وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استرس خود را با این ترفند ها مهار کنید

استرس خود را با این ترفند ها مهار کنید

استرس خود را با این ترفند ها مهار کنید

 

افکار استرس زا آخرین چیزی است که دلتان می خواهد داشته باشید و به محض احساس استرس مسلما می خواهید این حس را از خود دور کنید

 

ولی متاسفانه ازبین که نمی روند هیچ، چند برابر هم می شوند. در این مقاله برای شما روش هایی موثر برای رهایی از استرس را اورده ایم

 

مسلما نمی توانید جلو استرس را بگیرید ولی می توانید یاد بگیرید چطور استرس را مدیریت کنید و از شدت گرفتن آن پیشگیری نمایید. اینجاست که مدیتیشن وارد می شود.

 

مدیتیشن و تمرکز می تواند به شما کمک کند که افکار ایجاد کننده استرس را تشخیص داده و آن ها را از خود دور کنید یعنی شما یاد میگیرید احساسات خود را تشخیص داده و به جای واکنش فوری به آن ها با آرامش به این افکار پاسخ دهید.

 

با این حال تشخیص نقطه شروع و این که چه کاری برای دور کردن استرس انجام دهید کار سختی است. می توانید برای شروع ، این 7 نکته فوری میدتیشن را برای دور کردن خود از استرس و بازگرداندن به واقعیت انجام دهید.

 

دستانتان را روی شکم قرار داده و روی دم و بازدم خود تمرکز کنید و شمارش نمایید. بالا آمدن شکم 1 پایین آمدن شکم 2 و به این ترتیب فکرتان را روی حرکات بدن متمرکز نمایید تا شما را به حال بازگرداند. این کار را 10 ثانیه ادامه دهید و در صورت نیاز تکرارش کنید.

 

یا حسی که دستتان روی کیبورد دارد یا حسی که پشتتان از تکیه دادن به صندلی دارد یا هر چیز دیگری که حواس شما را از افکار استرس زا دور کرده و به کاری که در لحظه انجام می دهید متمرکز کند.

 

اجازده دهید افکارتان همان طور که باید باشد حرکت کند. مدیتیشن دوری از فکرکردن نیست. ولی به محض این که متوجه شدید در افکارتان گم شده اید فکرتان را به حس لامسه خود سویچ کنید.

 

چشمانتان را بسته و روی پیشانی خود تمرکز کنید و سپس شروع به بررسی تمام بدنتان به سمت پایین نمایید روی هر بخش به طور خاص توقف و تمرکز کنید. مثلا چشم، دهان، گردن و غیره. روی هر احساس خوب و بد در هر قسمت تمرکز نمایید.

 

قشاورت را کنار بگذارید یا از احساسات بدی که در هر بخش بدن دارید بگذرید. تمام بدن خود را دو تا سه بار بررسی کنید و توجه کنید که قبل و بعد از این بررسی احساستان چه تغییری می کند

 

تصور کنید نور گرم و دلپذیر خورشید به شما می تابد

حتما احساس نشستن پشت پنجره یا دراز کشیدن کنار ساحل و احساس گرمینور خورشید روی بدنتان را می شناسید. دفعه بعدی که دچار سرخوردگی شدید این احساس را به ترتیب روی تک تک اعضای بدنتان تصور کنید از انگشت پا گرفته تا سرد. اجازه دهید که گرما و نور خورشید تنش ایجاد شده در بدنتان را ذوب کند.

 

اجازه دهید ذهنتان به هر چه می خواهد فکر کند

بله حتی اگر ذهنتان به سمت اضطراب رفت بگذارید برود. زمانی که بدون هیچ انتظاری همراه افکارتان می شود، بدون این که هدفی داشته باشید و یا روی چیز خای تمرکز کنید. به فکرتان فضای کافی ای که برای آرامش نیاز دارد، می دهید.تصویر کسی که دوست دارید را به ذهنتان اورده تا از استرس رها شده بتوانید نفس بکشید

 

شاید این نکته برایتان عجیب باشید ولی سعی کنید امتحانش کنید. تصویر کسی که دوست دارید را در ذهنتان بازسازی کنید و با هر نفسی که می کشید با استرس و ناامنی ای که حس می کنید روبرو شوید.

 

در هر بازدم به تمام توانایی ها و لحظات خوبی که با هم داشته اید فکرکنید. با هر دم بدیها را فرو داده و با هر بازدم خوبیها را بیرون بفرستید.

 

این تمرین باعث می شود شادی دیگران را به شادی خود مقدم بدانید و یکی از موثرترین روش ها برای کنار گذاشتن احساسات مخرب از جمله اضطراب و تمرکز بر شخصی دیگر است.

 

با خودتان صحبت کنید، درست مثل این که با دوستتان صبت می کنید

از خودتان بپرسید بیشتر از همه قدردان چه چیزی در زندگیتان هستید؟ به محض این که چیزی به فکرتان رسید 30 ثانیه بابت آن شکر کنید.قرار گرفتندر نقش نفر دوم شما را از فکرتانجدا کرده و فضا را برای قدردانی باز می کند و شما را از هر گونه احساس ناخوشایند رها می کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره