وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک های خانگی برای سفت کردن پوست

ماسک های خانگی برای سفت کردن پوست

ماسک های خانگی برای سفت کردن پوست

 

اگر شما هم بدنبال روشهایی برای سفت کردن پوست خود و جلوگیری از شل شدن ان هستید با ما در این مطلب از ایران ناز همراه باشید . ماسکهای خانگی مناسب برای سفت کردن پوست را برای شمامعرفی کرده ایم . می‌دانید چه نوع ترکیبی می‌تواند در منزل‌تان پوست شما را سفت‌تر کند و پوست‌های افتاده را دوباره سر جای خود برگرداند و حتی آن پوست را سفت کند؟

 

جالب است بدانید، بهترین راه‌حل‌های طبیعی و سریع برای سفت کردن پوست صورت‌تان می‌توانند خیلی آسان در منزل‌ قابل تهیه و در دسترس باشند. اگر شما هم دوست دارید پوست صورت‌تان را سفت و محکم کنید و از شر عضلات شل و افتاده آن راحت شوید، مطلب امروز ما را از دست ندهید. می‌دانید چه نوع ترکیبی می‌تواند در منزل‌تان پوست شما را سفت‌تر کند و پوست‌های افتاده را دوباره سر جای خود برگرداند؟

 

در ادامه این مطلب می‌آموزیم که چگونه خیلی راحت و بدون اثرات مخرب جانبی می‌توان پوست‌ را دوباره شاداب و جوان کرد.

 

سرکه سیب برای سفت کردن پوست صورت

 

سرکه سیب می‌تواند با نشانه‌های پیری زودرس مثل لکه‌ها و چین و چروک‌ها که در نتیجه میزان بالای سولفور در بدن ایجاد می‌شود، مبارزه کند. علاوه بر این سرکه سیب می‌تواند از ایجاد و افزایش خطوط و چین و چروک‌های صورت هم جلوگیری کند. در نهایت اینکه ترکیبات درون سرکه سیب خاصیت بندآورنده‌ی خون دارند که می‌توانند باعث انقباض و هم‌کشی عضلات شل شده صورت شوند. سرکه سیب می‌تواند درمان موثری برای پسوریازیس (داء‌الصدف) و التهاب‌های پوستی باشد.

 

موادی که نیاز دارید شامل:

 

– یک چهارم فنجان سرکه سیب.

 

– نصف فنجان آب.

 

طریقه مصرف:

 

– سرکه سیب را خوب با آب مخلوط کنید و بعد مانند روغن یا پماد به صورت‌تان بمالید.

 

– بگذارید به شکل طبیعی روی صورت‌تان خشک شود و بعد بشویید.

 

– حالت ایده‌آل این است که بعد از حمام کردن و شستن صورت‌تان این ماسک مخلوط سرکه و آب را بر روی پوست‌تان بمالید، این کار باعث اثربخشی بیشتر و سفت و محکم شدن پوست خواهد شد.

 

لیمو و روغن زیتون برای سفت کردن پوست صورت

 

روغن زیتون یک درمان موثر و مناسب برای حفظ ثبات و استحکام پوست و نگهداری از آن است. به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن مثل ویتامین A و ویتامین E می‌تواند عامل مهمی برای کاهش نشانه‌های پیری زودرس و سایر عواقب ناشی از آن باشد.

 

علاوه بر این، روغن زیتون موجب مرطوب نگه داشتن پوست‌تان هم خواهد شد. در این ماسک آب‌لیمو مانند یک پاک‌کننده منافذ پوست عمل می‌کند و به دلیل اینکه آب‌لیمو حاوی ویتامینC هم هست می‌تواند در افزایش میزان کلاژن موثر باشد. به طور کلی، کلاژن موجب استحکام پوست و جلوگیری از افتادگی آن می‌شود. همچنین افزایش کلاژن باعث کاهش میزان چین و چروک‌های صورت و خطوط آزارهنده روی آن خواهد شد. مطمئن باشید این ماسک می‌تواند یک درمان موثر برای جوش‌های روی صورت‌تان هم باشد.

 

موادی که نیاز دارید شامل:

 

– ۳ یا ۴ قاشق‌غذاخوری روغن زیتون.

 

– ۲ یا ۳ قاشق‌غذاخوری آب‌لیمو.

 

طریقه مصرف:

 

– ابتدا روغن زیتون را با ۲ یا ۳ قاشق‌غذاخوری آب‌لیمو مخلوط کنید.

– خوب با هم مخلوط کنید و بعد روی‌ صورت‌تان بمالید.

– بگذارید این ماسک برای نیم‌ساعت روی صورت‌تان بماند، و بعد با آب‌ ولرم خوب بشویید.

 

سفیده‌ تخم‌مرغ، گِل سرشور و عسل برای سفت شدن پوست صورت

 

این ماسک برای مرطوب نگه‌ داشتن پوست و سفت کردن آن بسیار موثر است. طبق تحقیقات انجام شده، سفیده‌ تخم‌مرغ حاوی مواد معدنی مفید و انواع ویتامن‌ها است. سفیده تخم‌مرغ به طور طبیعی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و در درمان چین‌ و چروک‌ها، جوش و سایر مشکلات پوستی موثر است. عسل مملو از آب‌رسان‌های طبیعی، مواد ضدعفونی کننده و ضدپیری همراه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است، پس با تمامی این خاصیت‌ها می‌تواند یک درمان‌گر موثر برای پوست آسیب‌دیده و پیر باشد.

 

موادی که نیاز دارید شامل:

 

– ۲ قاشق‌غذاخوری گِل‌سرشور.

 

– ۱ قاشق‌غذاخوری عسل.

– سفیده ‌تخم‌مرغ.

 

طریقه مصرف:

– درون یک کاسه شیشه‌ای، گِل‌سرشور و عسل را با هم مخلوط کنید و بعد از این که خیلی خوب با هم ترکیب کردید سفیده تخم‌مرغ را اضافه کنید.

– دوباره خوب هم بزنید و روی صورت‌تان بمالید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه روی آن باقی بماند.

– در آخر با آب‌ ولرم بشویید و اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از گلیسیرین و آرد به جای عسل و گِل‌سرشور استفاده کنید.