وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش روش تهیه شیرینی ذرت پاییزی

آموزش روش تهیه شیرینی ذرت پاییزی

آموزش روش تهیه شیرینی ذرت پاییزی

 

در فصل سرما خوردن شیرینی با چای خیلی میچسبد .چرا که بدن بخاطر سرد شدن هوا نیاز به کالری بیشتری برای سوزاندن دارد و چه چیزی بهتر از خوراکیهای شیرین. این نوع شیرینی بخاطر اینکه شما را تشنه میکنند مناسب فصل تابستان نیستند. به گزارش ایران ناز طبیعتا ذرت متعلق به تابستان است. اما شیرینی های شربتی به علت تشدید تشنگی برای تابستان توصیه نمی شود. شیرینی ذرت کمی خشک است برای رفع خشکی کمی شربت به نرم شدنش کمک می کند.

 

مواد لازم برای شیرینی ذرت :

 

آرد ذرت ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع آفتابگردان ۱ استکان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

 

آموزش روش تهیه شیرینی ذرت پاییزی

مواد لازم شربت :

 

شکر ۴.۵ لیوان (چهار و نیم لیوان)
آب ۴ لیوان
گلاب اندکی
آب لیمو چند قطره

 

طرز تهیه شیرینی ذرت :

 

اول سراغ شربت شیرینی رفته شکر و آب را روی شعله فر گاز قرار دهید تا غلیظ شود. پنج دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت آب لیموی تازه و گلاب را اضافه کنید.همین طور که شربت تان در حال خنک شدن است. مواد شیرینی را آماده کنید. در نظر داشته باشید همیشه تخم مرغ ها را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کنید تا به دمای آشپزخانه برسد.

 

بکینگ پودر را به ماست افزوده مخلوط کنید. باقی مواد را به مخلوط ماست افزوده ورز دهید تا خمیری نرم بدست آید. دستتان را خیس کرده به اندازه گردو از خمیر جدا کنید. خمیر را بوسیله دستانتان حالت داده روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله بچینید. سینی را در فر داغ شده با درجه حرارت ۱۸۰ قرار دهید تا روی آن کمی طلایی شود. سینی را از فر خارج کرده روی شیرینی داغ شربت سرد ریخته دوباره در فر به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید. تا شربت جذب شیرینی شود. وقتی شیرینی کمی ولرم است سرو کنید.

 

نکته برای تهیه شیرینی ذرت :

 

شیرینی ذرت کمی خاص است. آن هم به علت آرد خشن و خشکی که دارد. اگر به دنبال شیرینی لطیف و نرم هستید انتخاب خوبی نیست. در ترکیه و کشورهای عربی استفاده کمی از ادویه می شود. و شما بسته به میل تان مجبور به افزودن ادویه دلخواه هستید. بنده در تهیه شیرینی ذرت از مقدار مساوی زنجبیل تازه و پودر مغز هل استفاده می کنم که طعم تندی به شیرینی می دهد. شما می توانید فقط از پودر مغز هل استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

 

طرز تهیه شیرینی اتریشی خوشمزه

 

نحوه ی درست کردن شیرینی آجیلی مجلسی