وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ادویه ای شگفت انگیز برای کاهش وزن و لاغری

ادویه ای شگفت انگیز برای کاهش وزن و لاغری

کاهش وزن و لاغری

 

امروزه بیشتر افراد جامعه به خوبی میدانند که ورزش کردن و رژیم غذایی متعادل، کلید اصلی کنترل وزن پایدار محسوب میشوند. ولی با این وجود هنوز هم بسیاری از مردم برای کاهش وزن، لاغری، بهبود سلامتی و تندرستی خود به برخی از محصولات و گیاهان دارویی روی می آورند. با سفرمی همراه شوید و در مورد ادویه شگفت انگیز که باعث لاغری و سلامت میشود بیشتر بدانید. نام این ادویه خارق العاده و شگفت انگیز زیره سبز است.

 

زیره سبز (cuminum cyminum) از خانواده چتریان (Apiaceae: تیره‌ای از گیاهان با ساقه‌های تهی) است. این ادویه که در ایران نیز کشت می‌شود در شبه قاره هند، کشورهای آفریقایی، آسیا، و کشورهای آمریکای لاتین کاربرد فراوانی دارد. مردم این کشورها در آشپزی از این گیاه به عنوان یک چاشنی استفاده می کنند. زیره سبز برای بهبود برخی از بیماری های جدی بسیار سودمند شناخته شده است .

 

زیره سبز خواص بسیاری دارد و از جمله این خواص می توان به موارد زیر اشاره نمود: کمک به هضم غذا، رفع بی خوابی، رفع آسم، بهبود اختلالات تنفسی، برونشیت، کم خونی، سرماخوردگی، جوش، مشکلات پوستی، درمان سرطان، افزایش شیرآوری برای مادران شیرده.

 

زیره سبز ادویه خارق العاده ای است. آن را به غذاهای خود اضافه کنید تا متوجه تغییر در میزان وزن خود شوید. این ادویه با کاهش تجمع سلول های چربی به کاهش وزن منجر می گردد. بدین ترتیب زیره سبز نه تنها در حفظ تعادل وزن شما موثر بوده بلکه کاهش وزن شما را نیز در پی خواهد داشت.

 

زیره سبز چگونه به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد؟

این ادویه را هم می توان به صورت دانه ای و هم به صورت پودری تهیه و مصرف نمود. این ادویه مفید, طعم تندی دارد. مصرف منظم این ادویه از طریق افزایش میزان سلول های انسولین و گلوکز, موجب ایجاد تعادل در سطح قند خون فرد شده.

 

این ادویه تنها با کنترل سطح قند خون، میل شدید به کربوهیدرات ها را به حداقل رسانده و نوعی احساس سیری به شما می دهد. بنابراین با مصرف منظم آن قادر خواهید بود سطح قند خون خود را در حالت متعادل حفظ کرده و تمایل شدید خود به خوردن غذا را کنترل نمایید.

 

علاوه بر این، زیره سبز سرشار از فیتوسترول ( کلسترول گیاهی) و آنتی اکسیدان است. فیتوسترول مانع از جذب کلسترول زیان آور در دستگاه گوارش شده و به همین دلیل اثرات قابل توجهی بر کاهش وزن بر جای می گذارد.

 

به علاوه این ادویه در رفع مشکلات دیگری نیز که به صورت غیر مستقیم در رژیم کاهش وزن دخالت دارند کاربرد دارد. در شرایطی که از مشکلات گوارشی رنج می برید برای مثال توانایی جذب تمام مواد مغذی موجود در غذای مصرفی خود را ندارید و این امر موجب افزایش اشتها و افراط در غذا خوردن شما شده است، مصرف این ادویه را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

زیره سبز، کنترل اشتها و تقویت قوای هاضمه

رایحه خاص این ادویه خارق العاده، غدد بزاقی دهان را فعال نموده و موجب می شود تا آنزیم های گوارشی به کار افتاده و اولین و اصلی ترین مرحله هضم غذا آغاز گردد.زیره سبز همچنین یک داروی موثر برای برطرف شدن نفخ محسوب می‌شود. تنها کافیست یک چهارم قاشق چایخوری زیره را به یک فنجان آب گرم اضافه نموده و آن را بنوشید. بدین ترتیب از شر گازهای معده و دردهای شکمی خلاصی می یابید.

 

نحوه استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن:

در این قسمت روش هایی را پیشنهاد خواهیم کرد که از آن طریق می توانید زیره سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و به طور منظم از آن استفاده کنید:
کمی پودر زیره را به سبزیجات بو داده و یا سرخ شده اضافه کرده و میل نمایید.

 

برای خودتان یک فنجان چای زیره گرم درست کنید. تنها کافیست دانه های زیره را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد، اکنون چای زیره شما آماده است.

 

دانه های زیره را تفت داده، آن را آسیاب کنید و یک قاشق چایخوری از این پودر را در سوپ، سالاد، و یا ماست بریزد و میل کنید.

 

از زیره سبز برای چاشنی سوپ های مختلف به خصوص سوپ سوپ عدس استفاده کنید.

 

زیره سبز را به همراه کمی روغن زیتون به برنج قهوه ای بیفزایید تا در نهایت طعم خوشمزه و جدیدی از برنج را تجربه کنید.

 

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا روغن نارگیل را درون تابه ای روی حرارت بریزید. یک قاشق چایخوری دانه زیره سبز را به آن اضافه کنید. پس از چند ثانیه که صدای ترق و تروق زیره ها را شنیدید ، یک چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو عدد سیب زمینی آب پز و خرد شده را به آن بیفزایید. مخلوط داخل تابه را خوب هم بزنید و کمی نمک به آن اضافه کنید.

 

سپس وقتی رنگ سیب زمینی طلایی شد، آن را از روی حرارت برداشته و آن را همراه با غذای اصلی سرو کنید. دانه های بو داده زیره سبز را با ماست مخلوط کنید. این ترکیب برای از بین بردن یبوست بسیار مفید است. رایتا (raita ترکیب ماست و خیار) یک وعده غذایی خوشمزه است که آن را همراه غذای اصلی مصرف می کنند برای کمک به هضم غذا، کمی دانه بو داده زیره سبز را بر روی این ترکیب بپاشید و مصرف کنید.

 

نتیجه گیری:

پودر زیره سبز موجب کاهش کلسترول ناشتا، افزایش HDL (کلسترول خوب) و LDL (چربی یا کلسترول بد)، و تری گلیسیرید می شود. مصرف این ادویه کاهش چشمگیری در وزن، تجمع چربی و اندازه دور شکم را در پی خواهد داشت. زیره سبز هیچ گونه تأثیری بر عضلات و قسمت های بدون چربی بدن و FBS (گلوگز یا قند خون) نخواهد داشت.

 

به گزارش سایت سرگرمی و تفریحی ایران ناز طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده از سوی کتابخانه ملی پزشکی آمریکا در موسسه ملی پزشکی سلامت، مصرف منظم این ادویه بی نظیر، موجب بهبود بیوشیمیایی و آنتروپومتریک خارق العاده ای در زنان مبتلا به اضافه وزن می شود.