وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستور پخت سیب پلو غذای محلی کرمانشاهی

دستور پخت سیب پلو غذای محلی کرمانشاهی

دستور پخت سیب پلو غذای محلی کرمانشاهی

 

غذاهای محلی همیشه پر طرفدار و خوشمزه هستند . طرز پخت سیب پلو کرمانشاهی را در ادامه ی این مطلب از ایران ناز ببینید  . همه جای ایران عزیزمان پر هست از فرهنگ های غذایی متنوع که هر کدام به تنهایی عالی و منحصر به فرد هستند. یکی از این اقلیم های فوق العاده غرب کشور هست که می توانیم از خوراک ها و غذاهایی که در آن منطقه طبخ می شود کمال استفاده را بکنیم و گه گاهی آن ها را جایگزین غذاهای روتین و همیشگی مان کنیم.

 

مثل همین سیب پلوی کرمانشاهی که قرار است امروز با هم با طرز تهیه آن را که اتفاقاً خیلی هم راحت و آسان هست بیشتر آشنا شویم. در ادامه با اجازه از محضر همه کدبانوهای کرمانشاهی عزیز، با ایرانگردی به مقصد کرمانشاه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه سیب پلو کرمانشاهی :

 

مرغ تکه شده 800 تا 1 کیلو گرم

پیاز خلالی خرد شده 1 عدد

برنج 3 پیمانه

سیب زمینی مکعبی ریز خرد شده 2 عدد متوسط

شوید (شبت) تازه یا خشک شده 100 گرم

زعفران سائیده 1/4 قاشق چایخوری

کره 50 گرم

نمک، فلفل، زردچوبه و زیره به میزان لازم

کشمش پلویی 1/3 پیمانه

روغن مایع برای سرخ کردن کمی

 

طرز تهیه سیب پلو کرمانشاه :

 

قبل از اینکه فرآیند طبخ کردن را شروع کنیم برنج پاک کرده را شسته و برای 1 تا دو ساعت خیس می کنیم. تکه های مرغ را که برای لذیذتر شدن آن می توانیم از ران مرغ استفاده کنیم. تکه های مرغ را همراه با نمک و پودر فلفل سیاه مزه دار می کنیم.

 

بهتر است تکه های مرغ را نیم ساعت داخل یخچال قرار بدهیم تا کاملاً طعم دار شوند. حالا داخل یک قابلمه مناسب 2 پیمانه آب ریختیم و روی شعله قرار می دهیم تا جوش بیاید و بعد پیازی را که خلالی خرد کردیم را اضافه می کنیم.

 

و بعد تکه های مرغ مزه دار شده را اضافه می کنیم، کمی زردچوبه به آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا 25 تا 30 دقیقه تکه های مرغ بپزد.

 

بعد از زمان داده شده مرغ ها را از آب خارج می کنیم. می توانیم آن ها را داخل آبکشی بریزیم تا کاملاً آب اضافی آن گرفته شود. حالا مرغ های پخته شده را در تابه ای که مقداری روغن داخل آن ریختیم قرار می دهیم و آن ها را سرخ می کنیم تا دو طرف آن طلایی شود.

 

مرغ های سرخ شده را فعلاً کنار می گذاریم. حالا نوبت سرخ کردن سیب زمینی هایی هست که آن را به صورت مکعبی در ابعادی به اندازه تقریبی 1 سانتی متر برش زدیم.

 

4 تا 5 پیمانه آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. کره را به آب اضافه می کنیم.

 

وقتی آب به جوش آمد مقداری زردچوبه به آن اضافه می کنیم و تا برنج خوش رنگ تر شود و سپس برنج را اضافه می کنیم و زیر حرارت را بالا می بریم تا آب برنج کاملاً بخار شود. اگر به برنج موقع خیس دادن آن نمک اضافه نکرده بودیم، مقدار مناسبی نمک هم به آب برنج اضافه می کنیم.

 

زمانی که آب برنج تبخیر شده بود سیب زمینی های سرخ شده را همراه با شوید خرد شده به برنج اضافه می کنیم.برنج را همراه با سیب زمینی و شوید مخلوط می کنیم و تکه های مرغ سرخ شده را روی برنج می چینیم.

 

درب قابلمه را قرار می دهیم و صبر می کنیم تا بخار برنج بالا بیاید در این فاصله زعفران را با دو قاشق سوپخوری آب جوش دم می کنیم و بعد در گوشه ای از سیب پلو می ریزیم. حالا اجازه می دهیم تا برنج کاملاً بپزد و دم بکشد. در این فاصله کشمش ها را که از قبل خیس کردیم را همراه با مقدار کمی روغن روی شعله با حرارت ملایم حدوداً 1 دقیقه تفت می دهیم.

 

وقتی برنج دم کشید، قسمت زعفرانی پلو را جدا کنید و سیب پلو را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و بعد پلوی زعفرانی را همراه با کشمش های تفت داده شده روی غذا می ریزیم و مقداری زیره هم می پاشیم و برای تزئین هم از چند شاخه کوچک شوید تازه استفاده می کنیم. سیب پلو ما آماده سرو کردن هست. ان شاءالله آن را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.