وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در امان ماندن افراد سحرخیز از عفونتها

در امان ماندن افراد سحرخیز از عفونتها

در امان ماندن افراد سحرخیز ار عفونتها

 

شب نشینی بسیار عادت بد و کسل کننده ای است به گزارش ایران ناز از فواید و مزایای سحرخیزی چه میزان اطلاع دارید افراد سحرخیز از چه ویژگی هایی برخوردارند دلیل توصیه متخصصین به بیدارشدن زودهنگام از خواب چیست ؟آیا میدانستید فعالیت ویروسها و میکروب ها در هنگام صبح فعالیت بیشتری در بدن میکنند و عصرها این فعالیت کمتر خواهدشد فصل زمستان از جمله فصل هایی است که امراض عفونی در آن به شدت مشاهده می شود .

 

محققان دانشگاه کمبریج در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیدند که سحرخیزی بیش از حد می‌تواند عوارض مختلفی برای سلامتی افراد داشته باشد. براساس گزارش PNAS، ویروس‌های مختلف در زمان صبح خطرناک‌تر هستند. بنابراین بسیاری از افراد برای جلوگیری از ابتلا به ویروس‌ها بهتر است که صبح زود را در رخت‌خواب باشند.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که اگر عفونت‌ در زمان صبح شروع شود، ویروس‌ها می‌توانند تا ۱۰ برابر بیشتر از حالت عادی با موفقیت عمل کنند. محققان در این مطالعه از موش‌های آزمایشگاهی استفاده کردند تا اثرات ناشی از ویروس هرپس یا آنفلوآنزا را در موقعیت‌های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهند. نتایج نهایی به آنان نشان داد که ابتلا به ویروس در زمان صبح، حدود ۱۰ برابر با شدت بیشتری نسبت به زمان شب همراه است.

 

به‌گفته محققان، می‌توان از نتایج این مطالعه نتیجه گرفت که اختلال در ساعت بدن به‌واسطه تغییر شیفت کاری یا جت‌لگ می‌تواند افراد را نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیر کند. دستاورد دیگر این مطالعه علمی به نوعی ژن ریتم شبانه‌روزی ارتباط پیدا می‌کند که Bmal۱ نام دارد. فعالیت این ژن هم در موش‌های آزمایشگاهی و هم در انسان‌ها، در ساعات عصر به اوج خود می‌رسد.

 

دانشمندان کمبریج در این مطالعه متوجه شدند که ژن Bmal۱ تحت تاثیر تغییرات فصلی قرار می‌گیرد. حتی فعالیت آن در طول فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند و در فصل تابستان افزایش می‌یابد. این نکته می‌تواند شواهد تازه‌ای درباره چرایی شیوع بیماری‌های عفونی مثل آنفلوآنزا در طول فصل زمستان ارائه کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره