وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش انواع آرایش چشم در یک چشم برهم زدن

آموزش انواع آرایش چشم در یک چشم برهم زدن

به آرایش لایت و محو علاقه دارید، اما اصول این سبک آرایش را نمی دانید؟

 

با ترکیب رنگ سایه ها، در آرایش اسموکی و دودی آشنایی ندارید؟

 

می خواهید با استفاده از سایه چشم، چشم های درشت تر و کشیده تری داشته باشید؟

 

چشم ها مرکز توجه در صورت هستند؛ همان قدر که یک آرایش اصولی و صحیح در زیبایی بیشتر تاثیر دارد، به همان میزان هم یک آرایش غیر اصولی و بدون شناخت و یادگیری ترفندها می تواند نتیجه ای عکس و ظاهری ناخوشایند ایجاد کند.

 

سایه های چشم، مداد و خط چشم و انواع ریمل های حجم دهنده و بلند کننده، جزو لوازم ضروری آرایش چشم به شمار آمده و آرایش چشم بدون آن ها کاملا ناقص است. این روزها سایه های چشم نقش زیادی در میکاپ چشم ها ایفا می کنند.

 

در چند دهه گذشته از این سایه ها برای سبک های مختلف آرایش چشم استفاده می شد و رفته رفته با تغییر سبک و مدل میکاپ، استفاده از آن ها کمتر شد؛ اما در طی چند سال گذشته دوباره استفاده از این سایه ها مخصوصا مدل های اکلیلی و شاین دار جایگاه ویژه ای در میان آرایش ها ترند و جدید پیدا کرده اند.

 

اما تنها با داشتن لوازم و ابزار آرایشی کامل نمی توان به میکاپی بی نقص و زیبا دست پیدا کرد. هر سبک آرایشی نیاز به اطلاعات کافی و آموزشی که دارد که ما در این مطلب قصد داریم با ارائه قواعد و اصول این راهکارها به شما در رسیدن سریع تر به یک میکاپ زیبا کمک کنیم.

 

برای آموزش انواع آرایش چشم در زمان کوتاه و رسیدن به سوال های مطرح شده در ابتدای متن با ما در این مطلب از الانزا همراه شوید.

 

برای میکاپ چشم با انواع سایه چشم بایستی به چه نکاتی توجه کنید؟

 

آموزش انواع آرایش چشم در یک چشم برهم زدن

 

قبل از شروع آرایش، بایستی به فرم و مدل چشم ها دقت کنید. همه چشم ها به لحاظ فرم و حالت یکسان نیستند. بعضی گود و تو رفته و بعضی برآمده هستند و هر کدام از این مدل ها به تبع آرایش مخصوص به خود را می طلبد.

 

بعد از اینکه فرم و مدل چشم ها را در نظر گرفتید، نیاز است که با انواع ابزار و براش های آرایش چشم و عملکرد آن ها آشنا شوید. برای شناخت بیشتر در این زمینه می توانید مطلب بهترین مارک ست براش آرایشی ( https://elanza.com/mag/brand-cosmetic-brush-set/ ) در مجله الانزا را بخوانید.

 

سپس بایستی با انواع سایه های چشم به لحاظ بافت و شکل ظاهر آشنا شوید. سایه های چشم به شکل های پودری، کرمی، مایع و … در بازار در دسترس هستند و هر کدام از انواع آن متناسب با شکل ظاهر و کارایی شان، دوام و ماندگاری متفاوتی دارند.

 

پیش از استفاده از انواع سایه های چشم، زیرسازی را فراموش نکنید. یک زیرسازی خوب می تواند دوام و ماندگاری میکاپ شما را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

 

برای سایه زدن در چشم های نرمال که افتادگی پلک ندارند و یا گود نیستند، بایستی چشمی که می خواهید روی آن میکاپ انجام دهید را کاملا ببندید؛ به این ترتیب بهترین نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

 

در صورتی که چشم ها حالت گود و تو رفته ای دارد، سعی کنید چشم را باز نگه دارید و در حالت باز آن را میکاپ کنید؛ به این ترتیب پس از باز کردن چشم ها، همان میکاپی را مشاهده می کنید که انتظارش را داشتید.

 

در صورتی که از سایه های پودری برای میکاپ چشم استفاده کردید و مقداری از سایه زیر چشم ها ریخته شد، از گوش پاک کن برای برداشتن سایه و تمیز کردن زیر چشم استفاده کنید و به هیچ عنوان سایه را پخش نکنید؛ چرا که باعث کثیف شدن آرایش شده و شما را به دردسر می اندازد.

 

آموزش آرایش چشم اسموکی

سایه چشم اسموکی و دودی این روزها طرفداران بسیاری دارند. برای آرایش چشم اسموکی ابتدا بایستی پشت پلک را کاملا با کانسیلر بپوشانید. برای این کار از براش مخصوص کانسیلر استفاده کنید.

 

سپس برای تثبیت سایه چشم و حفظ رنگ سایه چشم، از یک پودر بیک یا پودر تثبیت کننده استفاده کنید. پودر بیک باعث می شود آرایش کاملا یکدست به نظر برسد و جلوه طبیعی به آرایش می بخشد. ساختار پودر بیک به گونه ای است که به سرعت بر روی پوست نشسته و رطوبتش رو هم حفظ می کند.

 

بعد از کانسیلر و پودر بیک، به سراغ پالت سایه چشم رفته و از یک سایه چشم قهوه ای کمرنگ برای بیس میکاپ استفاده کنید. برای زدن سایه از براش سایه چشم استفاده کنید و از گوشه چشم تا استخوان ابرو را به شکل یک هشت کج سایه بزنید.

 

این کار را با دقت و با ظرافت انجام دهید؛ چرا که بیس و زمینه کار را تشکیل می دهید و نقش زیادی در نتیجه کار خواهد داشت. به کمک براش آرایشی، سایه را در قسمت میانی پلک کاملا محو کنید.

 

پس از این کار، سایه چشم قهوه ای تیره را انتخاب کنید و مانند مرحله قبل، گوشه چشم تا استخوان ابرو را با این سایه پوشانده و محو کنید. محو کردن سایه چشم باعث می شود سایه چشم ظاهر طبیعی پیدا کند و جلوه زیبایی به آرایش می دهد.

 

در مرحله بعد به سراغ سایه مشکی بروید. به کمک براش آرایشی، تنها قسمت انتهایی گوشه چشم و استخوان ابرو را سایه بزنید. یک قلم آرایش سایه با سری گرد می تواند به میکاپ بهتر در این مرحله کمک کند.

 

می توانید قسمت های دیگر پلک را هم با این سایه مشکی بپوشانید، اما اگر می خواهید آرایش اسموکی تان جلوه بیشتری داشته باشد و چشم ها ریز و کوچک نشوند، به همان قسمت های گوشه و استخوان ابرو اکتفا کنید. با این روش گوشه های چشم مشکی تر و چشم ها نفوذ و گیرایی فوق العاده ای پیدا می کنند.

 

برای تکمیل آرایش قلم آرایشی با سری گرد را به مقداری سایه چشم قهوه ای تیره آغشته کنید و زیر چشم را خیلی ظریف سایه بزنید، این سایه را تا سایه مشکی گوشه های چشم امتداد داده و به سایه گوشه چشم برسانید.

 

توجه داشته باشید که برای این سبک آرایش، از سایه های پودری با ذرات ریز و مات استفاده کنید. در صورتی که سایه پودری مشکی مات در دسترس نداشتید، می توانید از سایه چشم ماژیکی مشکی و یا مداد چشم مشکی چرب استفاده کنید. پس از استفاده از مداد چشم، حتما آن را با براش آرایشی محو کنید.

 

آموزش آرایش چشم براق

سایه چشم براق و شاین دار هم این چند ساله بسیار پرطرفدار شده اند. اگر می خواهید در یک جشن یا مراسم خاص بدرخشید، سایه های اکلیلی و شاین دار را فراموش نکنید.

 

در میان سایه های پودری، تناژهای رنگی برنز و بژ، بسیار جذاب و پرطرفدار هستند. این سایه ها نه تنها ظاهر زیباتری به چشم ها می دهند، بلکه با اکثر لباس های مجلسی کار شده و نگین دار هم ست شده و ترکیب های بی نظیری را می سازند.

 

سایه های براق چشم ها را درشت تر نشان داده و در تناژهای تیره، چشم را کشیده و گربه ای نشان می دهند. در این سبک آرایش هم برای زیرسازی و تثبیت آرایش و همچنین حفظ تناژ رنگ سایه، بایستی از کانسیلر استفاده کنید.

 

پشت پلک را با یک براش آرایش چشم تخت با کانسیلر پوشش دهید. در صورتی که پوست چربی دارید، از پرایمر به جای کانسیلر استفاده کنید.

 

آموزش انواع آرایش چشم در یک چشم برهم زدن

 

پس از استفاده از کانسیلر یا پرایمر، روی آن را با پودر بیک یا تثبیت کننده کاور کنید. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، این پودر علاوه بر تثبیت آرایش، برق و چربی کانسیلر را گرفته و ظاهری طبیعی ایجاد می کند.

 

حال با استفاده از براش آرایشی و سایه پودری قهوه ای روشن و مات، گوشه چشم تا استخوان ابرو را به شکل هشت کج، سایه بزنید. بعد از زدن سایه، حتما آن را با براش محو کنید.

 

سپس زیر ابرو و فاصله بین ابرو و این سایه قهوه ای روشن را با یک سایه پودری کرم مات پوشش دهید. استفاده از سایه کرم مات برای این قسمت، باعث می شود فاصله بین ابرو و چشم کاملا مشخص شود، علاوه بر این سایه چشم نمای بیشتری داشته باشد.

 

در این مرحله به سراغ پالت سایه چشم بروید و این بار سایه پودری کرم یا صدفی براق و شاین دار را انتخاب کنید. این سایه را به مقدار کم و تنها به گوشه چشم و نزدیک بینی بزنید.

 

حال با استفاده از یک سایه پودری برنز یا بژ براق، فاصله میان سایه قهوه ای روشن و سایه کرم (صدفی) براق را پوشش دهید و حد فاصل سایه ها را کاملا محو کنید.

 

برای تکمیل آرایش چشم هایتان، از خط چشم ظریف و ریمل حجم دهنده مشکی استفاده کنید. به این ترتیب هم سایه چشم ها به وضوح نمایان خواهند بود و هم مزه ها پر و مشکی دیده می شوند.

 

بعد از آرایش چشم ها، آرایش ابروها را فراموش نکنید. استفاده از یک سایه ابرو متناسب با رنگ موها، می تواند به آرایش ابروها و ظاهر زیباتر آرایش چشم ها کمک کند.

 

آموزش آرایش چشم لایت

 

آموزش انواع آرایش چشم در یک چشم برهم زدن

 

آرایش های لایت و محو همواره مد بوده و برای حضور در اکثر مکان ها به خصوص محل کار و مکان های عمومی مناسب هستند. در این سبک آرایش، همان طور که از نامش هم پیداست، از سایه های لایت، روشن و مات استفاده می شود.

 

برای شروع آرایش لایت، مانند دو مدل قبل، از کانسیلر یا پرایمر متناسب با نوع پوستتان، برای زیرسازی استفاده کنید. سپس به کمک پودر بیک، آرایشتان را تثبیت کنید و از تعریق کانسیلر و چرب شدن ناحیه پلک جلوگیری کنید.

 

در این مرحله یک سایه قهوه ای روشن و یا هر تناژ رنگ روشن دیگری را به دلخواه انتخاب کرده و گوشه های چشم تا استخوان ابرو را با براش آرایشی آغشته به این سایه،به شکل هشت کج سایه بزنید.

 

سپس امتداد این سایه تا گوشه داخلی چشم و نزدیک بینی را با روشن ترین سایه کرم مات داخل پالت، سایه بزنید. از این سایه کرمی مات، برای زیر ابرو و فاصله بین ابرو و سایه چشم نیز استفاده کنید.

 

بعد از میکاپ کامل چشم، به کمک فیکساتور می توانید آرایشتان را تثبیت کنید و به عبارت دیگر به آرایشتان دوام بیشتری بدهید.

 

سخن پایانی

در این آرایش سعی بر این داشتیم با ذکر نکات و ترفندهایی، چند سبک آرایش چشم پرطرفدار و پرکاربرد را آموزش دهیم و به سوالات متداولی که اکثر خانم ها در میکاپ چشم با آن مواجه می شوند پاسخ دهیم.

 

برای میکاپ چشم به هر یک از این سبک ها، به لوازم آرایش مرغوب و با کیفیتی نظیر انواع سایه های چشم، مداد چشم، کانسیلر، پرایمر، سایه ابرو، فیکساتور، خط چشم و ریمل نیاز خواهید داشت که انواع این لوازم و ابزار آرایشی را در سطح کیفی بالا و با بهترین قیمت می توانید از قسمت های آرایش چشم، آرایش ابرو و ابزار آرایشی فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

سایت اینترنتی الانزا مجموعه گسترده ای از محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی از برندهای معتبر و شناخته شده را گرده هم آورده و با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، همواره سعی در کسب رضایت مشتریان دارد.