وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استفاده از برق لب و سرطان لب

استفاده از برق لب و سرطان لب
وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این رژ لب به لباسی که در منزل می‌‌پوشید، می‌‌آید یا نه، و یا با رنگ پوست صورتتان هماهنگی دارد یا نه. ولی وقت آن رسیده است که در خرید رژ لب و برق لب هوشیارانه‌ عمل کنید و انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشید سلامتی بسیار مهم است.

توجه به SPF رژ لب و برق لب، وجود سرب در آن و اصلی یا تقلبی بودن آن، از جمله مواردی است که در انتخاب این محصولات آرایشی باید مد نظر قرار دهید، ولی بد نیست بدانید که رژ لب‌های ارزان که به صورت غیر استاندارد تولید می‌‌شوند و فاقد SPF هستند، ممکن است موجب ابتلای شما به سرطان شوند. SPF رژ لب،‌‌ همان SPF‌ای است که بیشتر اوقات، آن را درباره کرم‌های ضد آفتاب شنیده‌اید و نشان می‌‌دهد که آن رژ لب تا چه اندازه می‌‌تواند از پوست شما در مقابل اشعه‌های زیان‌بار خورشید محافظت کند.

برق لب در برابر آفتاب


گروهی از محققان معتقدند که استفاده از برق لب احتمال ابتلای خانم‌ها به سرطان پوست را افزایش می‌‌دهد. برق لب، مایعی شفاف است که برای براق‌ کردن لب‌ها و گاهی هم برای نرم کردن پوست لب استفاده می‌‌شود. این گروه از محققان می‌‌گویند چون برق لب، لایه‌ای شفاف است، اشعه ماورای بنفش خورشید از آن عبور می‌ کند و به پوست ظریف لب‌ها می‌‌رسد. این اشعه می‌ تواند لب‌ها را دچار سرطان پوست کند.

وازلین و روغن بچه را خط بزن

سرپرست این گروه تحقیقاتی که متخصص سرطان‌شناسی پوست سر و گردن و صورت است و این مطالعه را به همراه همکاران خود در دانشگاه‌ هاروارد انجام داده است، می‌‌گوید: «بسیاری از خانم‌ها توجه چندانی به نوع برق لبی که استفاده می‌‌کنند، ندارند و در هنگام خرید این محصولات دقت نمی‌‌کنند که دارای SPF است یا نه، تا بتواند از پوست لبشان در برابر نور خورشید محافظت کند.
 
حتی گاهی برخی از خانم‌ها از وازلین، ویتامین A و روغن بچه برای این منظور استفاده می‌‌کنند که هیچ کدام از پوست لب‌ها در برابر آثار مضر نور خورشید محافظت نمی‌ کنند.» به همین دلیل، متخصصان پوست توصیه می‌‌کنند که اگر قصد خرید برق لب جدیدی را دارید، حتما دقت کنید که SPF آن، حداقل عدد ۱۵ باشد. این بهترین راه برای محافظت لب‌هاست.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره