وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با دویدن استخوان خود را محکم کنید!!

با دویدن استخوان خود را محکم کنید!!

شما می توانید با دویدن روزانه استخوان های پای خود را قوی کنید.تحقیقات نشان می‌دهد که شما می‌توانید روند پیری اسکلتی را با ورزش کند سازید. شما احتمالا الان نگران استخوان‌هاستان نیستید.پوکی استخوان و شکستگی لگن فقط برای مردانی است که چند دهه مسن‌تر از شما هستند، درست است؟

 

اما باید نگران باشید! زیرا آنچه که حالا انجام می‌دهید، می‌تواند تعیین کند که آیا ۴۰ سال دیگر به یک پیرمرد با لگن شکسته تبدیل خواهید شد یا نه.به گفته موسسه ملی بهداشت، استخوان‌های شما معمولا تا دهه ۳۰ زندگی تان، افزایش حجم پیدا کرده و سپس بعنوان بخشی از روند پیری،

 

بتدریج شروع به از دست دادن حجم می‌کنند. در نهایت، استخوان‌های شما می‌توانند ضعیف شده و مستعد شکستگی شوند.اما تحقیقات نشان می‌دهند که ورزش می‌تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند. دانشمندان دانشگاه میسوری، بتازگی تراکم استخوان مردان ۳۰ تا ۶۵ ساله را مورد مطالعه قرار دادند.

 

 

با دویدن استخوان خود را محکم کنید!!

 

مردانی که در طول زندگیشان، ورزش‌های پر برخورد یا تمرینات مقاومتی انجام داده بودند، نسبت به مردان کمتر فعال، دارای تراکم استخوان بالاتر (یکی از عوامل اصلی قدرت استخوان) بودند.دلیلش این است: پاملا هینتون، نویسنده این مطالعه می‌گوید استخوان‌های شما بطور مداوم در حال بازسازی خودشان هستند.

 

هنگامیکه شما یک نیرو بر استخوان‌هایتان وارد می‌کنید (که توسط برخورد در طول فعالیت‌هایی مانند دویدن و پریدن بوجود می‌آید) آنها خودشان را وفق داده و قوی‌تر می‌شوند.حتی تمرین مقاومتی نیز می‌تواند برخورد ایجاد کند: هینتون می‌گوید هنگامیکه عضلات شما برای بلند کردن وزنه‌ها منقبض می‌شوند،

 

آنها در واقع استخوان‌های شما را با نیروی زیادی می‌کشند. او توضیح می‌دهد که سلول‌های استخوانی شما، آن نیروها را احساس می‌کنند و در پاسخ، سیگنال‌هایی برای ساختن استخوان بیشتر می‌فرستند. در نتیجه شما می‌توانید کاهش طبیعی توده استخوانی را که با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد کند سازید.

 

با دویدن استخوان خود را محکم کنید!!

 

یا حتی این فرایند را معکوس کرده و در بزرگسالی به توده استخوانی‌تان بیفزایید.هینتون می‌گوید که سازگار کردن استخوان‌هایتان به مقدار زیادی دویدن، پریدن، یا وزنه زدن نیاز ندارد. ۵۰ بار طناب زدن، دوی سرعت برای ۱۰۰ قدم، انجام یک تمرین دایره‌ای

 

بالاتنه یا بازی کردن چند دقیقه بسکتبال خیابانی،دو تا سه بار در هفته، احتمالا تاثیر لازم را بر استخوان‌هایتان می‌گذارد.او می‌گوید: اگر شما مشکلات حرکتی یا مفصلی دارید که مانع می‌شود با خیال راحت بپرید یا بدوید، از تمرینات پر برخورد صرفنظر کرده و فقط تمرین مقاومتی انجام دهید.

 

مزیتش این است که عضلات قوی‌تر به شما کمک خواهند کرد همانطور که سنتان بالا می‌رود، فعال و هماهنگ باقی بمانید و که باعث می‌شود احتمال سقوط‌تان کاهش یابد. همانطور که می‌دانید، افتادن، یکی از علل عمده شکستگی استخوان در افراد مسن است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره