وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بیماری کج بودن آلت تناسلی مردانه و درمان آن

بیماری کج بودن آلت تناسلی مردانه و درمان آن

بیماری کج بودن آلت تناسلی مردانه و درمان آن

 

شکل ظاهری و سایز و اندازه آلت تناسلی برای مردان همواره یک دغدغه و چالش بوده است . علاوه بر آن گاهی در برخی از مردان مشاهده میگردد ظاهر آلت تناسلی در هنگام نعوظ ، کج است .این شکل غیر طبیعی آلت تناسلی علاوه بر آنکه از کیفیت رابطه جنسی میکاهد ،حتی ممکن است باعث ناتوانی جنسی گردد.به گزارش ایران ناز در این مطلب به بررسی علت کج بودن آلت تناسلی و راه درمان آن میپردازیم. آلت تناسلي برخي از مردان بصورت کج است و اين مربوط به بيماري به نام پيروني مي باشد. پيروني در اجتماع شايع است. سردسته بيماري هايي که سبب کجي اکتسابي آلت تناسلي مي شود، بيماري پيروني است که وارد شدن ضربه به آلت تناسلي در حالت نعوظ در ايجاد بيماري پيروني دخيل است.

 

درمان بيماري پيروني در مردان

 

بيماري پيروني که به «سفتي پلاستيکي آلت» ترجمه شده است،نوعي اختلال در بافت فيبري آلت تناسلي مردان است که به علت رشد پلاک هاي ليفي در بخشي از بافت نرم آلت به وجود مي آيد و 1 تا 4 درصد مردان به اين عارضه مبتلا مي شوند.

 

بيشتر افراد به علت نوع خاصي از درگيري بافت آلت،دچار بروز انحناي آلت به سمت بالا مي شوند.اين بيماري همچنين نشانگان ناخن خميده نيز ناميده مي شود و در نهايت،چون جراحي فرانسوي به نام فرانسوا ژيگو دولاپيروني در سال 1743 براي اولين بار اين بيماري را شرح داد،آن را به نام پيروني هم مي نامند.

 

برخلاف تصور،پيروني فقط موجب انحنا نمي شود؛بلکه موجب برجستگي و دندانه دار شدن بافت آلت و باريک شدگي و کوتاهي آن نيز مي شود.دردي که در ابتداي بيماري وجود دارد،حدود 12 تا 18 ماه بعد از شروع بيماري از بين مي رود.اختلال در نعوظ و سفتي آلت در پاسخ به تحريک جهت فعاليت زناشويي به درجات گوناگوني وجود دارد

 

و در مراحل پيشرفته تر بيماري بروز مي يابد و موجب دردناک و مشکل شدن فعاليت زناشويي مي شود.اگرچه کمي انحناي آلت،طبيعي است و بسياري از نوزادان پسر با اين حالت به دنيا مي آيند و مشکلي هم ندارند،اما هنگامي که اين مساله موجب درد و سفتي و بروز ضايعاتي مانند طناب (به نام پلاک) يا انحناي غيرطبيعي آلت در زمان نعوظ يا تحريک شود،مي گوييم که فرد به بيماري پيروني دچار شده است.

 

سردسته بيماري هايي که سبب کجي اکتسابي آلت تناسلي مي شود، بيماري پيروني است. عامل اصلي بيماري مشخص نيست ولي بسياري، وارد شدن ضربه به آلت تناسلي در حالت نعوظ را در ايجاد آن دخيل مي دانند.

 

بايد بدانيد، بيماري پيروني سه مرحله دارد؛ مرحله حاد، مرحله مزمن زودرس و مرحله مزمن ديررس. علامت بارز مرحله حاد، احساس درد در آلت تناسلي بويژه هنگام نعوظ است.اگر در اين مرحله بيمار به پزشک مراجعه کند، احتمال اين که با درمان، جلوي پيشرفت بيماري را بگيريم زياد است ولي صددرصد نيست.

 

به گزارش ایران ناز اين مرحله، حدود 6 تا 12 ماه طول مي کشد و اکثر مردان مبتلا نيز به آن اهميت نمي دهند يا به علت خجالت به پزشک مراجعه نمي کنند.پس از سپري شدن اين مرحله، بيمار وارد فاز مزمن زودرس خواهد شد که در آن، کم کم بافت فيبري در آلت ايجاد و پلاک تشکيل مي شود و به تدريج منجر به کج شدن آلت تناسلي در حين نعوظ مي گردد.

 

اندازه و تعداد پلاک بسته به شدت بيماري و مدت زماني که از آن سپري شده، متغير است. اين پلاک ها براحتي با دست قابل لمس هستند و ضمن کج کردن و کوتاه کردن آلت تناسلي به توانايي نعوظ بيمار هم آسيب مي زنند. اين در حالي است که مرحله مزمن زودرس حدود شش ماه طول مي کشد و پس از آن، بيمار وارد مرحله مزمن ديررس مي شود.

 

در اين مرحله يک اتفاق مهم مي افتد و آن رسوب کلسيم روي پلاک است که اصطلاحا به آن کلسيفيه شدن مي گويند که کجي آلت تناسلي شدت مي يابد و بيمار مبتلا به اختلال در نعوظ مي شود. در حالت نعوظ ممکن است آلت تناسلي تا محل پلاک سفت شود و بعد از آن آلت تناسلي شل باقي مي ماند و حالتي شبيه ساعت شني ايجاد مي شود يعني آلت تناسلي در يک قسمت باريک مي شود.

 

برخي مواقع، شدت کجي آنقدر زياد است که نزديکي امکان پذير نيست. تنها درمان در اين مرحله جراحي است که البته هميشه هم مشکل بيمار را حل نمي کند. ازطرفي، تشخيص بيماري پيروني در مرحله حاد اهميت زيادي دارد چون اگر سير بيماري پيروني کنترل نشود، به طرف ناتواني جنسي پيش مي رود.

 

يکي ديگر از مواردي که سبب تشکيل بافت فيبري و کجي بعدي آلت تناسلي مي شود، شکستگي آلت تناسلي است که پديده نادري هم نيست. در شکستگي، آلت تناسلي درحالت نعوظ يکباره تا شده، به دنبال آن درد شديد همراه با تورم شديد و کبودي شديد آلت تناسلي و نواحي اطراف ايجاد مي شود. اين افراد نياز به عمل جراحي اورژانس دارند و اگر عمل نشوند، ممکن است براي هميشه دچار ناتواني جنسي شود.

 

تهراني ها حتما شير و انار بخورند

 

يک فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي باليني عنوان کرد: به افراد توصيه مي‌شود زمان افزايش آلودگي هوا براي کاهش عوارض ناشي از آن به مقدار فراوان مايعات، شير و انار مصرف کنند.

 

دکتر مريم محلوجي‌راد، فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي باليني با توجه به افزايش آلودگي هواي تهران، اظهار کرد: هواي آلوده حاوي ترکيبات منوکسيدکربن، نيتروژن، گوگرد، اوزون و … است که هر يک از آن مي‌تواند اندازه‌هاي مختلفي داشته باشد. ذراتي که اندازه آن 10 ميکرون باشد به راحتي وارد دستگاه تنفسي مي‌شود اما ذراتي که کم‌تر از 10 ميکرون باشد مي‌تواند وارد ريه شود.

 

وي افزود:ذرات با اندازه 2.5 ميکرون و کم‌تر از آن به راحتي وارد عمق ريه مي‌شود. بر اساس اينکه کدام ذرات وارد دستگاه تنفسي و ريه شود علائم مختلفي در افراد ظاهر مي‌شود اما به طور کلي افزايش آلودگي هوا و قرار گرفتن در معرض آن باعث افزايش ترشح و انقباض عضلات ريه و احساس تنگي نفس، سرفه، سوزش و درد گلو و سوزش چشم مي‌شود.

 

محلوجي‌راد با بيان اينکه در هواي آلوده افراد مبتلا به آسم و آلرژي دچار تشديد علائم مي‌شوند، اظهار کرد: هم‌چنين ساير افراد سالم نيز به دليل قرار گرفتن مکرر در معرض هواي آلوده دچار بروز علائم آسم و آلرژي مي‌شوند.

 

اين فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي باليني با تاکيد براينکه به افراد توصيه مي‌شود به گزارش ایران ناز در هواي آلوده از تردد غيرضروري در سطح شهر به شدت خودداري کنند، افزود: اگر افراد ناچار به خارج شدن از منزل شدند، توصيه مي‌شود حتما ماسک فيلتردار داشته باشند و براي تردد از مترو استفاده کنند و پس از بازگشت به منزل استحمام کنند و سطح پوست خود را به خوبي شست‌و‌شو دهند و مايعات فراوان مصرف کنند.

 

وي تصريح کرد: به افرادي که در منزل مي‌مانند نيز توصيه مي‌شود از باز کردن پنجره و درها خودداري کنند و مانع ورود ذرات ريز آلودگي هوا به داخل منزل شوند.

 

محلوجي‌راد در پايان خاطرنشان کرد: افراد مي‌توانند علاوه بر مصرف زياد مايعات انار مصرف کنند. اين ميوه داراي آنتي اکسيدان است که مصرف آن مي‌تواند تا حدي عوارض آلودگي هوا را کاهش دهد.

 

 

مطالب مرتبط:

 

نوزادی که بدون مقعد و آلت تناسلی متولد شد + تصاویر

 

دردسر گیر کردن حلقه در آلت تناسلی این مرد + عکس 18+