وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش دولت ژاپن برای وادار کردن دختران ژاپنی به ازدواج

روش دولت ژاپن برای وادار کردن دختران ژاپنی به ازدواج

روش دولت ژاپن برای وادار کردن دختران ژاپنی به ازدواج

 

به گزارش ایران ناز مشکل عدم تمایل دختران ژاپنی به ازدواج و بچه دار شدن باعث شد دولت ژاپن تصمیم عجیبی بگیرد . راه حل دولت ژاپن برای وادار کردن دختران به ازدواج زودتر و بچه  دار شدن باعث جنجال و اعتراضات بسیاری شده است ! مقامات ژاپن برای اجبار دختران به ازدواج و بچه دار شدن, ورود آنها به دانشگاه را محدود کردند

 

دلایل محدودیت ورود به دانشگاه برای دختران ژاپنی رسانه‌های ژاپنی از اقدامات جدید وزارت آموزش و تحقیقات این کشور به منظور کاهش جذب دانشجویان دختر خبر داده‌اند. نرخ تولد در ژاپن در سال گذشته به زیر یک میلیون رسیده است، کارشناسان یکی از دلایل این افت زاد و ولد را محبوبیت یافتن «عروسک‌های جنسی» در نزد مجردها در این کشور می دانند.عروسک‌های جنسی و عدم تمایل دختران شاغل به ازدواج باعث رونق این عروسک‌ها شده و افراد مجرد بیش از پیش از روابط انسانی دوری می گزینند. همین امر ژاپنی‌ها را به فهرست نژادهای در حال انقراض وارد می کند.

 

براساس آنچه که شینهوا گزارش کرده است، مقامات ژاپنی تصمیم گرفته‌اند، با افزایش سطح نمره دختران برای ورود به دانشگاه، مانع آنها شوند.

 

برهمین اساس، دختران باید 35 درصد بیش از آنچه که تا کنون برای ورود به دانشگاه‌ها به عنوان حداقل نمره نیاز داشتند، به دست آورند؛ ضمن اینکه این میزان برای ورود به رشته‌های خاص مانند پزشکی با افزایش بیشتری مواجه بوده است.

 

مقامات وزارت علوم و تحقیقات ژاپن گفته است: تلاش دولت بر این است که درصد ورود دختران به دانشگاه را به نسبت پسران، 30 به 70 نگه دارد.

 

به گفته مقامات ژاپنی، تنها هدف دولت از این اقدامات، ترویج ازدواج و به دنبال آن فرزند‌آوری است. بررسی‌های متعددی نشان داده است، دخترانی که وارد دانشگاه و بعد از آن وارد محیط کار می‌شوند، تمایلی برای ازدواج و فرزند‌آوری ندارند و این معضل امروز جامعه ژاپن است.ژاپنی‌ها سال‌ها است که از کاهش تدریجی جمعیت و پیر شدن مستمر آن رنج می‌برند و این وضعیت در سال‌های اخیر نیز تشدید شد و اکنون هر روز شاهد به دنیا آمدن نوزادان کمتری هستند.

 

روش دولت ژاپن برای وادار کردن دختران ژاپنی به ازدواج

 

وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرد که جمعیت این کشور به حدود یک میلیون تولد در سال کاهش یافته که این میزان بالاترین سرعت کاهش در رشد جمعیت از سال 1968 میلادی تاکنون به شمار می رود.

 

براساس این گزارش، جمعیت ژاپن تا پایان سال 2016 میلادی 125 میلیون و 580 هزار و 653 نفر بود که این رقم در سال 2015 میلادی 126 میلیون و 830 هزار نفر، در سال 2014 میلادی  126 میلیون و 929 هزار و 969 نفر و در سال 2013 میلادی نیز بالغ بر 127 میلیون و 300 هزار نفر بوده است.

 

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده است، در حال حاضر 27.17 درصد جمعیت این کشور را افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهد و این در حالیست که جمعیت افراد با سن 14 سال همچنان روند نزولی داشته و در حال حاضر به رقمی معادل 12.69 درصد رسیده است.

 

اگرچه دولت ژاپن طی سال‌های اخیر برای افزایش جمعیت تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته اما محدودیت‌هایی برای دختران نیز اعمال کرده است.

 

این خبر با شوک و خشم رسانه‌های اجتماعی ژاپن مواجه شد و برخی از آنها خواستار اقدامات منصفانه دولت شدند و برخی دیگر از شیوع نابرابری جنسیتی شکایت داشتند.

 

وزارت علوم و تحقیقات ژاپن در پاسخ به حجم زیادی از اعتراضات گفته است: کاهش ورود دختران به دانشگاه یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن بحران پیری جمعیت در کشور را برطرف کرد.

 

روش دولت ژاپن برای وادار کردن دختران ژاپنی به ازدواج