وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا آجیل و خشکبار چاق کننده اند؟

آیا آجیل و خشکبار چاق کننده اند؟

چاق شدن یکی از مشکلاتی می باشد که امروزه گریبانگیر اکثر افراد شده است.

 

چاقی ممکن است دلایل ویژه و منحصر به فردی داشته باشد که برای درمان چاقی و چاق شدن باید منشا و علت اصلی را پیدا کرد و برای رفع آن اقدام کرد.

 

یکی از دلایل اصلی چاق شدن مصرف مواد غذایی و همچنین خوراکی های پر کالری و چاق کننده می باشد.

 

آیا آجیل و خشکبار چاق کننده اند؟

 

در اینجا قصد داریم به مصرف آجیل و خشکبار چاق کننده بپردازیم، انواع آن ها را بیان کنیم و با مصرف درست آن ها آشنا شویم تا در هنگام خرید خشکبار و آجیل بدانیم کدام یک از آن ها چاق کننده اند .

 

البته ناگفته نماند که یکی دیگر از دلایل چاق شدن می تواند کم تحرکی باشد. در مقابل چاقی، لاغر بودن نیز وجود دارد که عده ای از لاغر بودن ناراضی می باشند.

 

آیا آجیل و خشکبار چاق کننده اند؟

در این مورد باید گفت انواع آجیل و خشکبار چاق کننده نمی باشند. به عبارت دیگر برخی از مغزیجات و خشکبار وجود دارند که به چاقی کمک می کنند.

 

از مغز های مختلفی که مصرف آن ها به چاق شدن افراد کمک می کنند می توان به مغز فندق، مغز گردو، مغز پسته و مغز بادام اشاره کرد، از خشکبار چاق کننده نیز می توان به برگه زردآلو و هلو اشاره کرد که هر کدام خواص منحصر به فردی در بدن ایفا می کنند که در ادامه به صورت مجزا به بررسی هر کدام پرداخته ایم.

 

آیا آجیل و خشکبار چاق کننده اند؟

 

مغز فندق نوعی آجیل و خشکبار چاق کننده :

مغز فندق یکی از مغز های بسیار مقوی می باشد که وظایف ویژه ای جهت حفظ سلامتی بدن دارد.

 

ماده غذایی نامبرده سرشار از کربوهیدرات ها، چربی، آب، پروتئین، انواع ویتامین ها و …. می باشد.

 

28 گرم فندق تقریبا شامل 20 عدد فندق می باشد و دارای 176 گرم کالری خواهد بود.

 

28 گرم فندق دارای 5 گرم کربوهیدرات می باشد، همچنین دارای چربی به میزان 17 گرم، دارای آب به میزان 2 گرم و دارای پروتئین به میزان 4 گرم می باشد.

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فندق وجود اسید اولئیک در ساختار آن می باشد. اسید اولئیک نوعی روغن می باشد.

 

لازم به ذکر می باشد که فندق سرشار از بتاسیتوسترول می باشد که به کاهش کلسترول بدن کمک می کند، همچنین از بروز انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه و پروستات جلوگیری می کند.

 

ویتامین ای موجود در ساختار فندق به درمان بیماری ها قلبی عروقی کمک می کند، از دیگر فواید و یا خواص ویتامین ای موجود در ساختار فندق می توان به به سلامتی ماهیچه ها و به ویژه ماهیچه های قلب اشاره کرد.

 

در نهایت می توان گفت فندق جزئی از آجیل های چاق کننده می باشد که در کنار چاق کنندگی به حفظ سلامتی بدن کمک می کند.

 

مصرف 28 عدد فندق به صورت روزانه و مرتب به افزایش وزن کمک می کند.

 

گردو نوعی آجیل و خشکبار چاق کننده :

همان طور که گفته شد گردو نوعی آجیل می باشد که به افزایش وزن کمک می کند. گردو به غذای مغز معروف است، در نتیجه مصرف آن به بهبود عملکرد مغز نیز کمک می کند.

 

گردو سرشار از امگا 3، سرشار از آنتی اکسیدان ها ، چربی های غیر اشباع، انواع ویتامین ها، انواع پروتئین ها و … شاره کرد که هر کدام فواید منحصر به فردی دارند.

 

امگا 3 موجود در ساختار گردو به بهبود عملکرد مغز کمک می کنند، همچنین چربی های غیر اشباع موجود در گردو در سلامتی قلب بسیار موثر می باشند و کلسترول بدن بدن را کاهش می دهند.

 

یکی از مغزیجات بسیار تاثیرگذار در چاق شدن، گردو می باشد. گردو روند چاق شدن را کوتاه می کند، از دیگر خواص این نوع مغز می توان به افزایش سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بروز انواع سرطان ها، درمان درد مفاصل و … اشاره کرد.

 

پسته نوع دیگری از مغز های چاق کننده :

پسته یکی از مغز های بسیار مقوی و انرژی زا می باشد که به طلای سبز معروف است.

 

طلای سبز سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها، مواد مغذی و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد که هر کدام در بدن نقش منحصر به فردی ایفا می کنند.

 

یکی از مواد  معدنی موجود در ساختار پسته آهن می باشد که مصرف آن به جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند.

 

به عبارت دیگر استفاده از پسته به رفع کم خونی و درمان بی حالی کمک می کند.

 

از دیگر مواد معدنی و مغذی موجود در ساختار پسته می توان به اسیدهای چرب ضروری بدن، پروتئین‌های گیاهی، کلسیم، فیبر، انواع ویتامین ها مانند ویتامین A، ویتامین E، B1  و B6 ، روی و … اشاره کرد که هر کدام فواید منحصر به فردی دارند.

 

پسته سرشار از فیبر، سلنیوم، پتاسیم، فسفر، فولات، مس و فیتواسترول که در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها مانند مشکلات قلبی عروقی، رفع مشکلات بینایی و بهبود دید، بهبود عملکرد مغز و … بسیار موثر می باشد.

 

پسته نوعی آجیل و خشکبار چاق کننده می باشد که به تقویت ماهیچه ها و همچنین رشد سلول های و بافت ها کمک می کند.

 

آیا آجیل و خشکبار چاق کننده اند؟

 

بادام و افزایش وزن :

بادام یکی از مغزیجات بسیار مقوی می باشد که به چاق شدن بدن بدون عوارض کمک می کند. به عبارت دیگر بادام با حفظ سلامتی بدن به چاق شدن افراد کمک می کند.

 

استفاده از بادام به کاهش کلسترول های بد بدن کمک می کند . کلسترول خوب را افزایش می دهد.

 

وجود ویتامین ای در ساختار بادام به رفع مشکلات پوستی و تقویت مو کمک می کند، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد که مانع از ابتلا به انواع سرطان ها می شود. مصرف روزانه از بادام به چاق شدن کمک می کند.

 

خشکبار های چاق کننده :

از انواع خشکبار های چاق کننده می توان به برگه هلو، برگه زردآلو، برخی از میوه های خشک شده مانند موز و … اشاره کرد.

 

به عنوان مثال برگه هلو خشک شده نسبت به میوه هلو تازه فیبر بیشتری دارد، همچنین مقدار قند موجود در آن زیاد می باشد.

 

در نتیجه استفاده از این نوع خشکبار علاوه بر چاق شدن بدن، میزان انسولین قند خون را افزایش می دهند.

 

برگه زردآلو : مصرف مقداری از برگه زردآلو به تامین فیبر مورد نیاز بدن کمک می کند، همچنین در پیشگیری از سرطان و دیابت بسیار موثر می باشند. مصرف برگه زردآلو برای چاقی گزینه مناسبی می باشند.