وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا خوردن سالاد بدون سس خوب است یا خیر؟

آیا خوردن سالاد بدون سس خوب است یا خیر؟

به گزارش ایران ناز و به گفته متخصصان تغذیه بعضی از ویتامین‌های موجود در سبزیجات برای جذب در بدن نیاز به چربی دارند. ویتامین‌هایی مانند ‌A و K برای جذب در بدن نیاز به چربی دارند و قطع کامل مصرف چربی مانع از جذب کامل این ویتامین‌ها می شود.

 

گفتنی است معمولا سس‌های آماده دارای مقادیر زیادی شکر و چربی های اشباع هستند که می توانید به جای این گونه سس‌ها از ترکیب روغن زیتون و سرکه یا آبلیمو برای جذب بالاتر ویتامین‌ها و مزه دار کردن سالاد خود استفاده نمایید.هویج خواص دارویی و ارزش غذایی زیادی دارد

 

آیا خوردن سالاد بدون سس خوب است یا خیر؟

 

و به همین دلیل گیاهی فوق العاده به حساب می آید. هویج حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. این گیاه منبع خوبی از فیبر، بیوتین، پتاسیم و تیامین است و منبع غنی بتاکاروتن نیز به حساب می آید. هویج خاصیتی ضد سرطان داشته و براحتی توسط بدن جذب می شود.

 

مصرف این ماده غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده ، کلسترول خون را کاهش می دهد و برای سلامت پوست نیز مفید است. همچنین شب کوری و سرفه های مداوم را نیز بهبود می بخشد. خیار عمدتا از آب تشکیل شده اما حاوی اسیداسکوربیک (ویتامین C) نیز است.

 

آیا خوردن سالاد بدون سس خوب است یا خیر؟

 

به همین دلیل ادرارآور بوده و عطش را از بین می برد. پوست خیار حاوی فیبر است و مواد غذایی زیادی مانند پتاسیم و منیزیم دارد. اضافه کردن خیار به سالاد و مصرف آن در طول روز شیوه ای موثر برای افزایش مصرف فیبر است. گوجه فرنگی هم گیاه محسوب می شود

 

و هم میوه. مصرف این ماده غذایی به حفظ بینایی، سلامت دستگاه گوارش و کنترل فشارخون کمک می کند. همچنین در بهبود دیابت و مشکلات پوستی موثر است. مصرف روزانه گوجه فرنگی نه تنها به بهبود طعم غذاها کمک می کند، بلکه برای حفظ سلامت نیز مفید خواهد بود.

 

آیا خوردن سالاد بدون سس خوب است یا خیر؟

 

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که در مقابل انواع سرطان ها از بدن محافظت می کنند. علاوه بر این گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز به حساب می آید.

 

البته هنگام خرید گوجه فرنگی باید دقت داشت گوجه های رسیده و قرمز رنگ انتخاب شود، زیرا گوجه های نارس و سبز رنگ می تواند مشکلاتی مانند دل پیچه و اسهال ایجاد کند.