وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استفاده از بند انداز برقی خوبه یا بد؟

استفاده از بند انداز برقی خوبه یا بد؟

مقابله با موهای زائد بدن یکی از مهم ترین دغدغه های برخی افراد، به ویژه خانم هاست. اغلب، این افراد برای رها شدن از شر موی زائد، به هر راهی متوسل می شوند؛ مثل استفاده از پودرهای موبر قدیمی، مومک و دستگاه اپی لیدی و بنداندازهای برقی که بتازگی وارد بازار شده است. برای استفاده از این راه ها، دست نگه دارید و نخست این مطلب را بخوانید، پس از آن تصمیم بگیرید.

قبل از این که وارد بحث شویم، بهتر است کمی درباره موهای زائد و چگونگی ایجاد آنها بدانید.

در کل بدن تمام افراد حدود پنج میلیون تار مو وجود دارد که از این تعداد، حدود یک میلیون مو در ناحیه سر و گردن قرار دارد و چهار میلیون موی دیگر از گردن به پایین منتشر شده اند. از بین یک میلیون تار موی ناحیه سر و گردن نیز فقط صدهزار تار مو در ناحیه سر واقع شده اند و 900 هزار تار موی دیگر در صورت و گردن پخش شده اند.

در زمان تولد، سر و بدن نوزاد از موهایی موسوم به موهای دوره جنینی یا موهای لانوگو پوشیده شده است که بتدریج ریزش کرده و جای خود را به موهای طبیعی می دهند. این موها یا کرکی شکل هستند که به موهای ولوس معروفند یا حالت ضخیم دارند که به آنها موهای ترمینال می گویند.

بیشتر موهای سر و صورت، از نوع کرکی هستند و تعداد کمتری از آنها مانند موی ریش و سبیل مردان و موهای ابرو و مژه حالت ضخیم دارند.

گاهی به دلایل ژنتیکی و بروز اختلال در عملکرد هورمون های بدن مانند بیماری تخمدان پلی کیستیک در خانم ها، غدد فوق کلیوی، هیپوفیز و تیروئید، موهایی ضخیم و ناخواسته در پشت لب و چانه خانم ها رشد می کند که به آن هیرسوتیسم یا موهای زائد ناخواسته می گویند.

معایب بیش از مزایا

راه های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که از جمله آنها می توان به بند انداختن سنتی، مومک انداختن، کندن با موچین، اصلاح با تیغ و تراشیدن ، دکلره و الکترولیز اشاره کرد.

یکی از روش های جدید، استفاده از بنداندازهای برقی است که تبلیغ آن به دفعات از اینترنت و کانال های ماهواره ای پخش شده و بیشتر اوقات درباره کارایی آنها بزرگنمایی می شود.

استفاده از بنداندازهای برقی، تفاوت عمده ای با روش سنتی بند انداختن ندارد و فقط یک هزینه اضافی را به دوش مصرف کننده تحمیل می کند

این روش نیز مانند روش های دیگر از بین بردن موهای زائد، معایب و مزایایی دارد.

مزیت این روش سرعت زیاد کاربری، درد کمتر و در مواردی استفاده از بندهای یک بار مصرف و مقاوم است. عوارض و معایب بنداندازهای برقی، همان عوارضی است که در استفاده از موچین، مومک و بند انداختن سنتی دیده می شود. در این روش ها، اگرچه موها از قسمت زایای مو که در ناحیه پایینی ریشه مو قرار دارند جدا می شوند، ولی ریشه موها از بین نمی رود و پس از مدتی موی جدیدی از همان ریشه قبلی رشد می کند.

کندن مو گذشته از دردناک بودن که انجام آن را در افرادی با پوست های حساس و با آستانه تحمل پایین درد، سخت یا غیرممکن می کند، خطر آسیب دیدن سطح پوست و شکسته شدن سد دفاعی پوست را نیز به همراه دارد. با این اتفاق راه ورود میکروب ها و دیگر عوامل آسیب رسان موجود در سطح پوست به لایه های زیرین آن فراهم شده و ریشه مو دچار ضایعه های چرکی و عفونی می شود که به آنها جوش های چرکی یا فولیکولیت می گویند.

در پوست های تیره و ضخیم و مستعد به ساختن اسکار یا جوشگاه نیز احتمال بروز جوشگاه های فرورفته یا برآمده در محل خروج مو از سطح پوست وجود دارد. همچنین احتمال بروز تغییرات رنگدانه ای در پوست به شکل پررنگ شدن و بندرت کمرنگ شدن پوست در محل کنده شدن موها وجود دارد. از سوی دیگر، دائمی نبودن نتایج این روش و نیاز به تکرار سریع و زیاد آن، فرد را خسته و در مواردی هم ناامید از درمان می کند.

فقط هزینه اضافی

استفاده از بنداندازهای برقی، تفاوت عمده ای با روش سنتی بند انداختن ندارد و فقط یک هزینه اضافی را به دوش مصرف کننده تحمیل می کند.

موضوع مهم دیگر این که چون بنداندازهای برقی به طور دائم یا حتی طولانی مدت موهای ناخواسته را از بین نمی برند، نباید تحت تأثیر بعضی تبلیغات که این روش را دائمی، برق آسا و بهتر یا هم پایه لیزر درمانی معرفی می کنند، قرار گرفت.

در پایان تاکید می شود که درمان استاندارد و طلائی موهای ناخواسته لیزر است و هیچ روش درمانی دیگری تا به حال نتوانسته بر آن برتری پیدا کند.

لیزر تنها راه طلایی از بین بردن موهای زائد

احتمالا سوال بسیاری از خانم ها این است که اگر استفاده از بندانداز سنتی یا برقی، دکلره، تراشیدن و موم انداختن کارایی چندانی ندارند، پس با موهای زائدشان چه باید بکنند؟

مزایای لیزر نسبت به الکترولیز مو

به نظر متخصصان پوست، بهترین روش استاندارد و طولانی مدت درمان موهای ناخواسته، انجام لیزر است. اگر می خواهید لیزر کنید بهتر است موهایتان بسیار کوتاه باشد.

در این روش، نور لیزر با طول موج های متفاوت بر پوست دارای موی ناخواسته تابانده می شود و انرژی لیزر توسط رنگدانه موجود در ریشه مو که ملانین نام دارد، جذب شده و با حرارت مستقیم ریشه مو، آن را تخریب می کند.

لیزرهای دایود، الکساندرایت و ان.دی. یاگ جزو لیزرهای انتخابی در درمان طولانی مدت موهای ناخواسته هستند که باز هم باید در چند جلسه به طور متوسط شش تا هفت جلسه استفاده شوند.

البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که روش های لیزری نیز به طور صد درصد تمام موهای ناحیه تحت درمان را از بین نمی برند. بررسی های انجام شده بر میزان تاثیر بخشی لیزرها در درمان طولانی مدت موهای ناخواسته، این میزان را در بهترین شرایط در حد 90 درصد ارزیابی کرده اند. بنابراین انتظار این که هیچ مویی در ناحیه درمان شده باقی نماند و رشد نکند، با واقعیت همخوانی ندارد.

راه های طبیعی برای کاهش موهای زائد

در اینجا ما چند دستور طبیعی برای برای راحت شدن از شر موهای زائد به شما ارائه می دهیم و امیدواریم موثر باشند:

1- مصرف دم کرده نعناع دو بار در روز، به مدت پنج روز می تواند سطح هورمون های جنسی مردانه را کاهش دهد.

2- مخلوط 30 گرم شکر را با 10میلی لیترآب لیموی تازه در 150 میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید. بعد از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید. این کار را روزی یک بار در هفته انجام دهید.

3- یکی دیگر از راه های درمانی که به کاهش رشد مو کمک می کند، ریختن 10 میلی لیتر آب لیمو تازه در 40 میلی لیتر عسل است. بعد از آماده شدن، این مخلوط را با پنبه و بر روی قسمت دارای موهای زاید مالیده و پس از 15 دقیقه محل را بشویید. این عمل را دو بار در هفته و برای مدت دو هفته انجام دهید

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره