وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهایی که روحیه شما را خوب میکند

غذاهایی که روحیه شما را خوب میکند

غذاهایی که روحیه شما را خوب میکند

 

تغذیه و میوه ها و غذاهایی که مصرف میکنیم در خلق و خو و روحیات ما تاثیر بالایی دارد . اگر میخواهید روحیه پر نشاطی داشته باشید و خستگی و بی حوصلگی را از خود دور کنید این غذاها را مصرف کنید . با ما در ایران ناز همراه باشید  . معمولا يکي از کمبودها در برنامه هاي غذايي کمبود منيزيم است. بنابراين سعي کنيد مقداري برگ چغندر در کنار غذاي تان مصرف کنيد تا بتوانيد اين کمبود را تا حدودي جبران کنيد.

 

ضرب المثل معروف “روزي يک سيب بخور تا از دکتر به دور بماني” را همه شنيده ايم. اما در مطالعاتي که در مجله آمريکايي سلامت عموم انجام شده است دريافته اند که خوردن ميوه ها و سبزيجات هم مي تواند سلامت ذهن را تقويت کند.

 

افرادي که در اين تحقيق آزمايش شده اند گزارش داده اند که با خوردن هر کدام از اين ميوه ها در روز احساس شادابي بيشتري دارند. پس دفعه بعد که احساس کرديد روحيه خوبي نداريد حتما يکي از اين غذاها را مصرف کنيد.

 

اسفناج

 

سبزيجات سبز تيره سرشار از فولات يا همان ويتامين B مي باشند. اين سبزيجات روي انتقال دهنده هاي عصبي کنترل روحيه در مغز تاثير مي گذارند و در نتيجه باعث تقويت روحيه مي شوند.

 

مرکبات

 

پرتقال، نارنگي، يافا، گريپ فروت و تمام مرکبات ديگر سرشار از فولات يا همان ويتامين B هستند که روحيه را در لحظه تقويت مي کنند.

 

موز

 

به سه دليل پيشنهاد مي شود که اين ميوه را در اسموتي ها حتما استفاده کنيد:  پتاسيم (تقويت کننده کارايي مغز)،   B6 (افزايش دهنده سروتونين که بدن را آرام مي کند) و تريپتوفان (آمينو اسيد شادي که روحيه را تنظيم مي کند)

 

برگ چغندر

 

منيزيم ماده اي انرژي بخش بوده و افسردگي را از بين مي برد. معمولا يکي از کمبودها در برنامه هاي غذايي کمبود منيزيم است. بنابراين سعي کنيد مقداري برگ چغندر در کنار غذاي تان مصرف کنيد تا بتوانيد اين کمبود را تا حدودي جبران کنيد.

 

انواع توت ها

 

توت ها با تامين گلوکز بدن مي توانند کج خلقي ها و زود رنجي ها را کاهش دهند.

 

مارچوبه

 

مارچوبه منبع سروتونين، فولات و آنزيم هايي است که مي توانند تاثيرات مصرف الکل را خنثي کنند.

 

گوجه گيلاسي

 

مي توان گفت گوجه فرنگي گيلاسي در ميان غذاها منبع ليکوپن ( فيتونوترينت يا ماده غذايي مغذي محلول در چربي) مي باشد که مي تواند با اين ماده جلوي توليد ترکيبات التهابي در اثر افسردگي را بگيرد و متوقف کند.

 

سيب زمينی شيرين

 

کربوهيدارت هاي پيچيده سطح سروتونين که تاثير آرامبخش در بدن دارند را افزايش مي دهند و سيب زميني شيرين يکي از منابع کربوهيدارت هاي پيچيده است.

 

فلفل دلمه

 

غذاهايي که سرشار از ويتامين C هستند مي توانند توليد هورمون استرس کورتيزول را متوقف کنند که مقدار اين ويتامين در فلفل زرد نسبت به فلفل قرمز و سبز بيشتر است. تمام آن ها را در يک ظرف خرد کنيد و به عنوان عصرانه ميل کنيد

 

مطالب مرتبط:

 

زندگی مشترک و مولتی ویتامین های زندگی

 

برای رشد موها چه ویتامین هایی موثر است؟