وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از غذاهای سفره به این کودکان ندهید

از غذاهای سفره به این کودکان ندهید

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: زندگی در جوامع صنعتی، نوع تغذیه و حتی شروع زود هنگام و نابجای غذای کمکی و غذای سفره به کودک زیر یک سال می تواند به آلرژی پوستی و گوارشی و حتی در مواردی به آلرژی تنفسی بینجامد.

بابایی اظهار داشت: آلرژی کودکان در ماهیت با آلرژی بزرگسالان تفاوتی ندارد فقط در علائم متفاوت است. این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: در ماه های اول زندگی کودک شایع ترین آلرژی، آلرژی پوستی است البته آلرژی گوارشی نیز در ماه های اول دیده می شود اما معمولاً آلرژی تنفسی از سال اول تولد به بعد دیده می شود.

ایشان تصریح کرد: اغلب شکایت والدین از سرماخوردگی های طولانی مدت کودکان است و سرفه هایی که بعد از سرماخوردگی باقی می ماند که غالباً می تواند منشا آلرژیک داشته باشد. وی افزود: مسئله مهم آن است که اگر تظاهرات آلرژی پوستی و گوارشی در کودک دیده شود احتمال بوجود آمدن آلرژی تنفسی بیشتر می شود. بابایی ادامه داد: توجه به آلرژی مهم است چرا که درمان آن می تواند از آلرژی های بعدی پیشگیری کند.

بابایی، علت بروز آلرژی را وجود زمینه یا سابقه آلرژیک در پدر و مادر یا خانواده عنوان کرد و افزود: زندگی در جوامع صنعتی، نوع تغذیه و حتی شروع زود هنگام و نابجای غذای کمکی به کودک زیر یک سال می تواند به آلرژی پوستی و گوارشی و حتی در مواردی به آلرژی تنفسی بینجامد.

ایشان تصریح کرد: بسیار دیده شده که والدین از غذای سفره بر دهان کودک زیر یک سال می گذارند اما نمی دانند که با این کار، کودک مستعد بروز آلرژی می شود. وی علائم آلرژی پوستی را خشکی، قرمزی و خشکی منجر به زخم دانست و افزود: دل درد، بی قراری های مکرر، استفراغ، تهوع، ریفلاکس و وجود خون در مدفوع از علائم آلرژی گوارشی است.

بابایی: خس خس سینه، خارش چشم و بینی، سرفه، تنفس های صدادار و تنگی نفس از علائم آلرژی تنفسی است.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی خاطر نشان کرد: سرماخوردگی که بیش از 10 روز طول بکشد یا به فاصله چند هفته علائم آن دوباره بازگردد آلرژی تنفسی است و وجود خارش چشم و بینی نکته کمک کننده در تشخیص آلرژی تنفسی است. بابایی به والدین توصیه کرد: با بروز علائم آلرژی پوستی و گوارشی در ماه های اول زندگی کودک حتماً به فوق تخصص آسم و آلرژی مراجعه کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره