وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعمال شب ليلة الرغائب شب آرزوها

اعمال شب ليلة الرغائب شب آرزوها

اعمال شب ليلة الرغائب شب آرزوها

 

در این مطلب از ایران ناز از اعمال شب زیبای آرزوها یا لیله الرغائب برای شما عزیزان و همراهان نوشته ایم. ليلة الرغائب شبي که بندگان بدون واسطه با معبود راز و نياز مي‌کنند.به گزارش ایران ناز ؛ اولين شب جمعه ماه رجب (ليلة الرغائب) نام دارد

 

شبي که درهاي رحمت الهي به سوي زمينيان گشوده شده است و عرشيان همه آماده اند تا در بزم دعا و نيايش زمينيان حضور يابند و خداوند ناز بندگانش را مي خرد و اين بنده است که بايد نياز کند تا خداوند اجابت کند، شبي که مي‌توان به معناي راز و نياز و بندگي نزديک‌تر شد و خدا را خواند و عرض نياز به ساحت آن بي‌نياز بنده‌نواز برد.

 

رجب، ماه خداست؛ ماه پر بركتي است كه مناسبت هاي بسياري در دل ماه قرار دارد و اعمال و ثواب بسياري براي آن ذكر شده است.

 

پيامبراكرم صلوات الله عليه فرمود: هر كس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، مستوجب خشنودي خدا مي شود و غضب الهي از او دور مي گردد و دري از درهاي جهنم بر روي او بسته مي شود و همين طور فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده و مهربان است.

 

علت نام‌گذاري اين شب به ليلة الرغائب

 

واژه (رغائب) جمع (رغيبه) و به‌معناي چيزي است که مورد رغبت و ميل باشد و نيز به‌معناي عطا و بخشش فراوان است و (ليلة الرغائب) به اين دليل بدين نام موصوف گشته که آن شبي است که ميل، خواسته، نياز و راز با عبادت و بندگي خداي متعال عجين شده و در اين وقت عزيز، بندگان حق تعالي، گرد شمع وجود او در محفل دلشان گرد مي‌آيند و به مناسکي معنوي و اعمالي رباني دست مي‌يازند تا عروج گيرند و به آسمان بپيوندند.

 

معناي دوم(ليلة الرغائب) شبي است که بخشش خدا در آن موعود، باريدن مي‌گيرد و بر بسياري از بندگان نازل مي‌گردد.

 

براي اين شب عملي از رسول خدا صلي الله عليه و آله ذكر شده است كه فضيلت بسياري دارد و بدين قرار است:

 

اعمال شب ليله الرغائب

 

روز پنج شنبه اول آن ماه، در صورت امكان و بلا مانع بودن روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد؛ ما بين نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به يك سلام ختم مي شود و درهر ركعت يك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحيد خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسيد،هفتاد بار ذكر” اللهم صل علي محمد النبي الامي و علي آله” گفته شود.

 

پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر” سبوح قدوس رب الملائكة والروح” گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر” رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلي الاعظم” گفته شود. در اينجا مي توان حاجت خود را از خداي متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت مي رسد.

 

پيامبراكرم صلوات الله عليه در فضيلت اين نماز مي فرمايد:

 

كسي كه اين نماز را بخواند، شب اول قبرش خداي متعال ثواب اين نماز را با زيباترين صورت و با روي گشاده و درخشان و با زبان فصيح به سويش مي فرستد. پس او به آن فرد مي گويد: اي حبيب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختي نجات يافتي.

 

ميّت مي پرسد تو كيستي؟ به خدا سوگند كه من صورتي زيباتر از تو نديده ام و كلامي شيرين تر از كلام تو نشنيده ام و بويي، بهتر از بوي تو نبوييده ام.

 

آن زيباروي پاسخ مي دهد: من ثواب آن نمازي هستم كه در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردي. امشب به نزد تو آمده ام تا حق تو را ادا كنم و مونس تنهايي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دميده شود و قيامت بر پا شود، من سايه بر سر تو خواهم افكند.

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره