وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتخاب شغل مناسب برای زمان بازنشستگی

انتخاب شغل مناسب برای زمان بازنشستگی

در گذشته بازنشستگی به معنی پایان زندگی کاری بود و غالبا افراد فعالیت کاری خود را بسیار محدود می کردند. اما امروزه افراد زیادی در سرتاسر دنیا به دنبال کار بعد از بازنشستگی هستند. طبق آمار مؤسسه Bank rates ، بیش از نیمی از کارمندان در امریکا به دنبال کار بعد از بازنشستگی هستند. 39 درصد این افراد اعلام کرده اند که به کار کردن علاقه دارند ،‌32 درصد اعلام کرده اند که به پول احتیاج دارند و مابقی به دلایل مختلف خواهان ادامه فعالیت های کاری خود هستند.

بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند از مزایا و حقوق استفاده کنند ، بازنشستگی خود را تا حد ممکن به تعویق می اندازند. برخی دیگر نیز بعد از بازنشستگی به دنبال شغل های دیگری می روند. زمینه های کاری بسیاری وجود داردکه برای افراد بازنشسته مناسب است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1. به کار کردن در محل کار فعلی تان فکر کنید.

برای فعالیت کاری بعد از بازنشستگی گزینه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها ادامه فعالیت در محل کار فعلی تان است. اگر به کار خود علاقه دارید و حقوقتان نیز مناسب است به فکر داشتن یک کار پاره وقت در محل کار خود بعد از بازنشستگی باشید. بسیاری از شرکت ها و سازمان ها علاقه دارند که از کارمندان خوب خود بعد از بازنشستگی نیز استقبال کنند . حتی می توانید کار کردن از راه دور با شرکت و یا سازمان خودتان را نیز در نظر بگیرید.

2. خدمات مشاوره را امتحان کنید

اگر توانایی و یا قابلیت خاصی در بازار کار دارید برای مثال اگر استعداد بالایی در امور حقوقی ، کامپیوتری و یا مالی دارید می توانید به کار کردن در امور مشاوره ای فکر کنید. شما می توانید کاری مشابه کار فعلی خودتان اما با ساعات کاری کمتر و انعطاف پذیرتر داشته باشید. برخی شرکت ها ترجیح می دهند به جای استخدام کارکنان تمام وقت ، مشاوران پاره وقت را به کار گیرند. در این صورت دست شما کاملا باز است و می توانید به میزان فعالیت و ساعات کاری خود را انتخاب کنید.

3. به کارهای دولتی فکر کنید

اگر قصد داشته باشید در مشاغل دولتی فعالیت کنید گزینه های مختلفی را برای کارهای پاره وقت پیدا خواهید کرد. بسیاری اوقات کارهای دولتی فصلی و موقتی هستند. از این رو انتخاب های زیادی دارید. بازه وسیعی از شغل ها وجود دارد که می توانید با توجه به شغل کنونی و قابلیت ها و استعدادهای خود به سراغ هر کدام بروید.

4. سرگرمی خود را به شغل تبدیل کنید

بسیاری از افراد پس از بازنشستگی وقت آزاد زیادی نسبت به زمانی که تمام وقت کار می کردند دارند. اگر به یک فعالیت به عنوان سرگرمی علاقه دارید و هیچ گاه فرصت پیگیری جدی آن و تبدیل کردن آن به یک شغل را نداشتید دوران بازنشستگی بهترین زمان است. برای مثال اگر به ورزش و فوتبال علاقه دارید می توانید فعالیت های متنوعی در این زمینه انجام دهید. برای مثال می توانید یک تیم کوچک فوتبال (یا هر ورزش دیگری) تشکیل دهید و در مسابقات شرکت کنید. یا حتی می توانید از هنر دست خود استفاده کنید. برای مثال اگر توانایی ساخت لوازم تزئینی را دارید می توانید با ساختن و فروش آنه درآمد خوبی داشته باشید.

5. به شغل آزاد فکر کنید

اگر تمام مدت فعالیت کاریتان ساعات استرس زا طولانی را تجربه کرده اید شاید زمان آن رسیده که روند کاری خود را تغییر دهید. دوران بازنشستگی زمان خوبی است. فعالیت های مختلفی وجود دارد که می توانید در شغل های آزاد داشته باشید می توانید فروشنگی را در انواع مشاغل امتحان کنید. اما بهتر است با تحقیق کافی حوزه ای را انتخاب کنید که با سلایق ، روحیه و توانایی های شما همخوانی داشته باشد.

بر اساس شخصیت فردی مشاغل مختلف دیگری مانند تدریس به صورت پاره وقت و یا فعالیت در مراکز خدمات درمانی و مراقبتی نیز وجود دارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره