وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با خواص و فواید گریپ فروت آشنا شوید

با خواص و فواید گریپ فروت آشنا شوید

با خواص و فواید گریپ فروت آشنا شوید

 

گریپ فروت از خانواده مرکبات و میوه‌ای سرشار از ویتامین ث و پتاسیم است. این میوه منبع غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی محسوب می‌شود. با وجود خواص بی شمار این میوه، کارشناسان نسبت به مصرف همزمان آن با برخی دارو‌ها به دلیل ایجاد برخی عوارض هشدار داده اند.در اینجا ۶ خاصیت این میوه به علاوه دو خطری که مصرف آن ایجاد می‌کند، معرفی شده است. این مطلب علمی را از دست ندهید

 

مبارزه با نشانه‌های پیری: گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان رتینول است که منجر به ترمیم پوست آسیب دیده و مبارزه با چین و چروک‌های صورت می‌شود. این میوه همچنین حاوی ترکیبی به نام اسپرمیدین است. به گفته محققان این ماده روند پیری را کند می‌کند.

 

تداخل مصرف با برخی داروها: مصرف برخی از دارو‌ها همراه با این میوه مقدار آن‌ها را در خون و در نتیجه اثرات سمی آن‌ها را به شدت افزایش می‌دهد که در بعضی موارد می‌تواند کشنده باشد؛ بنابراین نباید همزمان با مصرف دارو‌هایی مانند استاتین (ضد کلسترول)، بنزودیازپین (آرام بخش)، دارو‌های ضد افسردگی و یا دارو‌های مربوط به بیماری‌های قلبی، گریپ فروت مصرف کرد.

 

کاهش وزن: نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت منجر به سرکوب اشتها می‌شود. ایران ناز گریپ فروت همچنین سرشار از نارینژین فلاونوئید است که منجر به افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

 

مبارزه با پوست چرب: گریپ فروت دارای خواص قابض طبیعی است که منجر به حذف چربی‌های اضافه پوست و منافذ چربی می‌شود. محصولات حاوی اسانس این میوه خواص ضد عفونی کننده داشته و به از بین بردن باکتری‌ها و کاهش ابتلا به آکنه کمک می‌کند.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان: این میوه دارای بیوفلاوونوئید و شماری دیگر از مواد گیاهی است که از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.کاهش کلسترول: گریپ فروت منجر به کاهش سطح کلسترول تام و کاهش ال دی ال یا همان کلسترول بد می‌شود. ضمن این که میزان تری گلیسیرید را نیز پایین می‌آورد.

 

خلاص شدن از شر شوره سر: آب گریپ فروت حاوی ترکیبی است که منجر به کاهش ایجاد شوره سر می‌شود و قارچ‌هایی که منجر به شوره سر می‌شود را از بین می‌برد.بروز حساسیت: افرادی که به مرکبات حساسیت دارند، احتمال دارد در برابر گریپ فروت نیز از خود حساسیت نشان دهند. این حالت ممکن است به خاطر خود میوه یا روغن موجود در پوست آن باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره