وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این عوامل نشانگر سرطان در بدن شماست

این عوامل نشانگر سرطان در بدن شماست

علائم سرطان
پیشگیری عاملی مهم در مقابله با سرطان است. گرچه بعضی از علائم هشداردهنده این بیماری بسیار معمولی به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که زنگ خطر جدی محسوب می شود و باید حتما به فکر تشخیص و درمان بود.با وجود انواع سرطان ها و علائم متفاوت بروز آن، بعضی از علائم در مورد همه سرطان ها مشترک است. همچنین ویژگی های افراد نیز با هم متفاوت است و از طرفی بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فیبرومیالژی نیز تشخیص دقیق علائم سرطان را مشکل می کند.

 

مسئله پیشگیری همیشه اهمیت دارد. هیچ گاه نباید از کنترل های مرتب سلامتی غافل شد، چرا که گاه یک آزمایش خون ساده یا سونوگرافی می تواند، بیماری های جدی را در مراحل اول نشان دهد. همچنین همه ما می دانیم که وضعیت طبیعی بدن چطور است و تغییر در این شرایط را حتما متوجه می شویم، که نیاز به مشورت با پزشک خواهد بود

 

درد مداوم و مشخص
همه ما گاه گاه دردهایی مانند سردرد، دردهای شکمی، استخوان و… را احساس می کنیم. اما چطور می توان این دردهای معمول را با درد مرتبط با سرطان تشخیص داد؟در این صورت درد مداوم و در قسمت مشخصی مانند کنار شکم، سینه، نقطه ای در سر و… احساس می شود. همچنین با خستگی شدید و کاهش وزن نیز همراه است.اگر متوجه چنین حالاتی در خود شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

 

کاهش وزن بی دلیل
کاهش وزن بدون دلیل مشخص اصلا طبیعی نیست و در این حالت باید به وضعیت اشتها، عملکرد دستگاه گوارش، مشکلاتی مانند یبوست مداوم و اسهال و همچنین خستگی بیش از حد توجه داشت.قبل از اینکه نگران شوید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا وضعیت عمومی بدن کنترل شود.

 

تب
هیچ کس بدون دلیل تب نمی کند. در واقع بدن تب می کند، تا از این طریق با بیماری یا ناراحتی مقابله کند.اگر شب ها تب می کنید و حتی به رغم پوشش با ملحفه باز هم تعریق زیادی دارید، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان غده های لنفاوی باشید. البته بیماری های تیروئیدی نیز گاه با چنین حالاتی همراه است.

 

خستگی مفرط
خستگی معمولا به دلیل کم خونی، عوارض یائسگی و فیبرومیالژی بروز می کند. اما اگر برای انجام کارهای روزمره و معمول بی حال و خسته هستید، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

 

تغییرات پوستی

 

همیشه تاکید می شود که باید به ظاهر شدن خال های رنگی روی پوست توجه داشت. چند نکته را در مورد خال های پوستی به خاطر داشته باشید:

 

– خال باید حالتی متقارن داشته باشد. اگر متوجه شدید یک طرف خال با طرف دیگر متناسب نیست، به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

– اندازه خال ها باید همیشه ثابت باشد.

 

– رنگ خال نباید تغییری کند.

 

– قطر خال نباید از 6 میلیمتر بیشتر شود.

 

علاوه بر این اگر دچار خارش روی خال ها یا ظاهر شدن مو در آنها شدید با متخصص مشورت کنید.

 

زخم های مزمن
اغلب اوقات سرطان پوست با زخم هایی بروز می کند که بهبود نمی یابد که به خارش و خونریزی همراه است. به جراحات پوستی به خصوص در ناحیه تناسلی بسیار توجه داشته باشید.

 

لکه های سفید دهان
ایجاد لکه های سفید در دهان به دلیل سرطان دهان ایجاد می شود و در افرادی که پیپ می کشند، بروز می کند. البته ممکن است علل دیگری نیز زمینه ساز این بیماری شوند. اگر سیگاری هستید و چنین مشکلی را دیدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

خونریزی های غیر عادی
این مشکل یکی از رایج ترین علائم هشدار دهنده ابتلا به سرطان است. خونریزی های خارج از سیکل قاعدگی، همراه بودن هنگام سرفه و ترشحات خون آلود از سینه جز علائمی است که باید فورا توسط پزشک بررسی شود. وجود خون در ادرار معمولا به دلیل ناراحتی های کلیه است که در این صورت نیز مراجعه به مراکز درمانی لازم است.

 

تورم
بروز تورم و توده در سینه باید به عنوان امکان تومور محسوب شود. اما ظاهر شدن چنین توده هایی در دیگر قسمت های بدن گاهی بی اهمیت تلقی می شود.ایجاد توده کوچک در قسمت استخوان ترقوه ممکن است، نشانه ای از سرطان غدد لنفاوی باشد. همچنین در سطح کشاله ران و زیر بغل نیز مهم است. به هر حال باید هر نوع تغییر بی دلیلی در پاها و دست ها مورد توجه باشد.

 

مشکلات بلع
این ناراحتی می تواند علامتی از سرطان مری یا حلق باشد. البته ممکن است التهاب ساده منشا آن محسوب شود، اما در حال بهتر است با پزشک مشورت گردد.

 

سرفه مداوم
سرفه مداوم معمولا ناشی از عفونت، حساسیت، سرماخوردگی یا هوای خیلی آلوده ایجاد می شود. اما اگر مدت طولانی ادامه یابد، صدا تغییر کند، بلع غذا دچار مشکل شود و حالت ناراحت کننده ای به وجود آید، لازم است به پزشک مراجعه گردد، به خصوص اگر فرد سیگاری باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره