وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازداشت یک دختر ۱۵ساله سوژه شد (عکس)

بازداشت یک دختر ۱۵ساله سوژه شد (عکس)
 بازداشت یک دانش آموز ۱۵ساله دبیرستانی اهل کوزوو و اخراج از فرانسه به علت اقامت غیرقانونی به دردسر تازه و جنجالی برای دولت فرانسه تبدیل شده است که همه را درگیر کرده است.این دختر 15 ساله که "لئوناردا" نام دارد 5 سال پیش به همراه خانواده اش بصورت غیرقانونی وارد فرانسه شدند. تقاضای پناهندگی آنان از سوی اداره مهاجرت رد و سرانجام درحالی که 9 اکتبر سوار اتوبوس مدرسه بود، بازداشت شد. لئوناردا مانند خانواده اش از فرانسه اخراج شده است.

این دختر نوجوان درخصوص لحظه بازداشتش می گوید: احساس خیلی بدی داشتم و در برابر دوستانم خجالت کشیدم. آنان می پرسیدند چه کسی را کشته ای که پلیس در تعقیب تو بوده؟. من نمی دانستم کجا هستم و چه می گذرد، فقط گریه می کردم.متوقف ساختن اتوبوس حامل دانش آموزان و بازداشت این نوجوان، انتقادهای زیادی را متوجه دولت کرده است.
 
بازداشت یک دختر ۱۵ساله سوژه شد (عکس)

ژان مارک ارو، نخست وزیر فرانسه با حضور در پارلمان در برابر معترضان اعلام کرد: اگر اشتباهی صورت گرفته باشد، دستور اخراج لغو می شود و بازگشت این خانواده مورد بررسی قرار می گیرد.این در حالی است که مانوئل والس، وزیر کشور بر اجرای قانون تاکید دارد. وی می گوید: «وقتی که درخواست پناهندگی رد می شود و هنگامی که دلیل دیگری برای حضور متقاضی در این خاک نیست آنگاه قانون اعمال می شود و قانون یعنی اینکه شخص به مرز بازگردانده شود.

اعمال این قانون در خصوص کولی های اروپا در فرانسه همواره از سوی سیاستمداران و نمایندگان چپ گرا با واکنش همراه بوده است.لئوناردا که توانسته بود در مدرسه به زبان فرانسه مسلط شود، اکنون همراه خانواده اش روی یک نیمکت در خیابانی در کوزوو زندگی می کند. وی در زادگاهش به دلیل بی خانمانی حق ثبت نام در مدرسه را ندارد.