وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این خاصیت مهم کیوی را نمی دانید

این خاصیت مهم کیوی را نمی دانید

بی‌خوابی و بدخوابی شبانه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. استرس، فشارهای کاری، بد غذا خوردن و غیره.

مغز ما در ساعات مختلف شبانه‌روز ترکیبات شیمیایی مختلفی آزاد می‌کند مانند سروتونین، ملاتونین، دوپامین، آندورفین و غیره.

نقش این ناقل‌های عصبی این است که روی ارگان‌ها و کلاً زندگی فیزیولوژی و روحی ما تأثیر می گذارند. گاهی این ناقل‌ها ضربان قلب را بالا می برند و تمرکز و هشیاری ما را افزایش می دهند. بر عکس گاهی هم سوخت و ساز بدن را پایین می‌آورند و احساس آرامش یا خواب‌آلودگی را افزایش می‌دهند. واقعیت این است که ترکیبات موجود در مواد غذایی مصرفی روی ترشح یا عدم ترشح این ناقل‌های عصبی تأثیر می‌گذارند. محققان تایوانی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف کیوی می‌تواند باعث بهبود کیفیت خواب شود. اگر می‌خواهید با چندوچون این مسئله بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

بی‌خوابی دارید؟
اگر شب‌ها در رختخوابتان غلت می‌زنید و به سختی به خواب می‌روید یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی میل کنید. محققان معتقدند افرادی که به مدت 4 هفته حدود یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی خورده‌اند گام بزرگی در جهت بهبود کیفیت خواب خود برداشته‌اند. شما هم می‌توانید امتحان کنید. چون امکان دارد با همین تکنیک ساده خواب با کیفیتی برای خود فراهم کنید و نصف شب مدام از خواب بیدار نشوید.

باید بدانید که نتیجه‌ی بررسی‌های محققان تایوانی نشان می‌دهد که خوردن کیوی آن هم شب‌ها چند تأثیر خوب روی خوابتان می‌گذارد:

* بیداری‌های نابهنگام در طول خواب را کاهش می‌دهد.

* کیفیت خواب را بالا می‌برد به طوری که صبح قبراق و سرحال از خواب بیدار می‌شوید.

* مدت خواب را افزایش می‌دهد.

* و شب‌ها احساس خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.

البته محققان همچنان در حال تکمیل بررسی‌های خود هستند؛ اما با این حال شما اگر از مشکل بی‌خوابی و بدخوابی رنج می‌برید می‌توانید از این تکنیک ساده استفاده کنید. به خاطر اینکه این میوه خوشمزه روی سلامت عمومی بدن نیز تأثیر خوبی دارد. کیوی منبع خوب ویتامین C، فیبرها و پتاسیم می‌باشد که همگی برای سلامتی بدن مفیدند. به عنوان مثال مصرف روزانه دو عدد کیوی برای رفع یبوست نیز مفید است.

مواد غذایی دیگر برای بهبود کیفیت خواب
توصیه می‌کنیم حتماً سبزیجات سرشار از تریپتوفان را دریابید. فرقی نمی‌کند رژیم غذایی معمولی داشته باشید یا گیاه‌خوار یا خام‌خوار باشید. در هر حال تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای خواب خوب است. برای همین لازم است که با مصرف مواد غذایی حاوی این ترکیبات بدنتان را یاری کنید. تریپتوفان پیش‌ساز دو ماده‌ی مهم به نام‌های سروتونین و ملاتونین می‌باشد. این ترکیبات در تنظیم و کنترل ریتم خواب و بیداری و بهبود کیفیت خواب تأثیر مهمی دارند.

مواد غذایی سرشار از تریپتوفان غلاتی مانند جو، ارزن، آرد تهیه‌شده از گندم یا آرد جو دوسر می‌باشند. همچنین باید بدانید مصرف برنج و پاستاها نیز به داشتن خواب خوب و باکیفیت کمک می‌کند البته به شرطی که چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف شوند. توجه داشته باشید که مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا آن هم 4 تا 5 ساعت قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب و افزایش خواب‌آلودگی پیش از خواب می‌شود.

دانه‌ی کنجد، تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان و همچنین شنبلیله نیز برای خواب خوب فوق‌العاده است. توجه داشته باشید که با مصرف میوه‌های خشک مانند بادام، بادام هندی، فندق و کلاً آجیل‌ها نیز می‌توانید خواب خوبی تجربه کنید. توصیه می‌کنیم از مصرف حبوبات نیز غافل نشوید. برای اینکه جذب تریپتوفان موجود در مواد غذایی را بالا ببرید مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C و ویتامین B6 مانند اسفناج را در الویت قرار دهید. توجه داشته باشید که اسفناج همچنین حاوی میزان قابل‌توجهی تریپتوفان و ویتامین C و B نیز می‌باشد.

در نهایت اینکه مواد غذایی دیگری مانند پنیرها، تخم‌مرغ، شیر و گوشت قرمز نیز حاوی تریپتوفان می‌باشند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره