وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انجماد جسد دختر زیبا برای حیات دوباره در آینده

انجماد جسد دختر زیبا برای حیات دوباره در آینده

انجماد جسد دختر زیبا برای حیات دوباره در آینده

 

دختر 14 ساله ای که مبتلا به بیماری کشنده ای بود نمیخواست بمیرد و جسدش زیر خروار ها خاک بپوسد . این دختر نوجوان که برای زندگی اش آرزوهای زیادی داشت و حالا تا مرگ فاصله ای نداشت در اقدامی جنجالی تقاضا کرد جسدش منجمد بشود تا شاید بتواند سالها بعدکه درمان بیماریش پیدا شد دوباره به زندگی برگردد ! خواسته ی عجیبی که ابتدا با مخالفت پدرش روبرو شد و کار به دادگاه انگلیس کشید!

 

دادگاهی در انگلیس رای داده است که برای برآوردن خواست یک دختر چهارده ساله برای انجماد جسدش پس از مرگ و بازگرداندن آن به حیات مانعی وجود ندارد.دادگاهی در انگلیس رای داده است که برای برآوردن خواست یک دختر چهارده ساله برای انجماد جسدش پس از مرگ و بازگرداندن آن به حیات مانعی وجود ندارد.

 

به گزارش بي‌بي‌سي،این دختر چهارده سال که به نوع نادری از سرطان مبتلا بود پیش از مرگ خواسته بود تا جنازه او به روش علمی منجمد شود تا شاید با پیشرفت علم در آینده،بازگرداندن حیات به او امکانپذیر گردد و بتواند بار دیگر به زندگی خود ادامه دهد.

 

والدین این دختر از هم جدا شده‌اند و در حالیکه مادر او با این درخواست موافق بود، پدرش برای جلوگیری از اجرای این خواست به دادگاه مراجعه کرد. این پرونده پیشتر در دادگاه حقوقی مطرح و در سال ۲۰۱۵ به آن رسیدگی شده بود اما قاضی مقرر کرده بود که به منظور جلوگیری از فشار بی مورد بر دختر بیمار، خبر این پرونده و جریان دادرسی تا پیش از مرگ او محرمانه باقی بماند و در اختیار رسانه‌ها قرار نگیرد.

 

گفته شده است که در جریان دادرسی، پدر دختر نیز نظر خود را تغییر داد و مخالفتش با انجماد جسد فرزندش را پس گرفت. براساس گزارش دادگاه که اخیرا منتشر شده، این دختر در نامه‌ای به خطاب به قاضی نوشته بود: “می‌پرسند چرا یک چنین چیز غیر عادی را می‌خواهم. من فقط چهارده سال دارم و نمی‌خواهم بمیرم اما می‌دانم که به زودی خواهم مرد. فکر می‌کنم انجماد جسد این امکان را به من می‌دهد تا در آینده، شاید صدها سال دیگر، درمان شوم، برخیزم و به زندگی ادامه دهم.”

 

این دختر نوشته بود “من نمی‌خواهم زیر خاک دفن شوم، می‌خواهم زندگی کنم و بیشتر زنده بمانم و فکر می‌کنم که در آینده، ممکن است برای بیماری من درمانی پیدا شود، من بیدار شوم و زندگی کنم. می‌خواهم این فرصت به من داده شود. این آرزوی من است.”

 

جسد این دختر پس از مرگ به آمریکا انتقال یافت و یک شرکت تجاری با هزینه‌ای حدود چهل هزار دلار، آن را “برای همیشه” در دمای پائین منجمد کرده است. مادر دختر ازاستطاعت مالی لازم برخوردار نبود اما با کمک خویشاوندان این مبلغ تامین شد و یک گروه بریتانیایی طرفدار انجماد اجساد نیز در سازماندهی انجماد اولیه در بریتانیا و انتقال جسد به آمریکا همکاری کرد.

 

برای این منظور، به نظر مساعد بیمارستان محل درگذشت این دختر نیز نیاز بود زیرا لازم بوده جسد کوتاه مدتی پس از مرگ در شرایط مناسب قرار گیرد و برای انتقال به محل انجماد در آمریکا آماده شود. مقامات این بیمارستان دولتی گفته‌اند که با توجه به اینکه مسئولیت بیمارستان استفاده از امکانات موجود برای درمان بیماران است و نه حفظ اجساد، در گرفتن تصمیم در این مورد با یک مساله اخلاقی مواجه بودند اما سرانجام حاضر شدند با خانواده دختر همکاری کنند.

 

انجماد و نگهداری نسبتا کوتاه مدت یاخته‌های زنده در حال حاضر کاربرد گسترده‌ای در شاخه‌های مختلف پزشکی دارد که از آن جمله می توان به انجماد اسپرم اشاره کرد. “انجماد عمیق” جسد در دمای پائین به منظور حفظ آن برای مدتی طولانی نیز از دهه ۱۹۶۰ آغاز شد اما موارد استفاده از آن محدود بوده و ظاهرا از آن زمان تا کنون، معدود اجسادی به این شکل منجمد و نگهداری شده است.

 

براساس حکم دادگاه، تنها مادر دختر اختیار آن را دارد که اجازه خاتمه دوره انجماد و دفن جسد دخترش را بدهد. مشخص نیست که پس از مرگ مادر، این مسئولیت به چه کسی محول خواهد شد.

 

نتشار گزارش این پرونده سئوالاتی را در مورد جنبه حقوقی انجماد جسد، دوره نگهداری و نحوه محافظت از آن مطرح کرده است. در بریتانیا، قانون مشخصی در این زمینه به تصویب نرسیده و “سازمان بافت‌های انسانی” که مسئول نظارت بر نحوه برداشتن، نگهداری و استفاده از اندام‌ها برای مصارف پزشکی و درمانی است گفته است که موضوع انجماد جسد در حوزه اختیارات آن قرار نمی‌گیرد.

 

کارشناسان حقوقی آمریکایی گفته‌اند که در ایالات متحده، برای انجماد و حفظ اجساد درگذشتگان در آن کشور یا انتقال اجساد از کشورهای دیگر برای این منظور مانع قانونی وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط:

 

جسد این زن 42 سال است سالم مانده (عکس)

 

زنی که با اسپرم منجمد شده شوهر مرده اش باردار شد (عکس)

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره