وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استفاده از عطرهای جنس مخالف ممنوع!

استفاده از عطرهای جنس مخالف ممنوع!

عطر آمیزه ای از روغن های اسانس، ترکیبات معطر و ثابت کننده و الکل می باشد. روغنها اسانسی از طریق تقطیر گلها و گیاهان بدست می آیند. البته اگر عصاره گیری از طریق تقطیر میسر نباشد توسط روغنهای جذاب این کار صورت می گیرد.
هر چه درصد ترکیبات معطر در عطر کاهش یابد شدت و طول عمر عطر نیز کاهش می یابد. ترکیبات آب و الکل به عنوان حلال مواد معطر بکار می رود.
هر عطری دارای چندین رایحه است که اولین رایحه آن پس از چند دقیقه از استعمال عطر احساس می شود و این مرحله تازه و تند می باشد و ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند بوی تند می باشد و شدید. البته رایحه ثانویه عطر زمانیکه رایحه ابتدایی از میان می رود آشگار می شود.

رایحه ثانویه بدنه اصلی عطر را تشکیل می دهد و به عنوان ملایم کننده بوی تند اولیه به کار می رود. این مرحله چیزی حدود 10 تا 1 ساعت بعد از استعمال عطر احساس می شود.اما رایحه پایانی زمانی ایجاد می شود که رایحه اولیه و ثانویه از بین می رود ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می باشند. چنانچه رایحه این مرحله قبل از 30 دقیقه پس از استعمال عطر احساس نخواهد شد.

اما برای اینکه بتوانیم ماندگاری عطر را زیادتر کنیم می بایست عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید ، نقاطی که جریان قوی خون بر پوست گرمتر از دیگر نقاط می باشد، مانند موچ دست، پشت گوش، قفسه سینه، گردن، داخل آرنجها و پشت زانوها استفاده کنید و سعی نماید عطر را به صورت لایه استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد. معمولا بعد از 3 تا 4 ساعت باید مجددا به خودتان عطر بزنید.البته باید هنگام خرید عطر توجه داشته باشید که حداقل عطر به مدت 10 دقیقه روی پوست شما باقی بماند، زیرا زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته می گردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید داشت. و هرگز نباید فراموش کنید که بیش از 3 عطر را امتحان نکنید زیرا بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

همیشه عطر را قبل از پوشیدن لباس بزنید، زیرا هنگامی که عطر را مستقیما به روی پوست خود بزنید، عطر ماندگاری بیشتری نسبت به زمانی که به روی لباس خود بزنید، خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از عطر بر روی بدن خود خراش یا زخم روبازی بر روی پوست وجود نداشته باشد. زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.نباید فراموش کنید که عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند، بنابراین اگر پوستی خشک دارید پس از زدن کرم مرطوب کننده، از عطر استفاده کنید. زیرا پوست خشک عطر را می مکد و رایحه آن را زودتر از بین می برد. طبیعتا بوهای تند بیشتر از بوهای ملایم ماندگاری دارند، پس در انتخاب عطر خود دقت کنید.

دقت کنید که عطر را در جاهایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، به کار نبرید. بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی پوشاند، بلکه آن را افزایش می دهند. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می برند و باعث می شوند که رایحه عطر به خوبی بدن شما را خوشبو کند.
عطر مردانه هرچند هم خوشبو باشد با خصوصیات ظریف و زنانه متضاد است . هرگز از عطر های مخصوص جنس مخالف استفاده نکنید، زیرا خصوصیات هر جنس در رایحه عطر مخصوص آن در نظر گرفته شده است و مواد شیمیایی به کار رفته در آن نیز، با فیزیولوژی و هورمون های بدن تناسب دارد.

افرادی که دارای پوست حساسی دارند یا پوستشان دچار آکنه و کهیر شده بهتر است که از استفاده ادکلن بعد از افترشیوها و اسپری بدن خوداری کنند، زیرا ممکن باعث آلرژی شود.توجه داشته باشید که نورخورشید اگر چه نمی تواند عطر شما را تبخیر کند، اما در دراز مدت تابش نور مستقیم خورشید واکنش های شیمیایی را در برخی ترکیبات عطر ایجاد می کند. این تغییرات شیمیایی موجب می شود که از دوام بوی عطر شما کاسته شود.