وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اشاره به آلودگی محیطی

اشاره به آلودگی محیطی
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو با اشاره به آلودگی محیطی هشدار داد که حتما این مطلب را بخوانید: این آلودگی‌ها می‌تواند آسیب‌ جدی بر موی انسان وارد کند که این آسیب‌ها ممکن است به ریزش مو یا بد شکل شدن آن نیز منجر شود. دکتر امیرهوشنگ احسانی  گفت: آسیب های گوناگونی از قبیل آلوده شدن سریع مو، تیره رنگ و بدشکل شدن ساقه، خشکی و شکنندگی مو نیز ممکن است در اثر مجاورت با آلودگی ها اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: سرب موجود در هوای آلوده می تواند به ریزش موی سر منجر شود و یا آسیب های جدی دیگری بر آن وارد کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که برخی افراد به دلایل مختلف در روزهای آلوده نیز مجبور به تردد در خارج از منزل هستند، عنوان کرد: این افراد نباید از محافظت کننده هایی همچون ماسک های مو برای پوشاندن پوست سر استفاده کنند چرا که این کار باعث چسبندگی مواد آلوده کننده به تنه مو می شود. وی  اظهار کرد: هرچه سطح پوست و مو مرطوب تر باشد، آلودگی های بیشتری به لایه های زیرین آن نفوذ می کند.

این متخصص بیماری های پوست و مو در رابطه با تماس طولانی مدت موها با مواد آلوده در کارخانه ها گفت: این تماس در کم اثرترین حالت خود منجر به بروز تغییرات تنه مو و از بین رفتن شادابی آن می شود. احسانی به رعایت بهداشت پوست اشاره کرد و گفت:

 
استفاده مرتب از مرطوب کننده ها، شست وشوی مرتب سر و صورت با فرآورده های صابونی یا شامپوهای غیرمعطر، استفاده نکردن از عطر و ادکلن بخصوص در کسانی که زمینه اگزمای پوستی دارند می تواند اثرات مضر آلودگی هوا بخصوص سرب معلق در هوا را کاهش دهد. وی ادامه داد: همچنین مصرف مایعات فراوان، لبنیات، میوه و سبزیجات نیز می تواند در جهت رفع و یا کاهش اثرات آلودگی های هوا موثر باشد.