وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند (عکس)

بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند (عکس)

بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند (عکس)

 

پیمان معادی (درباره الی)

چطور ستاره شد؟

ـ اصغر فرهادی سال 1387 او را به عنوان یکی از بازیگران «درباره الی …» انتخاب کرد و اینگونه مسیر حرفه ای پیمان معادی تغییر کرد. چهره بکر او به همراه تخصصی که فرهادی در بازی گرفتن دارد، باعث شد معادی به شهرت برسد. حضور جهانی فیلم و تسلط او بر زبان انگلیسی، توفیق بین المللی معادی را نیز به همراه داشت.با ایران ناز همراه باشید و با بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند آشنا شوید.

 

پیمان معادی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ پیمان معادی به عنوان فیلمنامه نویس شناخته می شد که معروف ترین آن «آواز قو» و «کما» است. «عطش»، «کافه ستاره » و «شام عروسی» دیگر فیلمنامه هایی است که پیمان معادی نوشت و غالبا هم پرفروش شدند.

 

مسیر پس از ستارگی

پیمان معادی یک بار دیگر مورد توجه اصغر فرهادی قرار گرفت و این بار نقش اول «جدایی نادر از سیمین» را بازی کرد. شهرت داخلی و بین المللی او با این فیلم دوچندان شد و علاوه بر فیلم های ایرانی در چند پروژه خارجی بازی کرد. «کمپ ایکس ری» مهمترین فیلم معادی است که در کنار کریستین استوارت حضور داشت.

 

اتفاق بزرگتر برای او، بازی در سریال «عدالت کیفری» در کنار رابرت دنیرو است. فیلم «آخرین شوالیه» دیگر فیلمی است که معادی در کنار مورگان فریمن بازی کرد. در میان فیلم های ایرانی بازی «ابد و یک روز» مهمترین اتفاق کارنامه پیمان معادی محسوب می شود.

 

او که سال پیش «بمب؛ یک عاشقانه» را به عنوان دومین فیلم خود بعد از «برف روی کاج ها» کارگردانی کرد، حالا بازیگری شاخص به حساب می آید. معادی محبوب جماعت زیادی از مخاطبان ایرانی است؛ هر چند شمایل او با ستاره به مفهوم رایج آن فاصله دارد.

 

نیکی کریمی (عروس)

چطور ستاره شد؟

ـ بهروز افخمی برای فیلم جسورانه «عروس» دنبال بازیگری می گشت که هم چهره زیبایی داشته باشد و هم بتواند از پس نقش بربیاید. قرعه به نام نیکی کریمی افتاد و او به خوبی از موقعیت به دست آمده بهره برد. کریمی از سال 69 تا امروز در صف اول بازیگری سینما ایستاده و همچنان با پیشنهادی متعدد برای بازیگری مواجه می شود.

 

نیکی کریمی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ نخستین نقش سینمایی نیکی کریمی در سال 1368 با فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری رقم خورد. او در این فیلم دیده نشد و «عروس» را باید سرآغاز درخشش کریمی بدانیم.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ نیکی کریمی سال ها سفت و سخت از موقعیت به دست آمده مراقبت کرد. او به پیشنهادهایی پاسخ داد که یا کارگردان هایش شاخص هستند و یا نقش حرفی برای گفتن دارد. حاصل این مراقبت 14 ساله منجر به فیلم های «سارا»، «پری»، «بوی پیراهن یوسف»، «دو زن»، «واکنش پنجم»، «دیوانه ای از قفس پرید» و … شد.

 

او از ابتدای سال 82 تصمیم گرفت از فیلم های صرفا خاص پسند فاصله بگیرید و در فیلم های بازاری هم بازی کند. این تصمیم هر چقدر از دید سخت پسندها عجیب بود اما باعث شد نیکی کریمی در سردر سینماها سهم زیادی داشته باشد.

 

او همزمان به کارگردانی هم رو آورد وسعی کرد چند نقش خاص هم بازی کند. شاید مسیر کنونی نیکی کریمی را دوست نداشته باشیم اما نمی توانیم جایگاه او را به عنوان یک ستاره باثبات نادیده بگیریم. در کارنامه خانم کریمی یک سیمرغ دیده می شود.

 

نوید محمدزاده (عصبانی نیستم!)

چطور ستاره شد؟

ـ در جشنواره سی و دوم فجر نام و چهره نوید محمدزاده برای خیلی ها تازگی داشت. او در فیلم «عصبانی نیستم!» نقش یک پسر دانشجو را بر عهده دارد که همزمان فعالیت سیاسی می کند و عاشق همکلاسی اش است. ستاره دارد می شود و شرایطش سخت؛ او به خاطر خصلت ذاتی اش نباید عصبانی شود. در تخیل خود عصبانی است ولی رفتارش آرام. این تضاد شخصیت را نوید محمدزاده «استادانه» جلوی دوربین به نمایش گذاشته است.

 

نوید محمدزاده،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ کسانی که سابقه محمدزاده را می دانستند، از نمایش پرقدرت او در «عصبانی نیستم!» متعجب نشدند بلکه تحسینش کردند که چه خوب از تجربه تئاتری اش بهره برده. محمدزاده سال ها روی صحنه نقش آفرینی کرده بود و تجربه یکی دو کار تصویری داشت

 

اما این «عصبانی نیستم!» بود که نامش را سر زبان ها انداخت. پیگیران سینما بازی او را در «در میان ابرها» دیده بودند و نقش کوچکی که در سریال «سهمی برای دوست» بازی کرده بود.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ بازی نوید محمدزاده در «عصبانی نیستم!» داوران جشنواره سی و دوم را مجاب کرد سیمرغ نقش یک را به او بدهند. اعتراض برخی رسانه ها اما باعث عقب نشینی دبیر وقت جشنواره فجر و نامه فرمایشی کارگردان از انصراف در جشنواره شد.

 

جایزه هم به رضا عطاران رسید. محمدزاده اما نومید نشد و به کارش با قدرت ادامه داد. حاصل این تلاش فیلم های «ابد و یک روز»، «خشم و هیاهو»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «بدون تاریخ، بدون امضا» و .. شده است. نوید محمدزاده حالا یک ستاره است.

 

ترانه علیدوستی (من ترانه 15 سال دارم)

چطور ستاره شد؟

ـ سال 1380 رسول صدرعاملی بعد از گشت و گذارهای زیاد بالاخره از طریق حبیب رضایی به ترانه علیدوستی می رسد. او در نقش ترانه فیلم «من ترانه 15 سال دارم» به سینما معرفی شد؛ فیلمی که خاص و عام تحسینش کردند و بازی بازیگرش را به خاطر سپردند.

 

ترانه علیدوستی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ «من ترانه 15 سال دارم» نخستین تجربه ترانه علیدوستی به حساب می آید.

 

مسیر پس از ستارگی

فقط دو سال طول کشید تا ترانه علیدوستی را در شمایل متفاوت ببینیم. او در «شهر زیبا» اصغر فرهادی نشانه هایی از ترانه را به یاد می آورد اما دنیای فیلم و شخصیت ها به طور کلی متفاوت بودند.

 

علیدوستی با این فیلم یک گام بلند دیگر برداشت و با «چهارشنبه سوری» فرهادی جایگاه خود را تثبیت کرد. «کنعان» چهارمین فیلم علیدوستی شمایلی کاملا متفاوت از این بازیگر نشان داد. او در فیلم مانی حقیقی از نظر سنی هم بزرگتر شده بود و خطی کشید بر خاطرات دخترک نوجوان سه فیلم قبلی.

 

ترانه علیدوستی بعد از آن هر آنچه بازی کرد مورد تحسین واقع شد. (در این میان شکست راز دشت تاران و هر چی خدا بخواد یک استثنا است) ترانه علیدوستی سعی کرده میان مخاطب سخت پسند و عامه پیگیران سینما پیوندی منطقی برقرار کند؛ برای همین در کنار «مادر قلب اتمی» و «پذیرایی ساده» او را در «شهرزاد» هم می بینیم.علیدوستی یکی از ستاره های محبوب این روزها است که برای خودشان منتقد اجتماعی هم قائل شده و معمولا نسبت به وقایع مختلف از طریق صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان می دهد.

 

ساره بیات (جدایی نادر از سیمین)

چطور ستاره شد؟

ـ پیش از جشنواره بیست و نهم فجر نام «جدایی نادر از سیمین» زیاد به گوش می خورد. در کنار آن از ساره بیات به عنوان استعداد جدید یاد می شد. فیلم که روی پرده آمد، مجاب شدیم باید به ستاره جدی سینما احترام گذاشت.

 

نقش راضیه سر آغاز درخشش خانم بیات بود؛ زنی متعلق به طبقه پایین جامعه که عقاید محکم مذهبی دارد و به خاطر رفتارش با پدر نادر گرفتار دوگانگی شده است. حرکات آرام و با طمانینه به همراه استرسی که مدام در چشمانش دودو می زند، تصویر راضیه را با گذشت سال ها همچنان در حافظه مخاطبان سینما زنده نگه داشته است.

 

ساره بیات،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ ساره بیات پیش از همکاری با اصغر فرهادی، در سریال «تباهی»، «بی گناهان» و «یک مشت پر عقاب» بازی کرده بود. در فیلم «مقلد شیطان» هم بازی داشت اما کمتر کسی تصویرش را به یاد می آورد.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ ساره بیات سعی کرد بعد از «جدایی نادر از سیمین» نقش هایی را بپذیرد تا سایه راضیه از او دور شود. این اتفاق برایش رخ داد و او هم شمایل زن های شیک را بازی کرد و هم زن های شکسته. با این حال موفقیت راضیه هنوز برایش تکرار نشده.

 

بیات اما توانسته از خود یک بازیگر مطرح بسازد که اگر چه وارد دایره «ستارگی» نشده ولی به عنوان یکی از بازیگران محبوب و شاخص سینمای ایران از او یاد می شود. نکته مهم کارنامه خانم بیات، گزیده کاری است و تلاش برای بازی در نقش های خاص.

 

حمید فرخ نژاد (عروس آتش)

چطور ستاره شد؟

ـ 19 سال پیش، مخاطبان با بازیگری روبرو شدند که گمان می کردند از استعدادهای تازه خطه خوزستان است اما کمی که گذشت حقایق تازه ای درباره حمید فرخ نژاد روشن شد. او پیش از «عروس آتش» خسرو سینایی، در فیلم «در کوچه های عشق» این کارگردان بازی کرده بود که خب دیده نشد.

 

سینایی دنبال بازیگر برای نقش فرحان می گشته و در نهایت از خود فرخ نژاد که دستیارش بوده استفاده می کند. او چنان به شخصیت متعصب اما مهربان فرحان که دلباخته دختر عمویش بود، جان داد که همچنان جزو شاه نقش های کارنامه اش محسوب می شود.

 

لل،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ فرخ نژاد به امید کارگردان شدن وارد سینما می شود و حتی تحصیلاتش کارگردانی تئاتر است اما همزمان که دستیار سینایی بود، جلوی دوربین رفت و مسیرش به طور کلی تغییر کرد.

 

مسیر پس از ستارگی؟

ـ بخت از ابتدا همنشین حمید فرخ نژاد بود. بلافاصله بعد از دیده شدن در «عروس آتش» با پیشنهاد ابراهیم حاتمی کیا مواجه شد و او یکی از نقش های مهم دیگر را با «ارتفاع پست» رقم زد. در ادامه فرخ نژاد تبدیل به بازیگری پرکار شد که البته فیلم هایش گیشه نداشتند.

 

در این میان «چهارشنبه سوری» یک استثنا است که هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و هم منتقدان. در چند سال اخیر انتخاب های فرخ نژاد جایی برای دفاع نداشتند و نقش هایش شبیه هم می شدند؛

 

کم کم داشت محبوبیت پیشین را از دست می داد که دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت 2» به دادش رسیدند. او بازیگر پولساز سال 96 لقب گرفت و امسال قصد دارد این موفقیت را با «تگزاس»، «دختر شیطان» و «ما شما را دوست داریم خانم یایا» ادامه دهد.

 

هانیه توسلی (شام آخر)

چطور ستاره شد؟

ـ سال 1380 فریدون جیرانی برای دختر عاشق پیشه و زخم خورده «شام آخر» سراغ بازیگری رفت که مخاطبان هیچ تصویر ذهنی از او نداشتند. قرعه به نام هانیه توسلی افتاد و او چه خوب نقش ستاره مشرقی را به باور مخاطبان نشاند. دختری که بر سر معشوق (محمدرضا گلزار) با مادر (کتایون ریاحی) دوئل می کند و او را به قتل می رساند!

 

هانیه توسلی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ برای ورود به سینما همیشه راه های آسان وجود ندارد. گاهی باید مثل هانیه توسلی بپذیری در جمع هنروران فیلم «سگ کشی» بهرام بیضایی بازی کنی. توسلی اما به توان خود ایمان داشت و آینده خود را روشن می دید. او در «آخر بازی» همایون اسعدیان نیز دستیاری کارگردان را تجربه کرده و در چند فیلم کوتاه حضور داشته است.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ درخشش هانیه توسلی در «شام آخر» باعث شد خیلی زود با پیشنهادهای متنوعی روبرو شود. شاخص ترین نقش او «شب های روشن» است که همچنان جزو فیلم های موفق هانیه توسلی به شمار می آید.

 

هانیه توسلی 17 سال است که در سینما حضور دارد؛ خیلی زود تبدیل به بازیگری مطرح شد و توانایی اش را به رخ کشید، با این حال هیچ گاه ردای ستارگی به تن نکرد و در میانه ایستاد. او از موقعیتش به خوبی مراقبت کرده و به رغم نقش های بدی که دارد،

 

اجازه نداده به کارنامه اش خدشه وارد شود. همین که نام هانیه توسلی برای خیلی از مخاطبان آشنا است، یک موقعیت بزرگ به حساب می آید. او یک سیمرغ مکمل هم برای «دهلیز» در کارنامه دارد.

 

علی دهکردی (از کرخه تا راین)

چطور ستاره شد؟

ـ ابراهیم حاتمی کیا در پنجمین فیلم سینمایی خود دست روی سوژه ای خاص گذاشت؛ جانبازان شیمیایی که برای درمان به کشور آلمان می روند و در غربت با چالش ایمان مواجه می شوند. حاتمی کیا برای نقش اول فیلم «از کرخه تا راین» بازیگری می خواست که چهره ای سمپات داشته باشد.

 

او برای این منظور سراغ گزینه ای رفت که مخاطب سابقه ذهنی ای از او ندارد و به علی دهکردی رسید. او در این فیلم نقش سعید را بازی کرد و توانست بیننده را مجاب کند که مناسب نقش است و می تواند آنها را با دغدغه ها و درونیات شخصیت همراه کند.

 

علی دهکردی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ دهکردی پیش از آن در یک فیلم نیمه بلند و چند تئاتر بازی کرده بود که هیچ کدام کمکی به شهرتش نکردند.

مسیر پس از ستارگی

ـ ستاره فیلم «از کرخه تا راین» نتوانست از موقعیت به دست آمده مراقبت کند. علی دهکردی به نقش هایی پاسخ مثبت می داد که عمدتا قابل دفاع نیستند و غالب آنها، «سعید» فیلم حاتمی کیا را به یاد می آورد.

 

علی دهکردی گویی فقط مناسب نقش های مثبت است و او از همین منظر ضربه خورد. شاید هم این بازیگر قابلیت عبور از فیلم «از کرخه تا راین» را نداشت. هر چه هست او زیر سایه این نقش ماند و محبوبیت های بعدی اش عمدتا در تلویزیون رقم خورد؛

 

البته در این مدیوم هم تبدیل به ستاره نشد. علی دهکردی با نقشی مهم و در فیلمی مهم استارت زد ولی حالا یک بازیگر متوسط است که گاهی در سینما و گاه در تلویزیون بازی می کند.

 

هدیه تهران (سلطان)

چطور ستاره شد؟

ـ به خوبی قدر موقعیتی که در «سلطان» مسعود کیمیایی نصیبش شده بود را دانست. هدیه تهران سال 1375 نقشی را پذیرفت که نمونه اش را دیده بودیم؛ یک دختر عاشق پیشه که برای رسیدن به خواسته اش پا پس نمی کشید.

 

تهرانی اما شمایل مریم کوهساری را جوری دیگر جان بخشید؛ او از چهره و تیپ خاص خود به نقش افزود تا مخاطبان با دختری زیبا، سرد و مستقل روبرو شوند. به همین خاطر است که بازیگر فیلم به اندازه خود «سلطان» مورد توجه و نقد و نظر بود.

 

هدیه تهرانی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ بعد از نه گفتن به «لیلا» داریوش مهرجویی و «روز واقعه» سعید اسدی و چند نقش دیگر، با «سلطان» مسعود کیمیایی به سینمای ایران معرفی شد. می بینید؟! او حتی پیشنهاد مهرجویی را هم رد کرده و با نقشی کرش را کلید زده که با تمام وجود آن را دوست داشته: سلطان.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ هدیه تهرانی خیلی زود محبوب مخاطبان سینما شد. به طور همزمان منتقدان هم بازی اش را تحسین می کردند. او بلد بود چطور از موقعیت پیش آمده محاظفت کند و اجازه ندهد به آن خدشه وارد شود. بنابراین با بازی در «غریبانه»، «قرمز»، «شوکران»، «سیاوش»، «پارتی» و … محبوبیتش را بین خاص و عام گسترش داد.

 

تهرانی کمی بعد در فیلم های بازاری نیز بازی کرد؛ این فیلم ها وزن کارنامه اش را پایین آوردند اما محبوبیت او پیش عامه مخاطب را دوچندان کردند. هدیه تهرانی در دوره ای فقط نقش خاص بازی کرد و برای مدتی از سینما دور شد. او اما همچنان ستاره است. کلی جایزه هم در کارنامه دارد؛ از جمله دو سیمرغ فجر.

 

ابوالفضل پورعرب (عروس)

چطور ستاره شد؟

ـ سال 1369 یکی از مهمترین فیلم های سینمای ایران ساخته شد: «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی. او نقش اول مرد فیلمش را به ابوالفضل پورعرب سپرد که چهره و رفتارش مردان نیمه سنتی و نیمه مدرن را یادآور می شود. فروش خیره کننده فیلم و توجه منتقدان به آن باعث شد پورعرب راه صدساله را یک شبه برود.

 

ابوالفضل پورعرب،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ ابوالفضل پورعرب سال های مترصد فرصتی برای عرض اندام بود. او پیش از آنکه در سال 59 اولین کار حرفه ای تئاتر خود را تجربه کند با محمود استاد محمد آشنا شد که تاثیر بسزایی در آینده حرفه ای اش داشت. پورعرب در سال 60 کارمند تلویزیون شد و تا سال 64 در صدا و سیما دستیار کارگردان بود.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ در دهه هفتاد ستاره بی بدیل سینمای ایران بود. ابوالفضل پورعرب با فیلم هایی همچون «عروس» و «نرگس» و «غریبانه» و … قدرت و محبوبیت خود را در سینمای ایران گسترش داد. ستاره بخت پورعرب در دهه هفتاد بلند بود و مخاطبان برای دیدن فیلم هایش صف می کشیدند تا اینکه سر و کله ستاره های جدید پیدا شد.

 

ذائقه ها تغییر کرد و از آن سو نقش و فیلم های پورعرب ضعیف و ضعیف تر شد. حاشیه های زندگی و بعد از آن بیماری، این بازیگر خوش نقش را به گوشه ای راند. پورعرب حالا خاطره جمع زیادی از مخاطبان دهه شصت و هفتاد است که روزگاری نقش های مهمی از او شاهد بودند. او این روزها کم کار هم شده است.

 

لیلا حاتمی (لیلا)

چطور ستاره شد؟

ـ 21 سال پیش داریوش مهرجویی یکی از بهترین فیلم های کارنامه اش را ساخت. «لیلا» خیلی زود توجه منتقدان را جلب کرد و البته در خلال حرف و حدیث درباره کیفیت فیلم، نام لیلا حاتمی هم ورد زبان ها بود. بازی خویشتن دارانه حاتمی، سکوت های منطقی او و نگاه پرسان به اطراف، شمایل زنی را ترسیم می کرد که نمونه اش را در سینما نداشتیم.

 

او در برابر یک آزمون سخت، راهی را انتخاب کرد که سابقه اش را در تفکر زنان سنتی دیده بودیم. لیلا سنتی نیست اما می پذیرد همسرش ازدواج دوباره کند تا صاحب فرزند شود. حاتمی برای انتقال این حس، کاری نکرد؛ یعنی همه کار کرد بدون ذره ای خودنمایی.

 

لیلا حاتمی،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ پسرک فیلم «کمال الملک» و دخترک «دلشدگان» فقط در حافظه معدودی از مخاطبان حک شده بود. حاتمی در این دو فیلم پدرش، آنقدر از شمایل لیلا دور است که خیلی ها «لیلا» را اولین تجربه سینمایی او می دانستند.

 

مسیر پس از ستارگی

حاتمی بیش از دو دهه است در سینما فعالیت دارد و همچنان نام ستاره را یدک می کشد. او به خوبی از جایگاهی که داشته مراقبت کرده و با زیرکی تمام نقش های به ظاهر مشابه را رنگ و رویی دیگر داده.

 

حاتمی در سال های اخیر میل شدیدی به نقش های برون ریز دارد که نمونه اش را در «من» دیدیم. او دو سیمرغ گرفته، نشانه شوالیه دارد، داور جشنواره کن بوده و کلی جایزه و افتخار دیگر در ویترین بازیگری اش به ثبت رسانده است.

 

محمدرضا فروتن (مرسدس)

چطور ستاره شد؟

«مرسدس» مسعود کیمیایی مخاطبان را با جوانی آشنا کرد که خوش تیپ بود و صدایی زیبا داشت. حتی اکت و خصلتش آدم را یاد قهرمان های کیمیایی می انداخت و این گونه نام محمدرضا فروتن رفت گوشه ذهن علاقه مندان سینما؛ به سال 1376.

 

محمدرضا فروتن،بازیگرانی که با یک فیلم سوپراستار شدند،عکس،بازیگران ایرانی،سوپراستار ایرانی

 

پیش از آن چه می کرد؟

ـ محمدرضا فروتن با بازی در نقش های کوچک وارد سینما شد. او در فاصله سال های 73 تا 76 چهار فیلم بازی کرد که آورده ای برایش نداشتند و آنطور که باید به چشم نیامدند.

 

مسیر پس از ستارگی

ـ فروتن که با «مرسدس» یکی از جوان اول های موفق و به یاد ماندنی مسعود کیمیایی را رقم زد، مورد توجه این کارگردان باقی ماند و باعث شد همکاری آنها با هم در «فریاد» و «اعتراض» ادامه یابد. اینگونه بود که محمدرضا فروتن سردر سینما را در اختیار گرفت و به طور همزمان محبوب مخاطبان و منتقدان بود.

 

اوج این خوشبختی کمی بعد با «قرمز» فریدون جیرانی رخ داد که حتی سیمرغ جشنواره فجر را برای او به همراه داشت. همکاری با رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش، کیومرث پوراحمد، علیرضا داودنژاد و …

از فروتن بازیگری سخت پسند ساخت که محبوب عمده مخاطبان بود. این موقعیت یک دهه ادامه یافت تا اینکه فیلم هایی چون «پای پیاده» فریدون حسن پور و «خاک سرد» برای فروتن حکم دست انداز پیدا کرد.

 

کمی که گذشت انتخاب های بد او بیشتر شد و حالا این بازیگر از روزهای اوج فاصله گرفته است. «پیمان»، «تجریش ناتمام»، «چارسو»، «فصل انار» و «نقطه کور» جایی برای دفاع دارند؟ فروتن می تواند بار دیگر به صف اول بازگردد؟

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره