حداقل دو بار در روز تکرار کنید تا علائم بهبود پیدا کنند . همچنین ، دو بار در روز 1 تا 2 قاشق غذا خوری عسل همراه با یک لیوان آب گرم بخورید .

 

مقداری اسید بوریک را با آب رقیق کنید .
محلول را در منطقه آسیب دیده اعمال کنید .
آن را برای 1 تا 2 دقیقه نگه دارید ، سپس آن را کاملا با آب گرم بشویید .
از این درمان برای چند هفته ، یک بار در روز استفاده کنید .

 

تکه ای یخ را داخل یک پارچه ی تمیز بپیچید. برای چند دقیقه آن را روی واژن قرار دهید. بعد از دقیقه ای آن را برداشته و بعد از گذشت 30 ثانیه دوباره تکرار کنید.این روش یک روش برای درمان سریع خارش واژن است.

 

1- برای درمان خارش واژن با آب نمک بایستی 1 قاشق غذاخوری نمک را داخل یک لیوان آن حل کنید و برای شستشوی واژن از ان استفاده کنید. این روش به سرعت خارش وازن را تسکین می بخشد.

 

2- 1/4 فنجان نمک را داخل وان پر از آب گرم حل کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل آن بنشینید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید که به سرعت خارش واژن متوقف و درمان می شود.

 

نکته:اگر حساسیت پوستی و یا زخمی در این ناحیه دارید از این نسخه استفاده نکنید.یک تامبون آغشته به ماست راداخل مهبل قرار دهید تا خارش وازن را متوقف کند. همچنین خوردن یک فنجان ماست در طول روز به درمان خارش واژن کمک می کند.

 

ناحیه واژن را تا حد ممکن خشک نگه دارید ، رطوبت در طراف واژن شرایط را بدتر می کند .
بهداشت کافی را رعایت کنید، تا از خارش واژن جلوگیری کنید.
بعد از استفاده از توالت ، همیشه از جلو به عقب خود را خشک کنید .

فقط لباس زیر پنبه ای بپوشید و آن را دو بار در روز عوض کنید .
در صورت امکان ،تا زمانی که خارش از بین برود ، بدون لباس بخوابید .
از سونای بخار ، پد های بهداشتی عطری و سایر مواد شیمیایی اجتناب کنید .

از دوش یا صابون تند برای شست و شوی واژن استفاده نکنید .
همچنین در برابر وسوسه خاراندن ناحیه خارش مقاومت کنید .
تا زمانی که خارش متوقف شود از مقاربت اجتناب کنید .

پس از تمرین یا شنا ، بلافاصله دوش بگیرید .
خوردن غذاهایی با ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، این عفونت را در بدن کاهش می دهد .
هنگام ابتلا به خارش واژن مزمن ناشی از عفونت مخمر ، از مواد قندی اجتناب کنید .