وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اصول شستشوی بهداشتی حمام و دستشویی

اصول شستشوی بهداشتی حمام و دستشویی

اصول شستشوی بهداشتی حمام و دستشویی

 

تمیز کردن و شستن حمام یکی از کارهای مهم در خانه داری است که اگر به درستی انجام نشود ممکن است موجب آلودگی و بیماری شما شود. بسیاری از خانم های خانه دار به بهداشت و نظافت حمام خود می پردازند اما در حین انجام این کار اشتباهاتی را تکرار می کنند

 

1 – استفاده نکردن از فن یا پنجره ی حمام

بعد از بیرون آمدن از حمام ، فن حمام را روشن کنید و بگذاری به مدت 15 الی 20 دقیقه کار کند تا بخار و نم داخل حمام را کاملا به بیرون از آن انتقال دهد و از به وجود آمدن لک ها و سیاهی به مرور زمان بر روی سقف و دیوارها جلوگیری کند

 

زیرا اگر نم و رطوبت داخل حمام خارج نشود لک های سیاهی روی دیوار حمام به وجود می آید که به راحتی تمیز نمی شوند. اگر حمام شما فن ندارد ، پنجره ی حمام را باز کنید و بعد از هربار دوش گرفتن با این کار اجازه دهید تا نم و رطوبت داخل کاملا از بین برود.

 

2 – استفاده از یک محصول تمیز کننده

ایران ناز هر جایی از حمام مانند وان یا کاشی یا حتی آینه و سرویس بهداشتی برای تمیز کردن به یک مایع تمیز کننده ی جداگانه و خاص احتیاج دارد و باید هر قسمتی با یک ضدعفونی کننده تمیز شود پس اگر با یک محصول تمیز کننده و ضدعفونی کننده همه جای حمام را تمیز می کنید ، در اشتباه هستید.

 

3 – فقط تمیز کردن جاهای کثیف

تمامی مکان ها و نقاط حمام برای تمیز کردن واجب هستند پس فقط به تمیز کردن کاسه و سنگ توالت و وانی که درون حمامها است ، نپردازید و سایر قسمتهای حمام را نیز تمیز کنید .

 

4 – قرار دادن برس شستشوی حمام به صورت خیس در جای خود

اگر بعد از شتشوی حمام برس مخصوص شستشو را به صورت خیس در جای اصلی اش قرار دهیم ، باعث جذب شدن باکتری ها به آن می شویم . پس بعد از آنکه از برس شستشوی حمامی برای شستشن استفاده می شود ،برس کاملا حشک کنیم و بدین طریق از جذب انواع باکتری ها به آن جلوگیری کنیم.

 

5– تمیز نکردن چیزهای کوچک

هنگام تمیز کردن حمام باید قفسه ها و چوب رختی و وسایلی مانند مسواک و لیف ووسایل آب بازی را نیز شستشو داد و تمیز نمود ، هیچ وقت از شستن این وسایل هنگام تمیز کردن حمام خود داری نکنید و آنها ا نادیده نگیرید.

 

6 – پرده ی حمام

برای تعویض لباس در حمام معمولا جایی به عنوان رخت کن در نظر گرفته می شود که پرده ای بدان آویزان است . خیس شدن و خیس ماندن این پرده سبب جذب آلودگی می شود

 

پس بعد از هر بار دوش گرفتن پرده را کاملا آویزان بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت لابه لای آن باقی نماند. همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار این پرده را در لباسشویی بیاندازید و آن را بشورید و اجازه ندهید تا جرم بگیرد.

 

سخن آخر:

حمام یکی از مرطوب‏ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‏ها و قارچ‏ها و کپک‎ها فراهم می‏کند. وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‏اند و می‏توانند باعث ایجاد بیماری‏ها‏ی عفونی و اسهال شوند پس لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.