وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه ی درست کردن کیک بستنی خوشمزه

نحوه ی درست کردن کیک بستنی خوشمزه

کیک بستنی یکی از خوشمزه ترین نوع کیک می باشد که کودکان به آن علاقه ی بسیاری دارند.

 

نحوه ی درست کردن کیک بستنی خوشمزه

 

چی لازم دارم:

 

500گرم آرد گندم
3 عدد تخم مرغ
100 گرم روغن مایع
2/1و1 پیمانه شیر
(معادل 150 میلی لیتر)
مغز گردو به مقدار دلخواه
500 گرم بستنی با طعم دلخواه
میوه های حلقه شده
(موز و توت فرنگی)
به مقدار کافی برای بین لایه ها
مقداری میوه شکری یا تازه
برای تزیین
150 گرم شکلات تخته ای تیره
خامه به میزان لازم

 

نحوه ی درست کردن کیک بستنی خوشمزه

 

چطوری درست کنم:

 

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با همزن خوب بزنید تا مایه ای یکدست و کرم رنگ به دست آیدسپس به آن روغن مایع اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید. حالا نوبت افزودن شیر به این مواد است. در اینجا هم باید مواد را خوب مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن مواد، آرد را کم کم و به تدریج به آنها اضافه کرده ،

 

آرام به مدت پنج دقیقه کاملا هم بزنید تا گلوله های آرد از هم باز شده و خمیری یکدست حاصل شود. مایه کیک را داخل قالب بریزید فر را با درجه حرارت 350درجه فارنهایت (معادل 180درجه سانتی گراد) روشن کرده بگذارید گرم شود. کیک را در فر به مدت 75 تا 85 دقیقه حرارت دهید تا پخته و پف دار شود.

 

بعد از پخت کیک، آن را از فر درآورده و بگذارید خنک شود. بعد از دو ساعت که خوب خنک شد، آن را از قالب جدا کرده و با کارد مخصوص برش نان، به سه لایه افقی برش بزنید. لایه های رویی و وسطی را به آرامی برداشته و کنار بگذارید. بستنی را روی لایه اول خوب پهن کنید تا یکدست و صاف شود.

 

حلقه های میوه (توت فرنگی و موز) به همراه تکه های گردو را روی بستنی بچینید تا سطح آن را خوب بپوشانند. حالا نوبت به خامه می رسد. خامه ای را که آماده کرده و در یخچال گذاشته اید درآورده و روی میوه ها یک لایه خامه ریخته و با قاشق صاف کنید پس از چیدن بستنی، میوه، گردو و خامه نوبت به گذاشتن لایه بعدی کیک می رسد.

 

روی کیک (لایه وسط) به همان ترتیب بالا بستنی، میوه، گردو و خامه بریزید و بعد لایه سوم کیک را روی آنها قرار دهید. کیک آماده شده را به مدت سه ساعت در فریزر بگذارید تا لایه ها خوب در هم فرو روند. بعد از این مدت کیک را خارج کرده،با شکلات آب شده (به روش بن ماری)روی آن را بپوشانید و با خامه و میوه های شکری یا تازه تزیین کنید.