وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با این ترفند ها روغن زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهید

با این ترفند ها روغن زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهید

با این ترفند ها روغن زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهید

 

 

برای تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی آن باید کمی دقت به خرج بدهید و یادتان باشد که امروزه بسیاری از روغن هایی که مورد استفاده شما می باشد بی کیفیت هستند و اصل نیستند. در ادامه ایران ناز روش هایی را برایتان بیان می کنیم که می تواند در این تشخیص به شما کمک کند.

 

خواص روغن زیتون بسیار زیاد می باشد زیرا دارای چربی های غیر اشباع کم تری است و همین موضوع می تواند تایید کننده برتری این روغن نسبت به سایر روغن ها باشد.

 

این روغن می تواند از سرطان جلوگیری کرده و طعم عالی و دلپذیری به غذای شما بدهد بنابراین باید در خرید آن دقت کنید تا برای بهره مندی از خواص آن نوع اصلی این روغن را خریداری کنید.

 

 

1-بوی روغن زیتون را استشمام کنید

یادتان باشد که بوی روغن زیتون اصل مانند عطر زیتون سیاه و سبز می باشد. اگر روغن زیتونی که خریداری کرده اید بوی کپک و ماندگی می دهد بهتر است از آن استفاده نکنید.

 

ابتدا باید مقداری از این روغن را درون لیوان بریزید و در آن را ببندید.لیوان را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه بچرخانید و آن را گرم کنید.

 

زمانی که در این لیوان را باز می کنید باید بوی چمن، دارچین، میوه های گرمسیری و یا میوه زیتون به مشام شما بخورد و در صورتی که پوی کپک و ماندگی احساس کردید بهتر است از آن روغن استفاده نکنید.

 

با این ترفند ها روغن زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهید

 

*طعم روغن را کمی بچشید

مزه اصلی روغن زیتون تند و تلخ است. این روش بسیار ساده می باشد و شما می توانید با با استفاده از یک قاشق مقداری روغن را بخورید.

 

اگر مزه تند و تلخ آن را استشمام کردید به معنای آن است که روغن شما اصل می باشد. البته تلخی این روغن ها به دلیل نارس بودن زیتون می باشد و نیازی به نگرانی نیست.

 

 

*رنگ روغن را در نظر بگیرید

یادتان باشد که رنگ روغن ها را نمی توان به عنوان معیار مناسب در نظر گرفت زیرا بسیاری از افراد می توانند در آن تقلب کنند و خریدار را به اشتباه بیندازند و ممکن است زیتون ها دارای رنگ های مختلفی باشند بنابراین نمی توان گفت استفاده از این معیار روش درستی برای تعیین اصل و تقلبی بودن روغن زیتون است.

 

 

*ترفند عالی برای تشخیص

برای تشخیص روغن زیتون اصل و تقلبی می توانید از یک راه مطمئن تری استفاده کنید. این تکنیک به شما کمک می کند تا بتوانید با خیال راحت از روغنی که خریده اید استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را انجام دهید.

 

چهار قاشق غذا خوری از روغن را درون یک شیشه بریزید و در آن را محکم ببندید.این شیشه را باید به مدت ۱ روز در یخچال قرار بدهید.

 

اگر این روغن منجمد شود به معنای این است که روغن زیتون اصلی است و در ساخت آن تقلبی صورت نگرفته است.
اما اگر این روغن مایع باقی بماند به معنای این است که روغن خریداری شده اصل نمی باشد.

 

با این ترفند ها روغن زیتون اصل را از تقلبی تشخیص دهید

 

 

*نکات مهمی که باید برای این کار در نظر بگیرید :

یادتان باشد روغن زیتون را در مکانی خشک و به دور از نور خورشید قرار دهید تا خاصیت آن از بین نرود.

 

قیمت این نوع روغن ها ارزان نیست و اگر آن را ارزان می خرید باید در اصل بودن آن شک کنید زیرا این کار به دقت بسیار زیادی نیاز دارد.

 

روغن زیتون های تصفیه شده دارای خواص کم تری می باشد.به تاریخ انقضای روغن هایی که می خرید توجه کنید و سعی کنید اصلا از روغن زیتون های کهنه خریداری نکنید.رنگ روغن زیتون ها می تواند بین سبز تا طلایی باشد.