وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا کندن موهای سفید سبب تکثیر آن می شود؟

آیا کندن موهای سفید سبب تکثیر آن می شود؟

با از بین رفتن سلول‌های رنگ دانه‌ساز پوست، ساخت رنگ‌دانه پوست کم شده و مو‌ها به تدریج سفید می‌شوند.
امیرحسین احسانی متخصص پوست و مو درگفت: سفید شدن مو‌ها در واقع فرآیند یا پروسه‌ای است که سلول‌های رنگ‌دانه پوست کم شده یا از بین می‌روند.
وی ادامه داد: زمانی که سلول‌های رنگ‌دانه ساز پوست از بین می‌روند ساخت رنگ‌دانه پوست که‌‌‌ همان ملانین در مو است کم شده ومو‌ها به تدریج سفید می‌شوند.دلایل فراوانی در زمینه‌ سفیدی مو وجود دارد که می‌توان به ارث، استرس، تغذیه و مشکلات داخلی اشاره کرد اما هیچ یک اثبات شده نیستند. همچنین مصرف دارو‌ها هم می‌تواند باعث سفیدی زودرس شود.

وی گفت: به درستی اثبات نشده است که علت اصلی سفیدی مو چیست، آیا سفیدی مو برگشت پذیر است یا خیر؟ آیا راهی برای درمان قطعی سفیدی مو وجود دارد؟قرص‌های مختلفی از جمله اسید فولیک و کپسول فاوا که برای درمان سفیدی استفاده می‌شوند در درمان قطعی تأثیرگذار نیستند.
رنگ کردن دراز مدت مو‌ها منجر به بیشتر شدن موهای سفید نمی‌شوند، چیدن، کندن و تراشیدن موهای سفید نیز دلیل بیشتر شدن تعداد آن‌ها نشده و صحت ندارد.

وی اظهار داشت: به طور معمولی سن شیوع سفیدی زودرس بین ۲۰ یا ۲۵ سالگی است و ممکن است تا آخر عمر ادامه داشته باشد اما علت اینکه در شخصی امکان دارد این عارضه زود‌تر پدیدار شود دقیقا مشخص نیست. در سیاه پوست‌ها اگر زود‌تر از ۳۰ سال سفیدی مو مشاهده شود اصطلاحا سفیدی زودرس نام دارد اما در سفید پوست‌ها، بیشتر زیر ۲۰ سال مبتلا به سفیدی زودرس می‌شوند.وی در پایان توصیه کرد: بعضی شامپو‌ها، قرص‌ها و ویتامین‌ها که می‌گویند در درمان سفیدی مو تأثیرگذار هستند، تأثیرگذار نبوده و نوعی تبلیغات محسوب می‌شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره