وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

باغ رابطه زناشویی زیبایمان این گونه بسازیم

باغ رابطه زناشویی زیبایمان این گونه بسازیم
• ارتباط برقرار کنید:

برقراری ارتباط برای رابطه زناشویی مثل آب برای گیاه است. با اینکه این نکته برای خیلی از ما روشن است، اما واقعیت آن است که بسیاری از زوجین به اندازه کافی ارتباط  و یا بطور مطلوب برقرار نمی کنند. این مورد مخصوصاً برای افرادی که زندگی پر مشلغه ای دارند ( مثل داشتن دو شغل، فرزند و مشغله های ذهنی که همه اینها میتوانند جلو ارتباط موثر را میگیرد) صادق است. نکته مهم اینجاست که حداقل کمیت و کیفیت رابطه خود با همسرتان را با هم بررسی کنید مهم است این نکات.

• علفهای هرز آزردگی را از بین ببرید:

گهگاهی پیش آمده و می آید که شما و همسرتان به گونه ای رفتار میکنید که سبب آزردگی و رنجش یکدیگر میشوید. بجای تاکید بر آن، در مورد آن مساله و احساسی که بخاطر آن داشتید صحبت کنید. زوجینی که من در دفترم میبینم و بیشترین تعارضات را با هم دارند آنهایی هستند که کوهی از آزردگی و رنجش بین آنها انباشته شده است.

• زمانی را برای رابطه تان کنار بگذارید:

اگر زندگی تان همانند زندگی خیلی افراد دیگر استرس زاست، باز هم برای رابطه با همسرتان وقتی کنار بگذارید. این زمان میتواند حتی پیاده روی هفتگی با هم یا هر چیز دیگری که هر دوی شما از آن خوشتان می آید باشد.

• عذر خواهی کنید:

اگر کار اشتباهی انجام دادید، آنرا به عهده بگیرید. گفتن عبارت «معذرت میخوام» توانایی متواضع، مهربان و منطقی بودن شما را نشان میدهد. همچنین، نشان دادن یکدلی با همسرتان یکی از بهترین راه ها برای ایجاد امنیت عاطفی است.

• اکسیتکسین ایجاد کنید:

خندیدن و در آغوش گرفتن میتواند باعث کم کردن هورمونهای استرس زا نظیر کورتیزول (هورمون “ستیز یا گریز”) و افزایش اکسیتکسین (هورمون عشق) شود. پژوهشها نشان میدهد که حتی بیست ثانیه در آغوش کشیدن همسر میتواند باعث ترشح اکسیتکسین شود. به شما توصیه میکنم دفعه بعد که همسر را در آغوش کشیده و در مورد آن با هم صحبت کنید و متوجه حسی که در بدنتان دارید هم باشید.همانطور که یک باغ برای رشد کردن نیاز به رسیدگی دارد، رابطه زناشویی شما هم اینگونه است. بنابراین آماده آب دادن به رابطه خود باشید!