وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نشانه های چند بیماری خطرناک از اثر انگشت

نشانه های چند بیماری خطرناک از اثر انگشت

نشانه های چند بیماری خطرناک از اثر انگشت

 

Dermatoglyphics یک نوع مطالعه بر روی اثر انگشت که در ارتباط با شرایط انسان است .این مطالعه ادعا می کند که اثر انگشت نشانه های غیرطبیعی در سیستم عصبی را نشان می دهد . تحقیقات برای خانم هایی که اثر انگشت های خاص و غیر معمولی دارند ، نشان می دهد که خطر ابتلا آنها به سرطان زیاد است .چندین سال است که تنها استفاده از اثر انگشت ، تنها در دایره جنایی می بود ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوزی می توان از روی اثر انگشت برخی بیماری ها و یا خطر ابتلا به آنها را تشخیص داد .

 

تحقیقات جدید نیز نشان داد خانم هایی که اثر انگشت متفاوتی دارند (یعنی حلقه های کمتر و قوس های بیشتری) ، خطر ابتلای آنها به سرطان رحم زیاد است .برای اثر انگشت های متفاوت ، محققان خطر ابتلا به بیماری هایی اعم از دیابت ، آلزایمر ، سرطان خون ، ناتوانی جنسی ، افسردگی و حتی برخی بیماری ها در دهان را تایید نمودند .نظریه Dermatoglyphics این است که اگر مراحل رشد اندام و سایر بافت ها در جنین مختل شوند ، می توانند باعث تغییراتی در تنظیمات اثر انگشت شوند .

 

این موضوع نیز استدلال و اثبات می کند که این تغییرات و نشانه های غیرمعمول در سیستم عصبی و دیگر قسمت های بدن از همان زمانی که جنین در رحم است رشد و پرورش می یابند.
اثر انگشت ها در لبه های انگشت و داخل پوست باعث منحصر بفرد بودن آن می شوند . اگر چه ممکن است DNA دوقلوها با یکدیگر برابر باشند ولی هیچ یک از آن دو اثر انگشت یکسانی ندارند .

 

هر الگوی منحصر بفرد اثر انگشت ، زمانیکه جنین در رحم است بین هفته های 11 تا 24 از حاملگی تشکیل می شوند همچنین عواملی از قبیل فشارخون ، رژیم مادر ، عفونت مادر و این چنین مواردی می توانند در رحم و میزان تراکم مایع آمونیاک موثر باشند و در رشد جنین موثر است .

 

نشانه های چند بیماری خطرناک از اثر انگشت

 

رازهایی در مورد سلامتی و بیماری ها که اثر انگشت برملا می کند  بیماری هایی که می توان از روی اثر انگشت شناخته و تشخیص داده شوند سه الگوی اصلی وجود دارند که باعث منحصر بفرد شدن اثر انگشت می شوند و آنها عبارتند از:

حلقه ها
کمان ها
قوس ها

تشخیص بیماری های قلبی با اثر انگشت:
آقایانی که به بیماری های قلبی عروقی مبتلا هستند ، دارای اثر انگشت با ویژگی های یکسانی دارند و می توان بطور کلی نتیجه گرفت افرادی که اثر انگشتی با این ویژگی ها دارند ، خطر ابتلای آنها به بیماری های قلبی عروقی زیاد است .

 

برای اطمینان بیشتر ، گروهی از محققان 250 آقای مبتلا به بیماری های قلبی را برگزیدند و به بررسی و مقایسه اثر انگشت آنها پرداختند و در قسمت هایی خاص ، حلقه های متفاوتی را مشاهده نمودند .محققان دانشگاه پزشکی Ningxia در چین می گویند :” برخی عوامل در دوران بارداری ممکن است در نحوه شکل گیری اثر انگشت موثر باشند”

 

تشخیص سرطان براساس شکل اثر انگشت:
در یک تحقیق ، محققان اثر انگشت 300 خان که مبتلا به سرطان رحم بودند را با خانم هایی که سالم بودند بودند را بررسی و مقایسه کردند . نتایج بدست آمده در مجله اروپایی زنان و زایمان نیز منتشر شد و طبق آن خانم هایی که اثر انگشت(غیر یکسان) که حلقه های کمتر و قوس های بیشتری داشتنداحتمال ابتلای آنها به سرطان رحم بیشتر است .

 

همچنین محققین دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز این موضوع را برای خانم هایی که سرطان سینه داشتند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و یافتند که درصد زیادی قوس در اثر انگشت خانم هایی به سرطان سینه مبتلا شده اند وجود دارد و نشان دهنده یک ویژگی خاص در بین بیماران مبتلا به این نوع سرطان هستند .

 

محققان همچنین بیان کردند که با آنالیز اثر انگشت می توان به سرعت و با کمترین هزینه بیماری که شخص متقاضی در معرض آن است را تشخیص داد .طبق گزارش سال 2016 میلادی ، در مجله the International Journal of Environmental Research and Public Health، پزشکان بیمارستان دانشگاه زاگرب در کرواسی، در یک مطالعه دیگر، دریافتند که افرادی که مبتلا به سرطان غده هیپوفیز هستند دارای اثر انگشتی با لبه های کمتری در مناطق خاص هستند.

 

Alan Doherty ، متخصص اورولوژیست مشاور و مدیر بالینی درمانگاه پروستات بیرمنگام، اظهار داشت که :اثر انگشت از نظر ژنتیکی تعیین می شود و سرطان زمانی ایجاد می شود که نقایص ژنتیکی وجود داشته باشد ، بنابراین تعجب آور نیست که پیوندهایی یکسان ممکن است وجود داشته باشد و همچنین این احتمال وجود دارد که با بررسی اثر انگشت توسط پزشکان در سال های آینده بتوان به راحتی بیماری ها را تشخیص داد .

 

نشانه های چند بیماری خطرناک از اثر انگشت

 

بیماری هایی که می توان با اثر انگشت آنها را تشخیص داد تشخیص دیابت با بررسی اثر انگشت :ژن ها و تاثیرات محیطی در توسعه دیابت دخیل هستند و محققان تفاوت های قابل توجهی در اثر انگشت در دست راست و دست چپ افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 پیدا شد .

 

محققان دانشگاه اوهایو در ایالات متحده در سال 2017 کشف کرده اند که اثر انگشت در دست چپ و راست یکسان نیست، اما تفاوت های چپ و راست بیشتر در افراد مبتلا به دیابت دیده می شود.
مطالعه آنها بین 300 نفر بود و توانستند دریابند که با این خطوط می توان خطر ابتلا به دیابت را پیش بینی کرد آنها همچنین زمان شکل گیری این بیماری در رحم را پیش بینی کردند که بین هفته های 14 تا 16 دوران حاملگی می باشند . تیم دانشگاه اوهایو در حال حاضر در حال ایجاد یک برنامه تلفن همراه برای تشخیص بیماری ها توسط اثر انگشت هستند .

 

تشخیص به موقع بیماری دندان ها و لثه از روی اثر انگشت :
کودکانی که دندان هایشان مشکل دارد ، طی تحقیقاتی نشان داده شد که الگوهای مشابهی در بین این کودکان وجود دارد . برای این مطالعه ، محققان اثر انگشت 400 کودک 5 تا 12 ساله که دندان هایشان مشکل داشت را بررسی کردند . نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان داد که اثر انگشت این کودکان دارای الگوهای مشابهی هستند .

 

MS را نیز می توان در مواردی از روی اثر انگشت تشخیص داد:
این وضعیت از طریق آسیب رساندن به میلین ، پوشش محافظ در اعصاب ایجاد می شود . اگر چه علت تا بخشی ناشناخته است ولی گمان می رود که تغییرات زیادی در ده ها هزار ژن ایجاد می شوند و همچنین عوامل محیطی از جمله ویتامین D کم می تواند باعث این وضعیت شود.

 

در یک مطالعه در سال 2014، محققان اثر انگشت 120 نفر را مقایسه کردند که برخی از آنها دارای MS بودند، و متوجه شدند که آنها دارای لبه های بیشتری هستند .همچنین مطالعه ایی در ترکیه، در مجله Neuroscience گزارش داد، همچنین حلقه های بیشتری را در دست چپ بیماران MS را تایید کرد .

 

ارتباط آسم و تغییر در اثر انگشت:
به نظر می رسد که ژن ومحیط زیست در ایجاد آسم نقش داشته باشند . مطالعات گوناگون و متعدد نشانه هایی بین اثر انگشت افرادی که به آسم مبتلا هستند و افرادی که به آسم مبتلا نیستند را یافتند .در آخرین تحقیق که در سال 2016 در مجله International Journal of Healthcare and Biomedical Researchگزارش شده است، بیماران مبتلا به آسم دارای قوس ها و شمار بیشتری از حلقه ها بودند.

 

تشخیص جالب مشکل ناتوانی جنسی از روی اثر انگشت فرد:
مابقی گزارش مجله Nepal Medical College Journal در سال 2013 میلادی نشان داد افرادی ناتوانی جنسی دارند ، نسبت به افرادی که این مشکل را ندارند دریافتند که آنها به تعداد قابل توجهی از این حلقه ها در اثر انگشت خود داشتند .

 

پروفسور Raj Persad ، متخصص اورولوژیست همراه با متخصصین ارولوژی Bristol گفت :”علت علمی وجود دارد که هر گونه ویژگی ژنتیکی مشخص شده مانند اثر انگشت می توانند با مسائلی مانند باروری افراد مرتبط باشد و افرادی که نابارور هستند تعداد حلقه ها به میزان قابل توجهی کم می باشد .

 

نشانه های چند بیماری خطرناک از اثر انگشت