وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا به حسرت های بعد از مرگ فکر کرده اید

آیا به حسرت های بعد از مرگ فکر کرده اید

آیا به حسرت های بعد از مرگ فکر کرده اید

 

چشمان خویش را بسته و چنین تصور نمایید که در مراسم تشییع جنازه خویش- این امر چندان خوشایند نمی باشند، اما دلیلی برای آن وجود دارد – هستید. حال در مورد آنچه که دوست دارید، افراد پس از مرگتان در مورد شما بگویند، فکر کنید.

 

1. ای کاش اهمیت کمتری به تفکرات و تصورات مردم در مورد خویش، داده بودم.

تنها زمانی متوجه عدم اهمیت تفکرات سایر افراد (به ویژه موارد منفی) می شوید، که متوجه زمان صرف شده برای این تفکرات و همچنین انرژی به هدررفته برای پرداختن به آنها، شوید.

 

2. ای کاش موفقیت های بیشتری را به دست آورده بودم.

ایران ناز نیازی به برد جایزه اسکار، راه اندازی کسب و کار یا شرکت در ماراتن را ندارید، اما دستاوردهای کوچک و مهم از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

 

3. ای کاش احساسات خویش را به صورتی مستقیم بروز داده بودم.

بیان احساسات خویش نسبت به فردی دیگر، همواره بهتر از احساس افسوس به دلیل “اگر گفته بودم” می باشد ، چرا که این امر منجر به افزایش آرامش در زندگی فرد می گردد.

 

4. کاش بیشتر از حق خود دفاع نموده بودم.

گاهی اوقات، افراد چنین تصور می نمایند که خرسند نمودن دیگران امری بسیار ساده و آسان یا عدم مخالفت با شریک زندگی، منجر به حفظ زندگی مشترک می گردد.به احتمال زیاد، افزایش سن، درس های زیادی را به شما می آموزد، اما این امر منجر به از دست رفتن خوشبختی نیز می گردد.

 

5. ای کاش شور و شوق زندگی خود را از دست نداده بودم.

ادامه زندگی با حقوقی ثابت، رویه جامع و راحت امری بسیار آسان می باشد، اما به چه هزینه ای؟

 

6. ای کاش در آخرین مکالمه خویش، بحث و مشاجره ننموده بودم.

زندگی کوتاه است و شما واقعا نمی دانید آخرین باری که با کسی که دوستش دارید، صحبت می نمایید، چه زمانی است. برخی از خاطرات به صورتی شفاف و واضح در ذهن افراد باقی می مانند.

 

7. ای کاش اجازه داده بودم تا فرزندانم به شیوه مدنظر خویش، رشد و پرورش یافته بودند.

واقعیت این است که عشق، محبت و همدلی نسبت به درگیری های ناشی از اختلاف نظر در سیستم های ارزشی و باوری در خانه، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند.

 

8. ای کاش از لحظه های زندگی، لذت بیشتری برده بودم.

مشاهده رشد کودکان منجر به درک کوتاه بودن زندگی و ارزشمندی زمان می گردد، و با افزایش سن نیز، بسیاری از افراد، کمتر از لحظه های زندگی خود لذت برده و از آن استفاده می نمایند.

 

9. ای کاش زمان کمتری را برای کار کردن صرف نموده بودم.

همواره تمایل بیشتری برای نادیده گرفتن این مورد وجود دارد و در واقع، موفقیت مالی یا موفقیت شغلی لزوما به معنا زندگی تمام عیار نمی باشد.

 

10. ای کاش بیشتر به سفر و سیاحت پرداخته بودم.

مسافرت و سفر در هر سن و سالی، همراه با کودکان یا بدون آنها قابل انجام می باشد، اما بسیاری از افراد بنابه دلایل مالی، وام مسکن، کودکان و غیره، از این امر صرف نظر می نمایند. در صورت احساس افسوس و حسرت، در برخی از مراحل امکان سفر و مسافرت نیز ممکن می گردد.

 

11. ای کاش به جای سخنان دیگر، بر حس درونی خود اعتماد نموده بودم.

اتخاذ تصمیم های خویش و حس اعتماد به نفس در مورد تصمیمات گرفته شده، منجر به ایجاد لذت و شوق در زندگی می گردد. عمل بر خلاف حس درونی خویش منجر به ایجاد خشم و تلخی در زندگی می شود.

 

12. ای کاش بهتر از خود مراقبت نموده بودم.

مشکلات سلامتی زودرس یا پیری منجر به این می گردد تا با خود چنین فکر نمایید، اگر از غذاهای سالم تر استفاده می کردید، بیشتر ورزش می نمودید و کمتر در معرض استرس قرار می گرفتید، امروز از سلامت بهتر و بیشتری برخوردار بودید.

 

13. ای کاش ریسک های بیشتری را در زندگی خود پذیرفته بودم.

همه افراد دارای تفکرات منحصربفرد خویش درمورد ریسک می باشند، اما اغلب افراد بیشتر اوقات خویش را به زندگی در حوزه ای بدون ریسک، می پردازند. در نهایت، برخی از افراد چنین احساس می نمایند که بخش قابل توجهی از ماجراجویی زندگی خود را از دست داده اند.

 

14. ای کاش زمان بیشتری برای زندگی داشتم.

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که با افزایش سن، زمان با سرعت بیشتری سپری می گردد. تعطیلات شش هفته ای تابستان، در سن کودکی به نظر طولانی تر می آید، در صورت سریع تر سپری شدن زمان، استفاده از تک تک لحظات از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.

 

15. ای کاش کمتر ابراز نگرانی نموده بودم.

در صورت داشتن دفتر خاطرات، هنگام مطالعه مجدد آن، خواستار بازگشت در زمان و یافتن دلیل اهمیت و ابراز نگرانی در مورد مساله ای خاص، خواهید بود.

 

16. ای کاش از … تقدیر و تشکر بیشتری کرده بودم.

مقابله با پیامدهای عدم تشکر و همواره در دسترس دانستن افراد، بسیار دشوار می باشد.

 

17. ای کاش زمان بیشتری را با خانواده خویش صرف نموده بودم.

برخی از افراد زمان بسیاری در کار صرف کرده اند، به سایر نقاط جهان سفر نموده، با ناراحتی و خشم نسبت به اعضای خانواده خود بزرگ شده اند، و بعدها بدین نتیجه رسیده اند که اولویت های خویش را در موقعیت های نادرست، به هدر داده اند.

 

18. ای کاش زندگی خود را تا به این حد، جدی نگرفته بودم.

هنگامی که بتوانید از عمل های خویش در زندگی لذت ببرید، زندگی سرگرم کننده تر می شود.

 

19. ای کاش کارهای بیشتری برای سایر افراد انجام داده بودم.

کمک به دیگران منجر به معناداری بیشتری در زندگی می شود.

 

20. ای کاش بیشتر احساس خوشحالی کرده بودم.

واقعیت بر این است که احساس خوشحالی، حالتی ذهنی می باشد، که گاهی اوقات افراد زمانی متوجه این امر می شوند که زمان کافی باقی نمانده است.