وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش طرز تهیه لازانیای مجلسی لقمه ای

آموزش طرز تهیه لازانیای مجلسی لقمه ای

آموزش طرز تهیه لازانیای مجلسی لقمه ای

 

در این بخش خوشمزه از ایران ناز میخواهیم طرز تهیه لازانیای لقمه ای پنیری بسیار شیک و مجلسی را فرا بگیریم.

 

 مواد لازم

 

گوشت چرخ کرده 300 گرم

سیر 3 عدد

فلفل دلمه 1 عدد

سس ماکارونی 1 فنجان

پنیر خامه ای 2 بسته

پنیر ریکوتا 2 فنجان

پیاز 2 عدد

لازانیا یا خمیر فیلو مقدار لازم

لازانیا لقمه ای پنیری

 

طرز تهیه :

 

برای تهیه لازانیای لقمه ای پیاز خرد شده و مقداری روغن را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت چرخ کرده ، سیر رنده شده ، فلفل دلمه ای خرد شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و سرخ شود.

 

سس ماکارونی را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا سس جذب مواد شود. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 

لازانیا فنجانی

لازانیا را با توجه به دستور روی بسته بندی آماده کنید ( ورقه های لازانیا را داخل آب جوش بریزید و پس از مدت زمان تعیین شده ابکشی کنید ) اگر ورقه های لازانیای شما مستطیل شکل است پس از آبکشی با قیجی بصورت مربع برش دهید.

 

داخل قالب های فنجانی را چرب کنید. یک ورقه لازانیا درون هر قالب قرار دهید ، پنیر خامه ای را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید و با قاشق مقداری از پنیر در مرکز هر ورقه بگذارید سپس کمی از مایه گوشتی روی پنیر بریزید.

 

روی مایه گوشتی کمی پنیر ریکوتای رنده شده بریزید و ورقه دیگری روی آن قرار دهید ، مجدد کمی پنیر خامه ای ، مایه گوشتی و کمی پنیر ریکوتا بریزید و به این ترتیب با 2 لایه لازانیا و مایه گوشتی قالب را پر کنید.

 

قالب را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید ، پس از اینکه پنیر روی لازانیا ذوب شد و لبه های لازانیا برشته شد آماده سرو میباشد.

 

نکته ها : لازانیا فنجانی یا لازانیا لقمه ای دارای بافت بیرونی ترد و بافت داخلی نرمی میباشد ، سریع آماده شده و مناسب برای وعده عصرانه یا شام است. میتوانید بجای لازانیا از ورقه های خمیر فیلو هم استفاده کنید ، میتوانید بجای پنیر ریکوتا از پنیر موزارلا ، پنیر پیتزا و پنیرهای مشابه استفاده کنید. گوشت را میتوانید با سویا جایگزین کنید یا از ترکیب مساوی گوشت و سویا استفاده نمائید.

 

مطالب مرتبط:

 

چگونه لازانیا با ماهی و میگو درست کنیم؟

 

نکات و رازهایی برای درست کردن لازانیا