وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دعای مخصوص افزایش روزی و ثروت

دعای مخصوص افزایش روزی و ثروت

دعای مخصوص افزایش روزی و ثروت

 

درداین مطلب از ایران ناز به بررسی احادیث ، دعاها و راههایی که برای افزایش روزی عنوان شده است ، میپردازیم با ما همراه باشید . به گزارش ایران ناز .حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف کارشناس مسائل مذهبی  در خصوص معانی روزی اظهار کرد: رزق معانی مختلفی دارد لذا یکی از معانی آن نصیب و بهره برای انسان است که بر دونوع مادی و معنوی است.

 

وی افزود: خواندن نماز شب، قرآن و ادعیه رزق معنوی است که گاهی از اوقات به خاطر برخی اعمال نسنجیده ممکن است این رزق معنوی از انسان گرفته شود.شهرباف در رابطه با رزق مادی عنوان کرد: در کنار رزق معنوی رزق مادی هم وجود دارد که به تعبیر امیر المومنین (ع) بر دونوع است، رزقی که ما به طلب آن می رویم و رزقی که او به طلب ما می آید ولو اینکه ماهم خواهان آن نباشیم .

 

وی با بیان این نکته که برخی کارها باعث کم شدن رزق می شود ، خاطر نشان کرد: مهمترین مانع رزق گناه است همان طور که در فراز های ابتدایی دعای کمیل می فرماید:« اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِي الذُّنُوبَ الَّتي تُغَيِّـرُ النِّعَمَ» نعمت ها تغییر می کند و از آن ها کاسته می شود لذا برای زیاد شدن رزق باید کناهانی که مانع می شوند را از بین برد.

 

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی دیگر از اذکار زیاد شدن رزق ذکر « استغفر الله ربی و اتوب و الیه» است که البته خود این ذکر فقط برای زیاد شدن رزق نبوده و آثار فراوانی دارد و هر اثری که به واسطه گناه ایجاد می شود به واسطه استغفار از بین می رود.

 

وی افزود: در روایتی آورده اند که حضرت امیر المومنین (ع) افراد مختلفی را که با گرفتاری های مختلف نزد ایشان می آمدند به استغفار از گناهان توصیه می کردند تا بلاها از آنها دور شود لذا این نشان دهنده این است که عامل اصلی گرفتاری های انسان گناه است و استغفار این علت را از بین خواهد برد.

 

شهر باف در رابطه با اهمیت سوره قدر خاطر نشان کرد :روایت از امام باقر (ع) آمده است که ایشان برای ادای دین و زیاد شدن روزی، شیعیان را به زیاد استغفار کردن و مداومت قرائت سوره قدر (اکثرمن الاستغفار و رطب لسانک بقرائه اناانزلنا) فرا می خواندند.

 

وی عنوان کرد: حضرت علی (ع) در آداب چهارصد گانه سبک زندگی خود بر صدقه دادن برای ازدیاد روزی تاکید کرده و فرمود: رزق و روزی را با دادن صدقه فرود آورید .

 

این کارشناس مذهبی در پایان اظهار کرد: امام صادق (علیه السلام ) فرمودند: «کسی که صد بار لا اله الا الله الملک الحق المبین بگوید، خدای عزیز غالب او را از فقر پناه داده و وحشت قبرش را از بین می برد، بی نیازی را به دست آورده و در بهشت را کوبیده است. لذا یکی از ذکر های مهم برای زیاد شدن روزی انسان و از بین رفتن فقر گفتن این ذکر است. »

 

 

مطالب مرتبط:

 

دعاهای ویژه ی افزایش رزق و روزی افراد

 

دعاهای ویژه ی افزایش رزق و روزی افراد