وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل سرزنش های احمدی نژاد توسط فیدل کاسترو

دلیل سرزنش های احمدی نژاد توسط فیدل کاسترو

دلیل سرزنش های احمدی نژاد توسط فیدل کاسترو

 

فیدل کاسترو آخرین چریک مبارز سوسیالیست کوبا که روز شنبه آذر ماه 95 درگذشت در دوره ی حیاتش با برخی رئیس جمهور های ایران از جمله رئیس جمهور دولت اصلاحات و همینطور احمدی نژاد رئیس دولت دهم دیدار داشت . به گزارش ایران ناز دومین رئیس‌جمهوری ایران که رابطه خوبی با کشورهای آمریکای لاتین داشت و دوبار هم به کوبا رفت، محمود احمدی‌نژاد بود.

 

سفر نخست در چارچوب شركت در اجلاس سران عدم‌تعهد و سفر دوم يك ديدار دوجانبه بود. احمدي‌نژاد و كاسترو در اين ملاقات (سال ١٣٩٠) بيش از سه‌ساعت درباره مهم‌ترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاکم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌ای، تقویت روابط ملت‌های انقلابی، تلاش برای برپایی صلح و امنیت در جهان و مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و… گفت‌وگو كردند.

دلیل سرزنش های احمدی نژاد توسط فیدل کاسترو

گفتني است در سال ٨٩ خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: «یک روزنامه‌نگار آمریکایی که به کوبا سفر کرده و ملاقات‌های طولانی با کاسترو داشته، در مطلبی در وب‌سایت آتلانتیک مدعی شده که رهبر انقلاب کوبا در ملاقات با وی، انتقاداتی را نسبت به احمدی‌نژاد بیان کرده و گفته که رئيس‌جمهوری ایران گرایش‌های یهودستیزانه دارد».

 

خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از «جفري گلدبرگ»، عضو شوراي سردبيري مجله معروف «آتلانتيك» كه به‌همراه خانم «جوليا سوييگ»، كارشناس روابط آمريكا و كوبا در شوراي روابط خارجي آمريكا، به كوبا سفر كرده بود، درباره نظرات کاسترو درباره اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره نفی هولوكاست نوشت: «کاسترو به طور مداوم احمدی‌نژاد را به دلیل نفی هولوکاست سرزنش می‌کرد.»

 

گلدبرگ به نقل از کاسترو نوشته بود: «من فکر نمی‌کنم در طول تاریخ هیچ قوم و مذهبی بیش از یهودی‌ها مورد تهمت و افترا قرار گرفته باشند، من می‌خواهم بگویم که حتی بیش از مسلمانان. ایران باید بداند که یهودی‌ها از سرزمین خود به بیرون رانده شدند و در تمام مناطق جهان به‌عنوان مردمی که پسر خدا را کشته‌اند، مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند».

 

 

مطالب مرتبط:

 

روش های عجیب برای ترور فیدل کاسترو +تصاوير

 

انقلابی مشهور فیدل کاسترو درگذشت

 

زندگینامه فیدل کاسترو

 

فیدل کاسترو : سارکوزی دیوانه است