وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اگر روغن جامد استفاده می کنید، بخوانید

اگر روغن جامد استفاده می کنید، بخوانید

یک دکترای تغذیه با اشاره به این نکته که مصرف چربی‌ها به ویژه روغن‌های نیمه جامد و جامد باید در رژیم غذایی روزانه محدود شود، گفت: مصرف این نوع روغن‌ها تهدیدی جدی برای سلامتی هستند.

دکتر سیدعلی کشاورز با بیان اینکه مصرف بیش از حد روغن‌ها علاوه بر چاقی موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود، گفت: سالیانه هفده میلیون و سیصد هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق جان خود را از دست می دهند. وی با اشاره به اینکه روغن‌های نیمه جامد و چربی‌های جامد حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس هستند، گفت: مصرف این نوع روغن‌ها تهدیدی جدی برای سلامتی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مصرف متعادل روغن‌های گیاهی را برای حفظ سلامت قلب و عروق ضروری دانست و گفت: انواع روغن‌های گیاهی حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند و جایگزین کردن آنها با روغن‌های جامد و نیمه جامد برای پیشگیری از سرطان‌ها و بیماری‌های غیرواگیر مفید هستند ولی نباید فراموش کرد که مصرف بیش از حد مجاز روغن‌های گیاهی نیز به علت کالری بالا مجاز نیست.

کشاورز با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی گفت: طبق این آمار، سالیانه در جهان هفده میلیون و سیصد هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق از دست می دهند که 80 درصد از این تعداد در کشورهای کم درآمد هستند. وی افزود: بر اساس این آمار، پیش بینی می‌شود تا سال 2030، بیست و سه میلیون نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق فوت کنند.

این دکترای تغذیه با تاکید بر اینکه مقدار مورد نیاز بدن به چربی‌ها وابسته به میزان فعالیت روزانه است، گفت: این میزان بر اساس سن، وزن و جنس تعیین می‌شود.

کشاورز بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و پرفشاری خون را در ارتباط مستقیم با دریافت روغن و چربی دانست و گفت: افزایش کلسترول مهمترین عامل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری قلب و عروق است. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: بی‌تحرکی و افزایش وزن سبب افزایش چربی خون می‌شود که با انجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری می‌توان از این عارضه پیشگیری کرد.

کشاورز در پایان گفت: برای مصرف کمتر چربی‌ها بهتر است غذاها به صورت آب پز، بخارپز و یا تنوری مصرف شوند.