وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا کودکتان مایل به عینک زدن نیست؟

آیا کودکتان مایل به عینک زدن نیست؟
گاهی والدین از این‌ كه نمی‌توانند كودكشان را قانع كرده و آنها را ملزم به رعایت مسائلی كنند، رنج می‌برند. در كنار تمامی برخوردهایی كه بین والدین و فرزندان به وجود می‌آید، بروز برخی مسائل بظاهر ابتدایی، مشكلات والدین را دوچندان می‌كند.در خانواده‌هایی كه فرزندان در سنین پایین نیاز به استفاده از عینك پیدا می‌كنند نیز با مشكلات عدیده‌ای برخورد می‌كنند،
 
از جمله امتناع كودك از استفاده از عینك كه با اصرار مداوم والدین منجر به جروبحث و جدال در خانواده می‌شود. البته بروز این مساله تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد. پذیرش یك قاب فلزی شیشه‌دار روی صورت اغلب برای كودكان غیرقابل تحمل است.برای این‌كه كودك خود را با این مساله تطبیق دهد و این شیء خارجی را به عنوان یك همراه قبول كند، نیاز به زمان و درایت خاص خانواده دارد.

كودك با گذاشتن عینك بر صورتش تفاوتی بین خود و همسالانش حس می‌كند كه مساله را برایش بغرنج و غیرقابل تحمل می‌كند. فشار همسالان، یكی از مهمترین عللی است كه باعث می‌شود كودك از زدن عینك ممانعت كند. ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن توسط همسالان، اینجاست كه والدین با ترفندهای ویژه باید تصویر ذهنی فرزندشان را نسبت به این شیء خارجی تغییر دهند تا كودك با میل و رغبت آن را بپذیرد.

_ با احساسات كودكتان همدردی كنید و این‌كه او مجبور است از عینك استفاده كند، تصدیق كنید، بگویید كه حق دارد از گذاشتن عینك ناراحت باشد و عینك مایه دردسر است و در عین حال به این مساله هم تاكید كنید با استفاده از عینك می‌تواند دنیای خود را بهتر و لذتبخش‌تر ببیند.

_ سعی كنید تفاوت استفاده از عینك را برایش عینی كنید. در یك تمرین و یا بازی ساده، یك شیء را بدون عینك چگونه می‌بیند و با عینك چگونه؟ زمانی كه فرزندتان بتواند تفاوت را به صورت عینی حس كند، راحت‌تر می‌تواند با این مساله كنار بیاید.

_ در انتخاب عینك به فرزندتان اختیار بیشتری دهید كه قاب مورد علاقه‌اش را انتخاب كند. در صورت امكان هزینه بیشتری متقبل شوید، لنزهای ضدخش و قابهای نشكن و سبك برایش تهیه كنید.

_ دوستان و چهره‌های ورزشی و بازیگران مورد علاقه وی را كه از عینك استفاده می‌كنند، به او نشان دهید و به فرزندانتان یادآور شوید كه او هم همانند آنها با گذاشتن عینك جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر خواهد شد.

_ در كنار مسائل و مشكلات استفاده از عینك، باید به این مساله توجه داشت كه باید به كودكمان آموزش دهیم كه چگونه از عینكش استفاده كند و در تمیز نگه داشتن شیشه عینكش به وی كمك كنیم و برایش توضیح دهیم كه چه زما‌نهایی در بازی می‌تواند از عینكش برای ایمنی بیشتر استفاده نكند.

_ فراموش نشود كه كودكمان را برای استفاده از عینك هیچ‌گاه تهدید نكنیم و سعی نكنیم او را ملزم و اجبار كنیم كه از عینك استفاده كن