وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آناتومی بدن انسان و روغن های تاثیرگذار و مفید برای اندام ها

آناتومی بدن انسان و روغن های تاثیرگذار و مفید برای اندام ها

آناتومی بدن انسان و روغن های تاثیرگذار و مفید برای اندام ها

 

کلمه “بدن انسان” به تمام قسمت های یک فرد از قبیل سر، گردن، سینه، دست، شکم و پاها و سایر قسمت های وابسته اطلاق میشود و در جنس مونث و مذکر تقریبا یکسان است. سلولهایی که بدن یک فرد بالغ را تشکیل داده اند بیش از 37 تریلیون می باشد که از حاصل جمع سلولهای قسمت های مختلف بدن این عدد به دست آمده است.  در علوم پزشکی به بدن انسان عبارت آناتومی بدن اطلاق شده است.

 

در زمان بیماری سلولهای قسمت های مختلف بدن آسیب میبینند که برای درمان آنها از دارو و یا گیاهان و همچنین در طب سنتی از برخی روغن ها مانند خراطین استفاده میشده است.

 

در بدن برخی از افراد تاثیرات ژنتیکی روی سلولها باعث میشود برخی از اجزای بدن شکل یا فرم های غیرمتناسبی به خود بگیرند، بعنوان  نمونه میتوان به مدل یا حالت موی برخی از افراد که بسیار وز و یا فر است اشاره کرد به همین دلیل این افراد مجبور به استفاده از برخی فراورده های شیمیایی و یا حتی طبیعی مانند روغن های گیاهی از قبیل آرگان هستند.

 

البته کمبود برخی ویتامین ها مانند ویتامین سی بر روی رشد و فعالیت سلولهای قسمت های مختلف بدن تاثیر گذار است. به عنوان مثال میتوان گفت بیشترین تاثیر ویتامین C بر روی پوست و سلولهای پوستی است که کمبود آن تاثیرات مخربی بر روی چهره انسان میگذارد.

 

بدن انسان مانند دیگر جانداران از دستگاه های متفاوتی با کارکردهای گوناگونی ساخته شده که خود آنها از اندام ها و بافت های کوچکتری متشکل شده اند. استخوان ها (اسکلت) فرم بدن را شکل داده اند و در دوران حیات ثابت است اما بافت ها و ماهیچه های بدن بر روی شکل بیرونی جسم تاثیرگذارند و عوامل مختلف محیطی و ژنتیکی و در کنار آنها ورزش و رژیم های غذایی روی شکل بدن تاثیرگذار می باشد.

 

برخی از افراد چه در خانم ها و چه در آقایان بعد از سن بلوغ برای حجم دهی به برخی اندام ها مانند آلت و سینه و … از رژیم هایی غذایی خاصی و یا حتی ورزش استفاده میکنند. عده ای به طب سنتی روی آورده و از روغن هایی مانند روغن هورمونی خراطین استفاده میکنند که تاثیر گذاری این موارد بر روی بافت های چربی و ماهیچه ها بیشتر از قسمت های غضروفی بوده و همچنین روی استخوان ها تاثیری نخواهد داشت.

 

ترکیبات اعضا و اندام ها:

میزان خونی که در بدن هر شخص وجود دارد حدود پنج لیتر است و تقریبا دو برابر آن مایعات میان بافتی سلولها را در خود قوطه ور کرده است. بدین ترتیب بیشترین حجم بدن یک فرد را آب تشکیل داده. بدن انسان شامل اعضای اصلی و اعضای فرعی مرتبط با آنها است که میتوان اعضای اصلی بدن را به استخوان بندی، لایه بیرونی و پوششی بدن، دستگاه ادراری و تناسلی، ماهیچه ها، دستگاه گوارش و قلب تقسیم کرد.

 

تمامی این سیستم ها به عنوان اعضای بدن به صورت هماهنگ با هم کار میکنند تا بتوانند زندگی عادی یک فرد را تامین کنند و در طول دوران رشد انسان با رشد همراه بوده و گاها برخی از اندام ها دارای تغییر شکل جزئی خواهند شد(مانند پستان و آلت).

 

یک انسان در طول دوران حیات خود ممکن است دارای بیماری های مختلفی در اثر عوامل گوناگونی مانند محیطی یا ویروسی و… شود. حتی گاها به طور طبیعی و یا هورمونی برخی از اندام ها ممکن است همراه با دیگر اجزای بدن به رشد متعادل خود نرسند (مانند رشد آلت یا پستان) در نتیجه برخی از افراد سعی میکنند که با کمک علم پزشکی و یا داروهای طب سنتی اقدام به درمان آنها برای رسیدن عضو مورد نظر به حجم طبیعی خود کنند که یکی از روش های فوق در طب سنتی استفاده از روغن خراطین بوده است، این روغن با خون رسانی به بافت های مختلف بدن باعث تقویت و رشد آنها خواهد شد.

 

بر خلاف عدم رشد برخی از اعضای بدن، در برخی از انسانها مشاهده شده است که قسمت های مختلفی از اندام ها یا کالبد به طور غیر طبیعی رشد کرده و از حالت طبیعی خود خارج میشود (البته رشد و تغییر ویژگی های ظاهری در دوران بلوغ طبیعی است) و در صورتیکه بعد از بلوغ به حالت عادی بازنگردد باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و معمولا با عمل جراحی به راحتی قابل رفع می باشد.

 

در برخی کشورها و یا موقعیت های اقلیمی که میزان دریافت نور خورشید و پروتوئین های کافی برای رشد بدن انسان وجود ندارد معمولا افراد ساکن در آنجا دارای فرم و شکل های ظاهری مشابه به یکدیگر میشوند. در نتیجه علاوه بر عوامل هورمونی و ژنتیکی، شرایط آب و هوایی تاثیرات بسیار زیادی بر روی ترکیبات، اعضا و اندام های بدن انسان و حتی حیوانات ایفا میکند.

 

خصوصیات و بیماری های پوستی در انسان:

پوست انسان که به همان پوشش بیرونی در آناتومی معروف است به عنوان یک لایه سطحی با وظایف مختلف عمل می کند و کارهای مختلفی را برای اندام ها انجام میدهد که به عنوان نمونه میتوان دفع چربی ها و برخی سموم زائد را از سلول ها و روزنه های پوستی مثال زد.

 

در عصر حاضر به دلیل گسترش آلودگی های زیست محیطی و صنعتی با توجه به تاثیرات زیاد این آلودگی ها بر روی پوست (مخصوصا پوست خانم ها) بیماری های پوستی در حال افزایش است. بدین ترتیب مراقبت از پوست باید افزایش پیدا کند و از ویتامین های لازم و باز سازی کننده یا کالاژن ساز پوست باید استفاده کرد تا بتوان به کار ساخت و ساز طبیعی سلولهای بدن کمک کرد و آثار آلودگی ها را کاهش داد.

 

البته آلودگی های محیطی تنها عامل ایجاد اختلال در پوست نبوده و ویژگی های ژنتیکی یا هورمونی که معمولا ارثی است تاثیرات زیادی بر روی پوست دارد که این مورد همانند آلودگی های محیطی بیشتر بر روی پوست صورت نمود پیدا کرده و باعث ایجاد لک ها، جوش ها و آکنه میگردد و به دنبال آن پوست تیره خواهد شد. این مشکل در خانم ها به دلیل حساسیت های بیشتر نسبت به آقایان به وفور مشاهده میگردد که البته باید تاثیرات منفی استفاده از لوازم آرایشی سرب دار را هم به آنها اضافه کرد.

 

برخی از بیماری هایی که پوست انسان به آن مبتلا میشود را میتوان به سرطان های پوستی، آکنه و جوش های صورت یا کل بدن، اگزما که معمولا در نوزادان رایج است، پسوریازیس که در نتیجه واکنش سیستم ایمنی بدن شیوع پیاد میکند، قارچ پوستی که یک بیماری ساده و تقریبا همه گیر است، آبله مرغان و بیماری پوستی برص، آفتاب سوختگی و… تقسیم کرد.

 

این بیماری ها معمولا قابل درمان هستند و در اثر عوامل گوناگونی ایجاد میشود که همواره بهتر است تحت نظر پزشک متخصص اقدام به درمان آنها شود. معمولا جوش و آکنه به دلایلی تقریبا یکسان در اکثر افراد پدیدار میشود که از آن جمله میتوان به استرس، غذاهای مصرفی و ویژگی های هورمونی در دوران بلوغ و بعد از آن اشاره کرد که تاثیرات زیادی بر روی پوست میگذارد.

 

در نتیجه شرکت های آرایشی محصولات مختلفی را برای رفع آن با کمک ویتامین ها تولید کرده اند که به عنوان نمونه میتوان به کرم ویتامین سی گل با خاصیت جوان کننده، مرطوب کننده، تقویت کننده و روشن کننده پوست صورت اشاره کرد و میتوانید آن را از فروشگاه های معتبر مانند تهران تخفیف تهیه نمایید. ویتامین سیگل یکی از معروفترین تولیدات داخلی بوده که حاوی ویتامین سی است و میتواند به رفع لک ها و جوش های پوستی صورت کمک کند.

 

اگزما یکی دیگر از بیماری های پوستی است و معمولا در نتیجه ایجاد حساسیت در برابر عوامل مختلف محیطی یا حتی تغذیه ای ایجاد میشود. در طب سنتی برای درمان آن از برخی روغن ها کمک می گرفته اند و نیاز به مراقبت دارد. در بیماری پسوریازیس سیستم ایمنی بدن به سلولهای پوستی حمله کرده و لک های قرمز و دردناکی را ایجاد میکند.

 

قارچ های پوستی یکی از ساده ترین و کم خطرترین بیماری های پوستی است که به سادگی درمان میشود. حتی یکی از ویژگی های کرم ویتامین سی C نیز رفع همین قارچ ها می باشد.

 

آبله مرغان که یکی از بیماری های ویروسی است باعث ایجاد جوش های سرخ رنگ و خارش و همچنین تب بر روی پوست انسان میگردد. این بیماری در نوزادان چندان خطرناک نیست اما در افراد بالغ در صورت عدم درمان به موقع باعث ایجاد بیماری های خطرناک تری میشود.

 

آفتاب سوختگی یک بیماری پوستی است که به دنبال در معرض قرار گرفتن زیاد در برابر تابش نور آفتاب ایجاد میشود. پیشنهاد میشود در صورتیکه به مدت طولانی در معرض تابش آفتاب میباشید از کرم های ضدآفتاب و لباس مناسب استفاده کنید تا از عوارض بعدی آن در امان باشد.

 

رایحه های متصاعد شده از بدن انسان:

از کالبد انسان در موقعیت های مختلف و یا بر اساس ویژگی های نژادی و پوستی معمولا بوهایی شبیه به هم اما با کمی تمایز متصاعد می گردد. گاها به دلیل تعرق قسمت های مختلف بدن و یا ایجاد احساسات و اضطراب به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن غدد مختلف بدن رایحه های گوناگونی ایجاد میگردد، بدن برخی افراد که دارای پوستی چرب هستند با بدن افرادیکه پوست آنها خشک و بدون چربی است بویی یکسان ندارند.

 

البته منظور از بوی بدن، رایحه طبیعی بدن بدون استفاده از خشبو کننده ها و یا ادکلن ها است که این نوع اسانس ها در نوع خود دارای انواع رایحه های تلخ و گرم مانند اسانس و عطر بلک افغان و یا رایحه های شیرین و سرد و… هستند. در برخی مواقع داروهایی که برخی افراد استفاده میکنند باعث ایجاد بوی بد میشود که از آن قبیل میتوان به خراطین اشاره کرده. این روغن با توجه به روش تولید آن تقریبا بویی نامطبوع دارد و در زمان استفاده تا قبل از استحمام بوی بد آن روی بدن خواهد ماند.

 

آناتومی بدن انسان و روغن های تاثیرگذار و مفید برای اندام ها

 

بوی دهان به دلیل اینکه از غدد داخلی بدن نشات گرفته جزو بوی بیرونی جسم به حساب نخواهد آمد. در هوای گرم بوی بدن افراد بیشتر به مشام خواهد رسید، البته بوی بد جسم یک بیماری نیست و نمیتوان آز آن به عنوان بیماری نام برد اما راه هایی برای کاهش آن وجود دارد که نمونه آن استفاده از همان روغن های خوشبو کننده و یا ادکلن ها است که انتخاب رایحه آنها کاملا به صلیقه افراد مرتبط است، ممکن است برخی ادکلن هایی با رایحه تلخ و دودی شبیه به ادکلن بلک افغان را انتخاب کنند و بلعکس برخی دیگر عطر هایی با اسانس شیرین و سرد.

 

علاوه بر استفاده از خشبوکننده ها استحمام مرتب میتواند به رفع بوی بدن کمک کند. بوی بد بدن که به بوی عرق مشهور است ناشی از باکتری هایی بوده که کار آنها تجزیه موادی است که از بدن مترشح میشود و ایجاد بو میکند. این باکتری ها معمولا در زیر بغل و کشاله ران و پا بیشتر هستند. اگر پای شما بو میگیرد پیشنهاد میشود از کفش و جورابی استفاده کنید که تهویه هوا در آنها راحتتر انجام شود.

 

آناتومی بدن انسان و روغن های تاثیرگذار و مفید برای اندام ها

 

افرادیکه دچار اضافه وزن و چاقی هستند به دلیل افزایش چربی های زیر پوستی تبخیر و خروج عرق با دشواری انجام خواهد شد در نتیجه باکتری هایی که در نواحی زیر بغل و کشاله ران وجود دارند فعالیت بیشتری خواهند کرد که فعالیت بیشتر آنها بوی بد بیشتر را به همراه دارد.

 

تاثیر صنعت روی گسترش بیماری ها:

گسترش صنایع علاوه بر اینکه در درمان بیماری ها و ساخت دارو یا برخی روغن های صنعتی برای رفع بیماری کمک شایانی به انسانها کرده است به نوبه خود عامل ایجاد بسیاری از بیماری ها است که میتوان برخی از آنها را مثال زد:

 

1- گسترش استفاده از کودهای شیمیایی در مزارع کشاورزی.

 

2- افزایش مرگ و میر ناشی از آلودگی های هوا که توسط کارخانه جات و ماشین ها شکل میگیرد.

 

3- افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات که افزایش جمعیت و صنعت خودرها در پی دارد.

 

4- بیماری ها و مرگ میرهای ناشی از جنگ ها که با گسترش صنایع نظامی دوچندان شده است.

 

در نتیجه باید گفت که کالبد یا همان آناتومی انسان در هر زمانی تحت تاثیر شرایط محیطی زیادی قرار دارد که علاوه بر افزایش امنیت در برابر بیماری ها یا ویروس ها، از طرفی کاهش امنیت در مقابل عناصر دیگری را خواهد داشت که خطر آنها کمتر از بیماری های طبیعی نیست.

 

در دوران قبل از انقلاب صنعتی با اینکه بیماری ها همواره وجود داشته و از طب سنتی برای درمان آنها استفاده میگردیده و به عنوان نمونه به استفاده از روغن خراطین اشاره شد، لیکن بیماری های همه گیر منجر به مرگ به مراتب بسیار کمتر از بیماری های بعد از انقلاب صنعتی بود، مانند بیماری های قلبی، تنفسی، سرطان ها، آسیب های روحی و روانی که در عصر کنونی بسیاری از جوامع با آن مقابله میکنند.

 

قطعا ادکلن هایی که با کمک مواد نگه دارنده و به عنوان اسپری های خوشبو کننده طبیعی ساخته میشوند همانند اسپری یا ادکلن بلک افغان، حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که استفاده از آنها را برای افراد با بیماری خاص دشوار میکند و تاثیر گسترش صنعت بر روی بدن و کالبد انسان به یکباره نمایان نخواهد شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره