وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

 

به گزارش ایران ناز قتل مبهم و مرموز میترا استاد همسر دوم نجفی (شهردار سابق تهران ) که بعد از افشای فسادهای مالی شهردار قبلی تهران و احضار به دادستانی ناگهان استعفا کرد , همچنان سوژه رسانه هاست . پس از اعتراف جنجالی آقای نجفی,  کیفرخواست نجفی تنها به فاصله 5 روز صادر گردید در حالیکه در موارد مشابه این پروسه لااقل یک سال به طول می انجامد!

 

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

 

بعد از قتل میترا استاد زن جوان شهردار سابق تهران پرونده این جنایت به دادگاه کیفری ارجاع داده شد تا به زودی محاکمه قاتل این پرونده خونین در تهران آغاز شود

 

پرونده قتل همسر دوم نجفی که با جنجال های زیادی همراه بوده است به دادگاه کیفری فرستاده شده است و دلیل سرعت در این امر را حساسیت بالای این پرونده اعلام کرده اند. در جریان اختلافات خانوادگی میترا استاد زن دوم دکتر محمد علی نجفی توسط وی در خانه اش با ضرب گلوله به قتل رسید و سپس وی خود را به پلیس معرفی کرده است. در ادامه جزئیات تازه این قتل مرموز را در سایت ایران ناز بخوانید با ما همراه باشید .

 

تنها ۵روز پس از به قتل رسیدن میترا استاد، همسر دوم شهردار سابق تهران در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت‌آباد، برای متهم به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر شد تا پرونده برای شروع محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شود.

 

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

 

صدور کیفرخواست در ۵روز در پرونده قتل میترا استاد، حتی در بین پرونده‌های ویژه نیز رکورددار محسوب می‌شود و کمتر پرونده جنایی بوده که کیفرخواست آن با این سرعت صادر شده باشد.

 

البته دلیل این اتفاق می‌تواند روشن بودن همه ابعاد پرونده، صراحت کامل اعترافات متهم و عدم‌وجود هرگونه پیچیدگی و ابهام در پرونده از نظر بازپرس پرونده و دادسرا نیز باشد اما به‌نظر می‌رسد در خارج از دادسرا، هنوز سؤالات زیادی در ذهن مردم و خبرنگاران درباره این جنایت، زندگی نجفی و همسر دومش و انگیزه متهم برای ارتکاب جنایت وجود داشته باشد که پاسخی به آنها داده نشده است.

 

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

 

قبر مرحوم میترا استاد همسر محمد علی نجفی

 

روز گذشته تماس خبرنگار با وکلای نجفی برای به‌دست آوردن اطلاعات تازه درخصوص روند رسیدگی به پرونده نتیجه‌ای در بر نداشت اما مشخص شد که علاوه بر ۲ وکیل قبلی نجفی،قرار است وکیل دیگری نیز به آنا اضافه شود که هنوز به‌طور رسمی وارد پرونده نشده است. وکیل سوم متهم پرونده، حمید گودرزی، بازپرس پرونده‌های جنایی زیادی است که در سال‌های گذشته جنجالی شده بودند.

 

پرونده‌هایی مانند خفاش شب و پرونده شاهرخ و سمیه که به سال‌ها قبل بر می‌گردند و مدت‌ها خبر اول صفحات روزنامه‌ها بودند و خیلی از مردم هر روز آنها را دنبال می‌کردند. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهند که به‌نظر می‌رسد تنها راه نجات متهم از صدور حکم قصاص، رضایت اولیای دم مقتول، یعنی پدر و مادر میترا و پسر او به نام مهیار است.

 

پسری که به گفته برادر میترا، ۱۶ساله است و می‌تواند در دادگاه درخواست خود را مطرح کند. به همین دلیل تلاش وکلای متهم و همچنین نزدیکان او برای گرفتن رضایت خانواده مقتول آغاز شده است و هر چند خانواده مقتول تا‌کنون مدعی شده‌اند که چیزی جز قصاص نمی‌خواهند، اما آنها امیدوارند با جلب رضایت اولیای دم، این پرونده را به سرانجامی جز قصاص برسانند.

 

در این میان علی مطهری در جواب مسعود استاد برادر زن آقای نجفی که به پرستو خوانده شدن میترا استاد اعتراض داشت خواست تا توجه بیشتری به عدم دسترسی وکیل به آقای نجفی و سرعت عجیب صدور کیفر خواست و مبهم بودن بررسی ادعای آقای نجفی مبنی بر ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی توجه کند.

 

آخرین اخبار قتل همسر دوم نجفی (عکس مزار)

 

متن اعتراض مسعود استاد برادر زن نجفی به علی مطهری

 

همچنین تفاوت و دستکاری تاریخ وقوع عقد و تاریخ ثبت آن باعث ایجاد شک و شبهاتی گردیده است.

 

علی مطهری به انتقادات برادر میترا استاد پاسخ داد و به او توصیه کرد مراقب باشد ابزار دست پرستوسازان نشود.

 

به گزارش ایران ناز به نقل از کانال تلگرامی علی مطهری، مسعود استاد برادر میترا استاد همسر دوم نجفی امروز در اینستاگرام خود انتقاداتی را متوجه مواضع مطهری درباره پرونده قتل خواهرش کرده بود.{اینجا} انتقاداتی که به سرعت با واکنش علی مطهری روبرو شد و او در کانال تلگرامی اش به اظهارات مسعود استاد واکنش نشان داد.

 

در ادامه متن پاسخ مطهری آمده است؛

جناب آقای مسعود استاد

 

با اهداء سلام، مطلب شما را خواندم. ضمن عرض تسلیت به جناب‌عالی و خانواده محترم به خاطر قتل فجیع خواهر گرامی‌تان، به عرض می‌رساند درباره آن مرحومه به عنوان یک فعال سیاسی دورادور مطالبی شنیده بودم و هیچ گاه تصور منفی از قبیل پرستو بودن در خصوص ایشان نداشتم. آنچه من گفتم یک موضوع کلی بود نه صرفاً درباره شخص ایشان. به دو چیز استناد کردم، یکی تاریخچه‌ای از پرستوها در جمهوری اسلامی که در آن ایام در رسانه‌ها منتشر شد و دوم سخن خود آقای نجفی که در مصاحبه با خبرنگاران گفتند مکالمات تلفنی من شنود می‌شد و برای آن مرحومه ارسال می‌گردید. از این دو مطلب یک مطلب کلی را نتیجه گرفتم که متأسفانه در کشور ما چنین پدیده‌ای وجود دارد و البته با اسلام که استفاده از وسیله نامقدس را حتی برای هدف مقدس ممنوع می‌شمارد سازگار نیست. مضمون حرف من این بود که قاعدتا عده‌ای می‌خواسته‌اند از آن مرحومه به عنوان یک ابزار برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند، نه اینکه وی از ابتدا یک پرستو بوده است.

 

مطلب دیگر این که جناب‌عالی به عقد شرعی و ازدواج دائم آن مرحومه با آقای نجفی اشاره کرده و تصویر عقدنامه را منتشر کرده‌اید. با توجه به دیانت دو طرف، هیچ کس در این موضوع تردیدی ندارد، ضمن این که ملازمه‌ای میان ارسال پرستو و روابط نامشروع نیست.

 

بنابراین اینجانب هیچ نگاه منفی از قبیل پرستو بودن نسبت به خواهر گرامی محرومه شما نداشته و ندارم و در آن یادداشت صرفا تلاش برخی افراد برای استفاده از این پیوند مشروع در جهت هدفهای سیاسی خود را گوشزد کردم.

 

در پایان به جناب‌عالی توصیه می‌کنم مراقب باشید ابزار دست پرستوسازان واقع نشوید. سیر رسیدگی به پرونده این قتل دردناک را به دقت پیگیری کنید و برخی اقدامات مشکوک مانند محدودیت وکیل و صدور کیفرخواست ظرف پنج روز را که در موارد مشابه در کمتر از یک سال صادر نمی‌شود مورد توجه قرار دهید تا حقی از آن مرحومه و خانواده محترمتان و طرف مقابل ضایع نشود. برای شما آرزوی صبر و اجر از خدای متعال مسئلت می‌کنم