وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا کودکتان سرما خورده است؟

آیا کودکتان سرما خورده است؟
اگر فرزندتان به سرماخوردگی مبتلا شد، از دارودادن خودسرانه به وی جداً خودداری کنید زیرا در غیر این صورت او در آینده مستعد ابتلا به انواع عفونت ها می شود.
 
نکاتی برای کاهش علایم سرماخوردگی در کودکان:

*اگر کودک دچار علایمی مانند سرفه شدید یا تب است او را از رفتن به مدرسه منع کنید تا بیماری او به کودکان دیگر سرایت نکند و از طرفی کودکتان فرصت استراحت پیدا کند. استراحت در بهبودی وی بسیار موثر است.

*آب بیشتری به کودک بدهید تا از کمبود آب در بدن وی پیشگیری شود. به کودک آب، آب میوه و مایعات رقیق دیگر که سنگین نیست اما آب بدن وی را تامین می کند، بدهید.

*اگر کودک گلودرد دارد یا سرفه می کند، با حمام آب داغ و خوردن سوپ این علایم کاهش می یابد.

*برای دفع خلط گلو و بینی حمام ولرم مناسب است. استفاده از دستگاه مرطوب کننده در اتاق خواب بیمار گلودرد را تسکین می دهد و گرفتگی بینی را برطرف می کند.

*تخلیه بینی و سرفه کردن برای دفع خلط مناسب است. اگر کودک برای تخلیه بینی کوچک است از پوار یا دستگاه مکش استفاده کنید. اگر برای سرفه کردن به کمک نیاز دارد، او را روی پاهای خود بنشانید، کمی به جلو خم کنید و به آرامی به پشت او ضربه بزنید.

*از داروهای مسکن برای کاهش دادن تب و گلودرد و سرفه استفاده کنید. به کودکی که استفراغ می کند یا دچار کمبود آب شده است، ایبوپروفن ندهید.