وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

 

شهاب حسینی سوپر استار مشهور سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر حضور یافت ! به گزارش ایران ناز حضور شهاب حسینی با انتقادات بسیار صریح و تند وی از برخی اتفاقات سیمایی همراه بود . شهاب حسینی پس از نمایش فیلم «شین» در جشنواره فیلم فجر در نشستی رسانه‌ای در انتقاداتی بی‌سابقه گفت: «این بی‌انصافی است که آدم اینقدر خودخواه باشد که طوری حرف بزند که ملاحظه‌ هیچ کس دیگری را در آن نکند.»

 

 شهاب حسینی در بخشی از نشست خبری پس از نمایش فیلم «شین» به موضوعاتی پرداخت که در چند وقت اخیر برای او خبرساز بوده‌اند. او که از ابتدا علیه تحریم جشنواره فیلم فجر موضع گرفته بود، این‌بار انتقادات تندی را مطرح کرد که مخاطبش کسی غیر از مسعود کیمیایی نیست.

 

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

 

او بدون نام بردن از کارگردان «خون‌ شد»، گفت: «جشنواره‌ فیلم فجر مثل هر فستیوال دیگری در دنیا یک امکان است. من کاری به فیلمسازان خیلی پرسابقه یا پیشکسوت ندارم. من با فیلمسازان جوانی کار دارم که قرار است پتانسیل و داشته‌های آینده این کشور باشند. من نمی‌توانم ساکت بنشینم که استاد پیشکسوت سینما، که سال‌هاست روند کاریش پیش چشم تماشاگر مشخص است، و هر ساله تماشاگر برخورد ناراحت‌کننده‌ای با فیلم‌های ایشان دارد، می‌آید و امسال هم فیلمی را می‌سازد که مطمئن است برخورد بدی با فیلمش اتفاق می‌افتد و بنابراین می‌آید و آن روغن ریخته را اصطلاحا نذر امامزاده می‌کند و سنگ‌بنایی را می‌گذارد که نتیجه‌اش جز نفاق و تفرقه و نفرت‌پراکنی چیز دیگری نیست. بقیه را در یک آمپاس اخلاقی قرار می‌دهد.

 

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

 

کسانی که با یک دنیا عشق و امید و آرزو آمده‌اند فیلمی را ساخته‌اند که قرار است با آن آینده خودشان و سرزمین‌شان را رقم بزنند.این بی‌انصافی است که آدم اینقدر خودخواه باشد که طوری حرف بزند که ملاحظه‌ هیچ کس دیگری را در آن نکند.» »

 

بازیگر «آن شب» در ادامه گفت: « اگر ۱۷۶ عزیز را در سانحه از دست دادیم و این اتفاق وحشتناک رخ داده است. اینکه حالا نوک پیکانمان را سمت یک سری نخبه دیگر بگیریم و امید و آرزوی آن‌ها را هم ساقط کنیم، شد راه حل؟!»

 

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

 

ماجرای بهروز وثوقی و آشغال‌های دوست‌داشتنی

 

شهاب حسینی در بخش دیگری از حرف‌هایش به ماجرای درخواستش برای بازگشت بهروز وثوقی پرداخت.

 

او گفت:«من علاقه‌ای به پاره شدن این لحاف چهل‌تکه سرزمینم که هر طرفش را یکی گرفته و می‌کشد، ندارم. اصرار کردم و نامه نوشتم به آقای روحانی جهت رفع ممنوعیت بهروز وثوقی. بماند که چقدر ما جای خالی ایشان و تجربه ایشان را احساس می‌کنیم.

 

این جشنواره یک فرصت بود، که من امیدوار بودم از آن استفاده شود. حضور بهروز وثوقی اولویت دوم من است. تصمیم خودشان است که برگردند یا برنگردند اینجا وطن خودشان است. اولویت اول من دیده شدن فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به بهانه حضور بهروز وثوقی در آن فیلم بود، چون می‌دانستم طیف بسیار گسترده‌ای فیلم را خواهند دید.

 

پیامی که در آن فیلم وجود دارد بسیار به درد امروز می‌خورد و باید شنیده شود. چون فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در زمان خودش اکران نشد و هنگام اکران تأثیر خودش را از دست داد، حرف فیلم فنا شد. دوباره می‌توانست شنیده شود. حرف فیلم الان شنیدن دارد.»

 

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)

 

شهاب حسینی با اشاره به فحاشی‌ها در فضای مجازی پس از موضع‌گیری‌های اخیرش گفت:‌ «چیزی که من را ناراحت و نگران کرد،‌کامنت‌هایی بود که قابل بازپخش و خواندن نیست! و این غم‌انگیزترین قسمت ماجراست که مردمی نتوانند حرف دیگران را تحمل کنند. دو نامه نوشتم که تمام تلاشم را کردم با ادب باشد،‌ جواب آن فحش نبود»

 

بازیگر «جدایی» می‌گوید: «فجر سقف آرزوهای من نیست، کارهایی که خارج از کشور انجام می‌دهم خدمت به فرهنگ کشورمان است. اگر با دنیرو حرف می‌زنم فقط به خاطر فرهنگ ایران است. کارم همین است این را بلدم اعتراض من نوع خودش را دارد. اگر هنرمندیم و ادعا داریم، صدای مردم باشیم و هزینه‌ها را کم کنیم. قهر کردن راه چاره نیست. نمی‌خواهید بیایید،‌ نیایید. با نیامدن شما چه می‌شود من نوعی بمیرم دنیا آخ هم نمی‌گوید. در پایان این را بگویم که مشکلات ما را هیچ دستی خارج از کشور حل نمی‌کند، مشکل را باید با تعامل درون خودمان حل کنیم.»

 

 

انتقاد شدید وغمگین ترین اتفاق برای شهاب حسینی (عکس)